vraagje over bijten

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
pukky
Fladderaar

vraagje over bijten  Reageer met quote  

hoi ik heb sinds kort een lieve bonte boer hij is 14 weken oud en met de hand gevoert. nu is mijn vraag wat kun je er aan doen als ie weleens wil bijten??? mijn man bijt hij meer dan mij. bij mij doet ie dat bijna niet meer. maar hoe kun je dat gedrag afleren want soms bijt hij best hard??????

alvast bedankt voor jullie reactie's
Bericht Maandag 19 Februari 2007 5:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Wanneer wil ie bijten???
Is dit bijten mss. terecht of is het ontrecht???
Bericht Maandag 19 Februari 2007 6:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
tbonteboertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

bij zon jonge vogel moet je het gewoon negeren..niet teveel maatregelen nemen.. Wink ..is het echt uit agressie of probeert ie gewoon zijn snavel uit?
Bericht Maandag 19 Februari 2007 10:58 pm
Tjiko
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Bij mijn caiq pak ik altijd haar snavel vast.. kan ze geen pijn meer doen.. ene toen ging het snel over
Bericht Maandag 19 Februari 2007 11:00 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik weet niet of het met deze leeftijd al echt bijten is? Is het niet gewoon onvoorzichtig proeven?
Bericht Dinsdag 20 Februari 2007 1:29 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
tbonteboertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

onvoorzichtig proeven Laughing Laughing ....ja is dat het niet gewoon?? die bonteboer van een vriend bijt ook wel eens maar je kunt echt zien dat enige vorm van agressie daar los van staat...het is gewoon proberen de papspuit te vinden Laughing ...terwijl die er allang vanaf was,..

is joun bonteboer al van de pap af...want het kan zijn dat ze de spuit missen en in alles willen happen...dat kan de reden zijn!! Surprised Wink
Bericht Dinsdag 20 Februari 2007 9:14 am
pukky
Fladderaar

Reageer met quote  

nou het bijten is niet uit agresie maar meer proeven maar soms best wel hard en in je handen je neus en je oren vooral.niet echt door bijten. hij is al van de pap af ja.bij mij doet hij het ook niet meer zoveel maar ik heb meer tijd om met hem bezig te zijn.dus waarschijnlijk gaat het wel vanzelf over???
Bericht Dinsdag 20 Februari 2007 9:56 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

op parrotbunch stond geloof ik de tip dat je iets bij de hand kan houden waar je vogel wel in mag bijten, bijvoorbeeld een knuffeltje of ander speeltje, telkens als hij aan je vingers 'proeft' kun je m dat voorhouden.... Wink
Bericht Dinsdag 20 Februari 2007 10:41 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
op parrotbunch stond geloof ik de tip dat je iets bij de hand kan houden waar je vogel wel in mag bijten, bijvoorbeeld een knuffeltje of ander speeltje, telkens als hij aan je vingers 'proeft' kun je m dat voorhouden.... Wink

Ja, dat is idd een goede tip. Very Happy Iets geven waar hij wel in mag bijten, zoals en houtje, stukje papier, speeltje oid en dan kun je eventueel zelfs gaan oefenen met hard en zacht bijten/voelen door dat te vragen en te belonen als hij t doet. Reageer iig niet met auw of (voor de vogel) andere erg grappige geluiden en reacties...want dan kan hij t wel eens bewust gaan doen Razz
Bericht Dinsdag 20 Februari 2007 11:42 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik doe het nog steeds wel eens, Cleo bijt graag in mn kleren om haar snavel te scherpen of schoon te maken...erg irritant, dus hebben we standaard een paar zakdoekjes liggen, die kan ze dan aan stukken bijten en scheuren... Laughing Laughing
Bericht Dinsdag 20 Februari 2007 4:16 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:59 pm
  Berichten van afgelopen: