vraagje

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
jaantje
Net uit het ei

vraagje  Reageer met quote  

hallo ik heb een vraagje
ik heb zo ongeveer 2 maanden een amazone papagaai die helemaal gek is van mijn vriend en helaas mij niet zo leuk vind.
in het begin wou die mij al aanvallen als ik alleen al langs zijn kooi liep om de tv uit te zetten maar door veel negeren heeft ie dat wel beetje afgeleerd en hij begint nu zelfs ook al tegen mij te praten en dat deed ie in het begin nooit.
in het begin was ie altijd de hele dag doodstil en als me vriend dan thuis kwam ging die pas leven en was tie heel erg druk.
ik kan nu ook zijn voerbakken gewoon verschonen zonder dat ie gelijk naar me handen wou hakken dus dat is al voor mij een hele vooruitgang.

maar nu mijn vraag!!!!
soms als ik dicht bij hem kom zie ik zijn ogen fel worden en hakt ie in zijn eigen vleugel.
is dit soms een soort van dominantie ofzo want ik kan niks aan hem merken ofzo dat ie er echt last van heeft.wat ie wel af en toe doet is een vleugel helemaal spreiden en dan laat ie hem effe hangen das een raar gezicht maar dan trekt ie hem ook gauw weer terug.
en het happen naar zijn vleugel doet ie alleen als ik dicht in de buurt ben.
ben beniuwd wat jullie te zeggen hebben
xxxx jaantj en natuurlijk coco
Bericht Donderdag 6 Oktober 2005 9:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Heeee wat een raar gedrag. Het klinkt inderdaad alsof hij je aan het manipuleren is he? met dat vleugel hakken. Beetje als plukken misschien?
Wel erg fijn dat het nu wel wat beter gaat, maar jullie zijn er dus nog niet begrijp ik Wink

Ik weet het niet zeker hoor, maar ik denk dat je dit ook helemaal moet negeren. Dus niet kijken als hij zo doet en erg veel met de 5 stappen bezig gaan. Doet je man dat trouwens ook?

Dat vleugel spreiden...bedoel je daarmee uitrekken? Ik vind het soms zo moeilijk om me goed een voorstelling te maken van een omschreven iets Embarassed Wink Maar het klinkt als uitrekken en dat doen ze hier ook, maar aan de andere kant denk ik dat jouw vogels dat ook doen he? Dus misschien is het iets anders...maar wat Confused

Wie o wie heeft hier ideeen over! Smile

Heel veel succes hoor Jaantje, mooi doorzetten.
Bericht Donderdag 6 Oktober 2005 10:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Catoo laat haar vleugels ook wel een hangen maar dan gaat ze eten opgeven naar mij.
Maar dan doet ze beide vleugels.
In het begin maakte ik me zorgen ziet er uit als of ze ziek is maar nu negeer ik het gedrag. Want dat eten opgeven is niet de bedoeling.
Ze doet het nu al een stuk minder.
maar die van jou doet het met een vleugel dus misschien is het gewoon een beetje uitrekken.
Dat hakken in de vleugel ken ik niet dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.
Bericht Vrijdag 7 Oktober 2005 9:13 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
jaantje
Net uit het ei

Reageer met quote  

ik denk dat het met die vleugel inderdaad gewoon uitrekken is maar dat kakken naar de vleugel vind ik wel vreemd.
hij kijkt me aan dan doet ie zijn hoogd naar achter(net of die zeg maar een aanloop neemt)en hakt dan ineens naar zijn vleugel.
ik zal het maar gewoon negeren kijken hoe dat gaat.

xxxx jaantje
Bericht Vrijdag 7 Oktober 2005 9:56 am
jaantje
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by jaantje
ik denk dat het met die vleugel inderdaad gewoon uitrekken is maar dat kakken naar de vleugel vind ik wel vreemd.
hij kijkt me aan dan doet ie zijn hoogd naar achter(net of die zeg maar een aanloop neemt)en hakt dan ineens naar zijn vleugel.
ik zal het maar gewoon negeren kijken hoe dat gaat.

xxxx jaantje

sorry haha ik bedoelde hakken naar de vleugel Laughing
Bericht Vrijdag 7 Oktober 2005 9:58 am
Sannie
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Hahaha als tie kan kakken naar z,n eigen vleugel dan heb je wel een speciaal papegaaitje Very Happy

Zoals ik het lees, lijkt het wel of je amazone best onzeker is...zo heb je ook papegaaien die zich zomaar van de stok laten vallen als er een persoon in de buurt komt.
Ik zou idd het gedrag negeren, en hem/haar even afleiden met iets anders Wink
Bericht Vrijdag 7 Oktober 2005 6:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:59 pm
  Berichten van afgelopen: