voor het eerst in de rui

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Daantjuh
Beginnende vlieger

voor het eerst in de rui  Reageer met quote  

ik zie dat er wat grote pennen in de opvang bak ligt en dat vico 2 nieuwe pennen heeft die voorheen gewiekt waren en zijn gedrag is ook merkwaardig hij is echt kribbig hij wilt de kooi nie meer uit en zit maar wat zielig op de klimboom volgens mij heeft ie er veel last van

daaraan tegen zie ik bij luna nog niks uitvallen of door komen

misschien tips wat ik kan doen eventueel vitaminen of???
Bericht Woensdag 27 Februari 2008 6:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

je hoeft niks extra's te geven. normaal eten fruit en groenten en water. ze voelen zich dan altijd wat anders dan normaal maar hier komen ze wel overheen.
Bericht Donderdag 28 Februari 2008 11:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Moet ik ook stilletjesaan in de gaten gaan houden bij onze Jos dan. Die moet ook zijn eerste rui beginnen straks dus misschien dat hij ook wel anders gaat reageren dan. Confused
Bericht Donderdag 28 Februari 2008 3:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Daantjuh
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

ja hier merk ik dit in ieder geval heel duidelijk
Bericht Donderdag 28 Februari 2008 6:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zie wel meer kleine donsjes voorbijvliegen als anders maar grote veren voorlopig nog niet. Wink
Bericht Donderdag 28 Februari 2008 8:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Daantjuh
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

ja dat klopt dat was eerst hier ook kleine donsjes en toen zag ik ineens 2 grote gewiekte pennen liggen van vico

luna heeft nog altijd geen grote pennen verloren maar wel donsjes
Bericht Maandag 3 Maart 2008 8:20 am
Joyce
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Kan iemand ook vertellen hoelang zo'n rui duurt? Het zal per soort verschillen??? Bij mij gaat het om een bb (die ook heel kribbig is en wel voornamelijk naar mij toe Sad )
Bericht Maandag 3 Maart 2008 11:22 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik hoop niet te lang en hopelijk wordt onze Jos niet kribbig want lijkt me niet leuk op die manier maar ja, ze moeten erdoor natuurlijk. Ik kan je er gaan antwoord op geven want hier gaat het ook voor de eerste keer gebeuren bij onze grijze roodstaart maar ben zeker dat je nog wel reacties zal krijgen. Veel moed. Wink
Bericht Maandag 3 Maart 2008 11:41 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ojee, is meneer kribbig? Soms doen die pennen een beetje zeer. Volgens mij zal het bij jou aan de voeding niet liggen, als ik zie wat voor onderzoek je hiervoor allemaal hebt gedaan. Very Happy
Bericht Woensdag 12 Maart 2008 8:53 am
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Hoe lang duurt een rui eigenlijk en hoe verloopt hij?
Leia heeft in het weekend en de dagen daarvoor een paar grote veren en heel veel van die kleine veren (van rond dr hoofd) verloren, ook zag ik meer dons dwarrelen maar de laatste 3 dagen heeft ze helemaal niks meer verloren. Klopt dit?
Bericht Woensdag 12 Maart 2008 2:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Volgens mij ruien papegaaien het hele jaar door een beetje. Het kan heel goed dat ze sommige dagen geen veren verliezen. Very Happy
Bericht Zaterdag 15 Maart 2008 9:51 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, zo van die donsjes heb ik eigenlijk al altijd wat gevonden maar het zijn er wel steeds meer geworden en sinds gisteren vallen er ook al een paar grotere. Rolling Eyes
Bericht Zondag 16 Maart 2008 5:09 pm
Daantjuh
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

omg! luna lijkt wel kaal te worden ik geef ze nu sinds 2 weken elke dag wat brokjes harrisons bij hun scenic

en ik wist dat ze aan het ruien was maar zo erg ? ze lijkt wel kaal nu ze onder de douche uit is?
Bericht Zondag 27 April 2008 6:00 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

??? Kaal? Alleen als ze onder de douche uitkomt?
Bericht Maandag 28 April 2008 7:59 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

in de rui betekent niet dat ze kaal worden. dit is raar. hou het in de gaten. je vogel is niet aan het plukken?
Bericht Maandag 28 April 2008 10:46 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:37 pm
  Berichten van afgelopen: