Voor het eerst naar buiten

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Corrie
Fladderaar

Reageer met quote  

Zoals jullie weten laat ik Dommel vanmiddag kortwieken bij de dierenarts. Bij die andere eigenaren is hij al buiten geweest. Hoe moet ik dat doen. Moet ik de achterdeur buiten gewoon openlaten, zodat hij zelf de keuze kan maken. Of moet ik het speelplaatsje of kooi met dommel gewoon buiten zetten. Het is natuurlijk een vreemde omgeving.
Onze tuin is ook alleen afgerasterd met gaas. Bij beide buren hebben ze honden en achter onze tuin grenst een wei met schapen en paarden. Ik hoop dat hij niet schrikt en naar de buren gaat.
Bericht Maandag 29 Augustus 2005 12:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb deze vraag eventjes gesplitst van de rest vd discussie.. Smile
Bericht Maandag 29 Augustus 2005 1:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Hoi Corrie en Dommel,

Welkom nog!!!!!
Ik ben natuurlijk geen kaketoe expert, maar hem zelf laten opstappen op je hand of touw (of tak of wat dan ook) en hem de tuin eerst laten zien als je er bij bent lijkt mij zowel voor jóu als voor Dommel een ervaring!!
Het versterkt ook jullie band..... door jou kan hij lekker naar buiten en ván jou hoort hij wat er allemaal om hem heen gebeurt..... hondjes, afrastering, gras, schapen etc.....
Super leuk voor jullie allebei!!

Wens je héééél veel gelukkige jaren met Dommel.... en veel plezier in de tuin met dit mooie weer!!!!!
Bericht Maandag 29 Augustus 2005 10:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Precies! Lekker samen de tuin in! En ga je naar binnen? neem hem gewoon weer mee Wink
Bericht Woensdag 31 Augustus 2005 10:55 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Corrie
Fladderaar

Reageer met quote  

Ik heb het gedaan met zweet in mijn handen. Tot nu toe is hij 2 keer buiten geweest. Hij heeft heerlijk gedanst.
Bericht Woensdag 31 Augustus 2005 2:46 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hahaaaaaa Geweldig! Laughing De eerste keren ben je zelf net zo nerveus als de vogel...misschien wel nerveuzer Embarassed Dat had ik ook hoor Wink

Echt heel leuk dat de 1e stap gezet is Corrie! Very Happy
Bericht Woensdag 31 Augustus 2005 2:49 pm
Corrie
Fladderaar

Reageer met quote  

Dank je. Ik heb een extra kooitje bij de deuropening gezet. Nu ging hij zelf erna toe om alles even op zijn gemak te bekijken. Nu moet ik hem wel beter in de gaten houden. Hij gaat nu ook grassprietjes eten. Mag dat gewoon ! Onze hond laat natuurlijk ook zijn behoefte in de tuin. Lijk mij niet echt fris. Ik heb geen terras, alleen maar gras.
Bericht Woensdag 31 Augustus 2005 2:55 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Nou , dat lijkt me niet zo fris voor hem he? Ik zou t proberen te voorkomen...kun je geen klimboom maken van takken? Of gaat ie dan nog door t gras rennen? Smile
Bericht Woensdag 31 Augustus 2005 3:13 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Geweldig resultaat Corrie!! En wat leuk dat Dommel er zo van geniet (misschien wel meer dan jij die 1e paar keer Wink )
Dat nerveuze hebben we allemaal gehad: doe je het wel goed, vindt ie het leuk....
wij piekeren méer dan onze vogies denk ik wel eens Rolling Eyes

Maar... de eerste stapjes zijn gezet .... en zo te lezen is er binnenkort geen houden meer aan Razz
Dat dansen.... is dat een typische kaketoe vreugde uiting???
Leuk hè!!!
Bericht Woensdag 31 Augustus 2005 11:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esje
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

nou sidney en tigo doen het ook. die gaan echt zitten dansen. sidney danst ook als we een liedje voor hem zingen.

en de logee rosekaketoe die danstte ook maar die heeft een misvormd pootje waardoor hij wel eens naast de stok sprong. en dan maar schelden. haha

groetjes
esther
Bericht Donderdag 1 September 2005 7:05 pm
Corrie
Fladderaar

Reageer met quote  

ahhh, wilt hij z'n vreugde uiten en valt hij van zijn stokje.
Bericht Donderdag 1 September 2005 7:26 pm
esje
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

ja maar hij doet het rustig weer hoor corrie. die vogel valt wel vaker van zijn stokje omdat hij te wild doet. je zou toch denken dat hij wel weet hoe hij moet bewegen met zijn misvormde pootje. maar ja dat schelden is dan wel grappig.

en dan klimt hij omhoog en gaat hij weer rustig verder met dansen. en het is ook niet zo dat hij elke keer valt.

groetjes
esther
Bericht Vrijdag 2 September 2005 3:32 pm
Sannie
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Hee geweldig hoor dat Dommel buiten is geweest!!
Ga zo door Smile
Ik had het ook in het begin, ik was bang dat ze weg zouden vliegen of zich zouden bezeren, idd wij zijn nerveuzer dan de gaaitjes zelf Wink
Bericht Vrijdag 2 September 2005 7:11 pm
Sannie
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Oh jaaaa, verlede jaar in het vondelpark dacht ik dat ik Stimp kwijt zou raken... die nam achter mij ineens de vleugels Shocked ikke rennen, gelukkig was er hoog gras en Stimp kwam niet omhoog maar wel erg ver....
Ik geloof dat Su het ook gezien heeft.
Ik ben gelijk naar Hooi. gegaan en hij heeft Stimpey en Binky ff goed gewiekt Wink
Bericht Vrijdag 2 September 2005 7:13 pm
Corrie
Fladderaar

Reageer met quote  

Tjonge, toch wel eng met zo'n verhaal. Dommel is nu al een aantal keren buiten geweest. Vandaag is hij geschrokken van een roofvogel. Hij vloog regelrecht naar binnen. Hij kwam ongeveer 6 meter verder neer. Maar vloog wel omlaag.

Het leuke is wel al ik zeg : He Dommel ga je mee naar buiten. Dan loopt hij zeer snel achter mij aan naar buiten. Schitterend !!!

Ik Heb Dommel nu bijna 3 weken en elke dag geniet ik steeds meer van hem. Het is voor mij ongelofelijk dat gaaitjes zo slim, lief en eigenwijs kunnen zijn.
Bericht Vrijdag 2 September 2005 9:07 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:37 pm
  Berichten van afgelopen: