|
|
|
Sue
Moderator

|
| Vormpje oppakken: Hoe voorkom je dat ze ermee gaan gooien? |
|
|
Ik heb zondag een cubus voor Iago gekocht, met vormpjes (met handgreepjes) en fishes erin. Je kan 'm gebruiken als 'bank' (Voor de fishes) en als doos waarin ze de vormpjes moeten gooien.
http://www.zoo-max.com/API/thu.....mageType=B
Ik ben begonnen met de doos voor de vormpjes. Nu rent Iago al over de tafel om het groene vormpje te pakken, maar Zazu (waarmee ik ook aan het oefenen ben: Hoop maar niet dat hij de vormpjes opeet hahaha) pakt het (gele) vormpje op en smijt het weg.
Ik beloon hier wel voor want anders pakt hij dingen niet meer op.
Wat moet ik doen? Moet ik gewoon een grotere versie bestellen van dat speeltje? (Deze maat is goed voor Iago) Of zijn er andere tips? |
Maandag 10 Juli 2006 1:43 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
|
|
|
Kan die bak ook open? Zodat ze hem daarin gooien?
Dan zou ik idd nu nog belonen voor t gooien en straks alleen als hij perongeluk in die bak komt. (wel helpen hoor en t makkelijk maken...dus flink met die bak proberen de gegooide vormen te vangen ) Als ze dat 1 maal door hebben...duurt even , maar oke...dan gaan ze hem er denk ik wel "gewoon" in doen en dan kun je als dat goed gaat de deksel dicht doen, of eerst half afsluiten met iets anders en t zo steeds moeilijker maken, tot hij echt door dat vormgat moet.
Verder tussen door ook zelf vormen in die bak gooien en hopen dat ze dat nadoen. Staan ze trouwens op een standaard of stoelleuning? Want dat maakt het wel makkelijker om die bak op de juiste plek te krijgen, zodat de vormen daarin vallen Ik heb zelf trouwens eerst de munten aan een touwtje gedaan zodat ze nooit verweg vielen en ze ze zelf ook weer konden optakelen
Als ze 1 maal weten dat het ergens in moet gaat t steeds sneller. Dus dat moet je eerst zo makkelijk mogelijk maken
Maar he...die bak heeft dus echt gleufjes en vorm gaten? Dat kon ik nml op een bestelsite niet goed zien...die gleufjes wel, maar die vormen wist ik niet zeker . Als dat zo is krijgt Guano er ook 1  |
Maandag 10 Juli 2006 2:53 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Als je de cubus omdraait dan is het één gat.. Aan de bovenkant zitten die gleufjes..
Het zijn twee spelletjes: Eentje waar ze de fishes in moeten gooien en eentje voor de vormpjes (waarbij je dat gat dus gebruikt)
Ik ben bezig met de gemakkelijke! De vormpjes dus, dan hoeven ze nog niet te passen & meten.
Er zit niet echt een deksel op.. Ik maak er wel wat foto's van, goed?
Het wordt dus gewoon vangwerk? Ik ren me rot aan de tafel. En Zazu vindt het schitterend al die vliegende vormpjes.. (En bukkende mamakipjes)
Ik kan trouwens wel een touwtje aan die vormpjes doen, maar aan die fishes? Ach, da's een zorg voor later!
Ik ga het zelf proberen voor te doen.. Misschien moet ik iemand erbij vragen? Zoals bij Pluisje's rival methode?
Ze staan gewoon op tafel.. Je moest dat speeltje gebruiken op een vlakke, lege tafel..  |
Maandag 10 Juli 2006 3:19 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
hahaha,wel grappig dit.
Wij hebben zo'n kinderpuzzel gekocht,maar dat is ook niet zo'n succes.
Vooral pipo maakt er liever houtsplinters van.  |
Maandag 10 Juli 2006 3:33 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
He? 1 gat? dus gewoon een gat? niet in een vorm die bij die vormen hoort? Wat gek. Ik heb juist zo'n ding besteld Pff nou ja, ik zeg t maar af dan, want dit zoek ik dus niet. Ik zoek wel weer tussen de baby spullen naar een geschikte, want spaarpotten en fishes enzo heb ik nu wel genoeg
Heerlijk om ze zo te zien he? wat een pret! En dat jij moet rennen is het aller leukst voor ze
Op de tafel kan natuurlijk ook, maar als je je vogels hoger zet, dan valt t dingetje eerder omlaag in dat ding en lopen ze minder snel weg Dat deed ik bij Guano ook, hij zat op de stoelleuning of standaard en dan viel dat ding bijna vanzelf in de bak , maar nu kan hij t ook op tafel...hij gaat gewoon op zn teentjes staan...zoooo schattig  |
Maandag 10 Juli 2006 3:37 pm |
|
|
Pluisje
Vlieger
|
|
|
Wat leuk dat je ermee begonnen bent!
Ik heb ook zo een speeldoos precies. Nog niet zo lang geleden gekocht
om wat verandering weer voor Aphyn te hebben.
Ik zal je anekdote vertellen hoe het bij ons ging. We waren jaar of 4 geleden bij Pakara dag,
en er was een filmpje vertoond hoe een papegaai
(als ik me niet vergis) Nelis heel braaf ringen op zo een torentje doet
die wij ook hadden. Echter enige wat Aphyna mee deed was van de tafel
weggooien . Thuis zei ik tegen mijn man: ja, je hebt slimme papegaaien en......
minder slimme papegaaien, naar Aphyna kijkend. Dezelfde avond heeft Aphyn
haar eerste ring op het staafje gedaan . Dat is echt waar.
Maar serieus. Ik oefen ook op de tafel. En de eerste stap was het moeilijkste.
Heel veel voordoen en met rival proberen is ook een optie. En vooral laten merken
dat je HEEL happy bent als dat figuurje in de doos valt (maakt
eest niet uit wie dat heeft gedaan).
Ik twijfel of het goed is om te belonen als hij dat pakt en snel weggooit.
Want dat is een andere hele leuke spelletje wat jij op dit moment niet bedoelt.
Misschien eerder figuurtje die hij met zijn snavel vasthoudt en jij met je hand samen in die box gooien.
En als dat jullie samen lukt er een feest van maken
Misschien ook een idee om eerst één figuurtje op tafel te leggen
totdat hij begrijpt dat het in de doos moet  |
Maandag 10 Juli 2006 7:31 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
|
|
|
quote:
Originally posted by Tommy
He? 1 gat? dus gewoon een gat? niet in een vorm die bij die vormen hoort? Wat gek. Ik heb juist zo'n ding besteld Pff nou ja, ik zeg t maar af dan, want dit zoek ik dus niet. Ik zoek wel weer tussen de baby spullen naar een geschikte, want spaarpotten en fishes enzo heb ik nu wel genoeg
Heerlijk om ze zo te zien he? wat een pret! En dat jij moet rennen is het aller leukst voor ze
Op de tafel kan natuurlijk ook, maar als je je vogels hoger zet, dan valt t dingetje eerder omlaag in dat ding en lopen ze minder snel weg Dat deed ik bij Guano ook, hij zat op de stoelleuning of standaard en dan viel dat ding bijna vanzelf in de bak , maar nu kan hij t ook op tafel...hij gaat gewoon op zn teentjes staan...zoooo schattig
Ze hebben gewoon één kant van de kubus weggelaten.. Dat is het gat, daar moeten later alle vormpjes in.
Je kan natuurlijk wél die vormpjes gebruiken en dan uit een houten plankje de figuurtjes zagen. (Evt verven?) Dan heb je je eigen puzzel en vormpjes van hu!
't Is inderdaad dikke pret om mij te zien rennen, kruipen, bukken etc.. Het is leuker om mamakip te trainen!
Weglopen doen ze niet echt. Ze komen tot nu toe nog náár het voorwerp toe. (Eventjes niet te hard zeggen, zal je net zien..)
Gaf jij het voorwerp echt aan? Omdat hij op de stoelleuning zat? Ik laat ze nl eerst náár het voorwerp toelopen. Of is dat niet goed? |
Maandag 10 Juli 2006 7:51 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
|
|
|
quote:
Originally posted by Pluisje
Wat leuk dat je ermee begonnen bent!
Ik heb ook zo een speeldoos precies. Nog niet zo lang geleden gekocht
om wat verandering weer voor Aphyn te hebben.
Ik zal je anekdote vertellen hoe het bij ons ging. We waren jaar of 4 geleden bij Pakara dag,
en er was een filmpje vertoond hoe een papegaai
(als ik me niet vergis) Nelis heel braaf ringen op zo een torentje doet
die wij ook hadden. Echter enige wat Aphyna mee deed was van de tafel
weggooien . Thuis zei ik tegen mijn man: ja, je hebt slimme papegaaien en......
minder slimme papegaaien, naar Aphyna kijkend. Dezelfde avond heeft Aphyn
haar eerste ring op het staafje gedaan . Dat is echt waar.
Maar serieus. Ik oefen ook op de tafel. En de eerste stap was het moeilijkste.
Heel veel voordoen en met rival proberen is ook een optie. En vooral laten merken
dat je HEEL happy bent als dat figuurje in de doos valt (maakt
eest niet uit wie dat heeft gedaan).
Ik twijfel of het goed is om te belonen als hij dat pakt en snel weggooit.
Want dat is een andere hele leuke spelletje wat jij op dit moment niet bedoelt.
Misschien eerder figuurtje die hij met zijn snavel vasthoudt en jij met je hand samen in die box gooien.
En als dat jullie samen lukt er een feest van maken
Misschien ook een idee om eerst één figuurtje op tafel te leggen
totdat hij begrijpt dat het in de doos moet
Hey wat grappig dat je ook zo'n doos voor Aphyn hebt gekocht! Welke maat heb jij? Ik heb de kleinste, voor kleine snaveltjes hahaha!
Ik lag hier in een deuk toen je dat over Aphyna vertelde en die ringen, dat ze diezelfde avond een ring om het staafje heeft gedaan. Moest je daar nog voor trainen?
Nelis is toch van Hans? Ik wist niet dat die dat kon. Ik had hem wel vaak horen praten, en zíngen! Wat kan hij zingen!
Dat zou op zich wel een idee zijn, om het sámen in de box te gooien, maar ik betwijfel of ik dan nog hele vingers heb. Zazu is nogal snel opgewonden. Zó opgewonden dat hij wel eens vergeet dat het zeer doet als hij in m'n handen hapt.  |
Maandag 10 Juli 2006 7:55 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by jip & janneke
hahaha,wel grappig dit.
Wij hebben zo'n kinderpuzzel gekocht,maar dat is ook niet zo'n succes.
Vooral pipo maakt er liever houtsplinters van.
Dat zou hier ook geen succes zijn hoor, maar die papegaaienpuzzels, da's zo lekker simpel en basic. Én steviger! |
Maandag 10 Juli 2006 7:58 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ja, ik gaf ze eerst aan. Zodra ze los lieten en hij in de bak viel beloonde ik. Nu pakt Guano alles wat hij kan vinden om in iedere willekeurige gleuf te doen Vanmiddag zat hij buiten op de tuintafel en gooide alles door de spleten van t hout. Hij hoeft de spaarpot ook maar te zien of hij zoekt een munt (liefst meerdere ) om erin te doen Nadeel...hij kan ook basketballen en mikt nu dus ook vanalles in mn koffie als zn netje vol is of als er munten liggen, maar er geen spaarpot is  |
Maandag 10 Juli 2006 8:45 pm |
|
|
Pluisje
Vlieger
|
|
|
quote:
Originally posted by Sue
Hey wat grappig dat je ook zo'n doos voor Aphyn hebt gekocht! Welke maat heb jij? Ik heb de kleinste, voor kleine snaveltjes hahaha!
Ik lag hier in een deuk toen je dat over Aphyna vertelde en die ringen, dat ze diezelfde avond een ring om het staafje heeft gedaan. Moest je daar nog voor trainen?
Nelis is toch van Hans? Ik wist niet dat die dat kon. Ik had hem wel vaak horen praten, en zíngen! Wat kan hij zingen!
Dat zou op zich wel een idee zijn, om het sámen in de box te gooien, maar ik betwijfel of ik dan nog hele vingers heb. Zazu is nogal snel opgewonden. Zó opgewonden dat hij wel eens vergeet dat het zeer doet als hij in m'n handen hapt.
Ik wist niet eens dat deze dozen in verschillende maten bestaan . Net gekeken - ik heb medium.
We waren toen al op verschillende manieren bezig met Aphyna met dat
torentje voordat we naar de Pakara dag gingen en het wilde niet lukken. Het is waarschijnlijk toevallig
dat het toen gelukt was, maar het verhaal bestaat nu ...... alsof ze dat had begrepen
Als ik me niet vergis was het inderdaad Nelis van Hans die toen ook op
de yahoogroep zat Heb je nog contact met hem?
Wat hij anders dan ik deed was letterlijk idioot gek "goedzoo!!!!" roepen
(als ik met Aphyn nu train doe ik maar de ramen dicht dat de buren de ambulance niet gaan bellen ).
Toen die avond deden we nog met model/rival dat torentje nog een paar
keer en toen tot onze verbasing deed Aphyntje dat
Aanhouder wint!!! Succes en veel geduld!!! |
Maandag 10 Juli 2006 8:55 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Tommy
Ja, ik gaf ze eerst aan. Zodra ze los lieten en hij in de bak viel beloonde ik. Nu pakt Guano alles wat hij kan vinden om in iedere willekeurige gleuf te doen Vanmiddag zat hij buiten op de tuintafel en gooide alles door de spleten van t hout. Hij hoeft de spaarpot ook maar te zien of hij zoekt een munt (liefst meerdere ) om erin te doen Nadeel...hij kan ook basketballen en mikt nu dus ook vanalles in mn koffie als zn netje vol is of als er munten liggen, maar er geen spaarpot is
Hahaha die Guano! Wat een grappig ventje is het toch zeg.. En dat van je koffie, tja dat moet je maar voor lief nemen!
Heeft hij dat oppakken van die muntjes er later zélf bijbedacht?
Tommy! Ga toch eens filmpjes maken! Ik wil het nu wel een keertje zien hoor!  |
Dinsdag 11 Juli 2006 10:55 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
De medium, ja dat was een mooie maat voor Zazu. Maar toen ik Iago daarbij zette kon hij niet bij de gleufjes.. Ik moest dan echt een trappetje hebben.
Zazu sloopt de kleine vormpjes gelukkig (nog) niet..
Ik heb geen contact meer met Hans. Ik weet wel dat hij een rvs kooi bij villafilou had besteld, zij hadden namelijk bergen verhalen over Nelis.
Hij maakte altijd van die mooie foto's!
Wat grappig dat jij ook de ramen dicht doet als je gaat oefenen. Ik doe dat ook. Gisteren was de deur opengewaaid en toen ik dat ontdekte, kreeg ik het helemaal warm hahaha!
Ik hoop dat de buren me niet hebben gehoord! |
Dinsdag 11 Juli 2006 10:58 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Ik ga nog niet juichen, maar Zazu gooit op dit moment het vormpje niet meer 9 van de 10 keer met een rotgang van tafel af.
Hij laat het meer hard stuiteren, en daardoor stuitert het af en toe van tafel af.
Misschien is het de volgende keer dat ik oefen weer niet zo.. Maarja!
Iago deponeert nu 9 van de 10 keer het vormpje in mijn hand. Ik leg mijn hand naast het vormpje (een duimlengte afstand) en dan wandelt Iago naar het vormpje. Vervolgens draait hij naar mijn hand en deponeert hij het vormpje in mijn hand. Hij legt het echt heel zachtjes neer..
Soms legt hij het vormpje terug op tafel, maar dan pakt hij het weer op om het vervolgens tóch in mijn hand te leggen. Ook gaat hij er soms eventjes op kluiven. |
Dinsdag 11 Juli 2006 11:02 am |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Wat leuk Sue dat het nu al vooruit gaat.
Vooral doorgaan  |
Dinsdag 11 Juli 2006 11:51 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:38 pm
|
|
|
|