Vraag over bijtende/eenkennige Bonte Boer van 6 jaar oud

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Waarschijnlijk ziet hij de kooi als zijn territorium. Gooi de inrichting van de kooi eens helemaal om; doe de stokken op een andere plek, hang de speeltjes elders, etc. Dat helpt soms.
Bericht Zondag 12 April 2009 11:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Je kan hem ook eventueel leren om op zijn stok te gaan zitten totdat je het voer in zijn bakje hebt gedaan. Dat hebben ze zo door! Mr. Green
Bericht Maandag 13 April 2009 6:29 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
LindaG
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Whisper
Waarschijnlijk ziet hij de kooi als zijn territorium. Gooi de inrichting van de kooi eens helemaal om; doe de stokken op een andere plek, hang de speeltjes elders, etc. Dat helpt soms.

Ik denk dat je gelijk hebt en Ralph z'n kooi als zijn territorium ziet maar wordt hij niet gestresst als ik z'n kooi verander? ik heb ooit 's ergens gelezen dat BB snel in de stress schieten als dingen anders gaan dan anders of is dat niet zo?
Bericht Maandag 13 April 2009 7:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
LindaG
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Je kan hem ook eventueel leren om op zijn stok te gaan zitten totdat je het voer in zijn bakje hebt gedaan. Dat hebben ze zo door! Mr. Green

Het probleem is alleen dat Ralph niet opstapt als hij in z'n kooi zit hij wil alleen opstappen als hij bovenop z'n kooi dus uit z'n kooi is. Embarassed
Als hij in z'n kooi zit gaat hij dus bijten naar je en met z'n vleugels klapperen en dan maakt hij ook een vals geluid echt zo van 'wegwezen jij dit is mijn huis!' Boksen
Bericht Maandag 13 April 2009 7:42 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by LindaG
quote:
Originally posted by Whisper

Ik denk dat je gelijk hebt en Ralph z'n kooi als zijn territorium ziet maar wordt hij niet gestresst als ik z'n kooi verander? ik heb ooit 's ergens gelezen dat BB snel in de stress schieten als dingen anders gaan dan anders of is dat niet zo?

Ik zou het gewoon eens proberen, begin met een of twee stokjes en laat de belangrijke dingen (die hij het leukste vind) hetzelfde. Als Ralph gaat stressen negeer je dat (geen aandacht geven aan stress, anders denkt hij dat het inderdaad eng was) en wacht je tot hij kalmeert. Als hij kalm is kun je het weer terughangen als je denkt dat dat beter is. Als hij niet stresst, kun je meer veranderen.
Bericht Dinsdag 14 April 2009 1:28 pm
LindaG
Eitje

Reageer met quote  

Ben ik weer!

Nou het ging steeds beter, Ralph deed de laatste dagen niet echt lelijk meer (inderdaad z'n kooi veranderd qua stokken e.d.) maar nu heeft hij mij van 't weekend flink gebeten. Crying or Very sad

Hij zat in z'n kooi en kwam naar de tralies en deed z'n kopje naar beneden (soort van buiging) hij wil dan op z'n kopje gekrabt worden.
Alleen toen ik hem aan het krabben was schrok hij waarschijnlijk van iets en beet mij. Nu ben ik toch wel bang geworden voor Ralph want als hij nu z'n kopje aanbiedt om te krabben durf ik 'm niet goed meer te aaien omdat ik bang ben dat hij weer bijt, blijkbaar voelt hij dat ik bang ben want hij maakt steeds een schijnbeweging dat hij gaat bijten maar doet dit uiteindelijk niet.
Wat kan ik hieraan doen?

groetjes
Linda
Bericht Donderdag 23 April 2009 12:09 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ja dat is typisch. nu moet jij even op je tanden bijten en hier door heen gaan. als hij schijnbeweginingen maakt even terecht roepen en zeggen NEE, NIET DOEN. na een paar keer houdt het dan ook op. trek echter je vinger niet terug want dan blijft hij dit doen. een manipulatief spel is het voor hem. dus gewoon blijven kroelen en mocht hij je toch weer een keer pakken, meteen terecht roepen en duidelijk nee zeggen.
ik ken dit heel goed omdat onze amazone jacob m dit ook doet. en die heeft me al een paar keer tot op het bot doorgebeten.
Bericht Donderdag 23 April 2009 12:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:38 pm
  Berichten van afgelopen: