ik zie dat er wat grote pennen in de opvang bak ligt en dat vico 2 nieuwe pennen heeft die voorheen gewiekt waren en zijn gedrag is ook merkwaardig hij is echt kribbig hij wilt de kooi nie meer uit en zit maar wat zielig op de klimboom volgens mij heeft ie er veel last van
daaraan tegen zie ik bij luna nog niks uitvallen of door komen
misschien tips wat ik kan doen eventueel vitaminen of???
Woensdag 27 Februari 2008 6:18 pm
alexandraatje Kamikaze piloot
je hoeft niks extra's te geven. normaal eten fruit en groenten en water. ze voelen zich dan altijd wat anders dan normaal maar hier komen ze wel overheen.
Moet ik ook stilletjesaan in de gaten gaan houden bij onze Jos dan. Die moet ook zijn eerste rui beginnen straks dus misschien dat hij ook wel anders gaat reageren dan.
Kan iemand ook vertellen hoelang zo'n rui duurt? Het zal per soort verschillen??? Bij mij gaat het om een bb (die ook heel kribbig is en wel voornamelijk naar mij toe )
Ik hoop niet te lang en hopelijk wordt onze Jos niet kribbig want lijkt me niet leuk op die manier maar ja, ze moeten erdoor natuurlijk. Ik kan je er gaan antwoord op geven want hier gaat het ook voor de eerste keer gebeuren bij onze grijze roodstaart maar ben zeker dat je nog wel reacties zal krijgen. Veel moed.
Maandag 3 Maart 2008 11:41 am
Sue Moderator
Ojee, is meneer kribbig? Soms doen die pennen een beetje zeer. Volgens mij zal het bij jou aan de voeding niet liggen, als ik zie wat voor onderzoek je hiervoor allemaal hebt gedaan.
Hoe lang duurt een rui eigenlijk en hoe verloopt hij?
Leia heeft in het weekend en de dagen daarvoor een paar grote veren en heel veel van die kleine veren (van rond dr hoofd) verloren, ook zag ik meer dons dwarrelen maar de laatste 3 dagen heeft ze helemaal niks meer verloren. Klopt dit?
Woensdag 12 Maart 2008 2:11 pm
Sue Moderator
Volgens mij ruien papegaaien het hele jaar door een beetje. Het kan heel goed dat ze sommige dagen geen veren verliezen.
Ja, zo van die donsjes heb ik eigenlijk al altijd wat gevonden maar het zijn er wel steeds meer geworden en sinds gisteren vallen er ook al een paar grotere.