Vreemd gedrag

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Whisper
Kamikaze piloot

Vreemd gedrag  Reageer met quote  

Ik heb voor Sol twee plastic balletjes met belletjes erin gekocht (eigenlijk een kattenspeeltje). De een is geel, de andere roze. Ik heb er een touwtje aan vastgeknoopt en ze opgehangen zodat hij er beter bij kan.

Bij het gele belletje gaat Sol er heel rustig naast zitten, fluit een beetje en draait zijn hoofdje alsog hij gekroeld wilt worden. Bij de rode maakt hij zich of helemaal plat of hij vecht ermee.

Kan het nou zijn dat hij de gele associeert met een popje en de roze met een andere roodrug man?

Ik heb de balletjes trouwens weer uit de kooi gehaald, dit gedrag was echt te bizar.
Bericht Zondag 16 Maart 2008 2:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Vreemd gedrag  Reageer met quote  

Jeetje wat raar zeg. Ik weet niet of Sol de één als een man en de ander als een pop ziet? Misschien heeft hij een voorkeur voor een bepaalde kleur?
Heeft hij nog meer speeltjes met die kleuren waar hij zich zo bij gedraagt?
Bericht Zondag 16 Maart 2008 2:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Hij heeft wel meer roze/rode en gele speeltjes, maar dit zijn de enigen waarbij hij zich zo gedraagt. Die andere speeltjes zijn ook met meerdere kleuren, waaronder geel en rood, terwijl deze helemaal geel en roze zijn.
Bericht Zondag 16 Maart 2008 3:30 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk dat dat het dan is. Zou hij de kleuren hierdoor beter zien? En daarom zo heftig reageren? Ik weet nog dat Zazu heftig reageerde op een rose bladzijde. (Echt felrose!) Dit is inmiddels zo'n paar jaar geleden..
Bericht Zondag 16 Maart 2008 9:00 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik denk inderdaad dat hij de kleuren beter ziet als het eenkleurig is. Ik laat die roze speelbal maar uit zijn kooi, dat was echt niet fijn om te zien (hij maakte zich helemaal plat en onderdanig). Die gele mag hij wel hebben.
Bericht Maandag 17 Maart 2008 6:00 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat kunnen ze toch wel echt raar reageren zeg. Confused
Bericht Maandag 17 Maart 2008 8:37 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmmm misschien is het anders als hij die bal buiten z'n kooi krijgt? Daar reageren ze vaak ietsjes anders!
Bericht Dinsdag 18 Maart 2008 8:54 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Als ik speelgoed buiten z'n kooi houd is zijn reactie eigenlijk altijd hetzelfde: hij maakt zich groot en komt ernaar happen. Volgens mij is dat vooral omdat hij wilt dat ik ZIJN spulletjes NU loslaat Laughing.

Als ik een speeltje buiten de kooi vasthang, komt hij er rustig naar kijken en aan knabbelen (zo introduceer ik speeltjes).

Maar goed, hij heeft nog genoeg andere speeltjes dus hij mist niet zoveel met deze twee.
Bericht Dinsdag 18 Maart 2008 11:10 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat is waar.. Very Happy Vroeg me af of het nog uitmaakte. Als hij buiten de kooi zo reageert, waar ben je dan tov de kooi? Vlakbij de kooi?
Bericht Donderdag 20 Maart 2008 8:25 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Redelijk dichtbij. Het gaat erom dat hij ziet dat ik de speeltjes vastheb. Hij reageert duidelijk om het geluid van zijn speeltjes, hij komt dan dichterbij getrippeld om te kijken wat ik heb en gaat opgewonden heen en weer springen. Maar hij wordt pas boos als hij ziet dat ik ze heb.
Bericht Donderdag 20 Maart 2008 5:49 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahaha het lijkt Zazu wel! Laughing Heb je geen kleine kaketoe? Laughing
Bericht Vrijdag 21 Maart 2008 9:04 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Je weet het nooit. Solace is in ieder geval een kleine vogel met een groot karakter Smile
Bericht Vrijdag 21 Maart 2008 12:37 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Een groot karakter heeft hij zeker! Very Happy Kleine vogels hebben sowieso bijna nooit het idee dat ze klein zijn.
Wheezy vindt zichzelf ook altijd heel groot. Ziet in Zazu zelfs een 'once-in-a-lifetime-partner' Laughing
Bericht Zaterdag 22 Maart 2008 8:20 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Leuk is dat he. Vooral als hij heel stoer loopt te doen en zich opeens realiseert dat jij een stukje groter dan hem bent. Solace lijkt dat ook steeds weer te vergeten, dus dat "oh oeps" moment blijft hij houden Laughing
Bericht Zaterdag 22 Maart 2008 11:59 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmm Sol realiseert zich het nog, dat is wel fijn! Kan me zo enigszins indenken hoe het eruit moet zien als hij het zich realiseert. Laughing
Wheezy realiseert het zich nooit. Rolling Eyes
Bericht Dinsdag 25 Maart 2008 9:50 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:00 pm
  Berichten van afgelopen: