Vriendjes worden

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Egwene
Vliegende acrobaat

Vriendjes worden  Reageer met quote  

Ik weet niet helemaal of ik dit op de goede plaats post, maar anders merk ik het wel Smile
Ik zie in dagboeken hier dat veel mensen meerdere gaaitjes lekker bij elkaar laten uit de kooi.
Ik vroeg me af hoe jullie dat aangepakt hebben. Ik heb 2 bonte boertjes, maar ik vraag me af of die ooit vriendjes worden en ik denk dat ze elkaar alleen maar enorm gaan aanvallen. Mijn moeder heeft een meijer en een bonte boer die denk ik wel eerder elkaar aardig zullen vinden. Zijn allebei rustig en sociaal.
Die van mij zou ik niet bij elkaar zetten omdat ze qua karakter echt het tegenovergestelde zijn: Otto rustig, gereserveerd, trouw aan mij en zeker geen allemandsvriendje (ik heb hem tam moeten maken, hij was het niet toen ik hem kocht) en Weekamp is een hyperdepiepere knuffelkont en allemansvriendje (bij andere vogels wat minder) Die twee samen lijkt me niet, maar de Meijer en de bonte boer van mijn moeder zou qua karakter moeten lukken. Alleen weet ik niet hoe ik het aan zou moeten pakken en vind ik het eigenlijk ook wel heel eng.... Heeft iemand tips??
Bericht Vrijdag 21 Maart 2008 1:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Vriendjes worden  Reageer met quote  

Hoi Egwene.. Probeer het eens in een vreemde kamer. (Neutraal terrein)
Zet ze daar op een vlakke ondergrond. Als ze elkaar 'aanvallen' probeer ze dan af te leiden. (Stuiteren met de tennisbal hielp goed bij Zazu)
Het kan soms járen duren voordat ze een andere vogel accepteren.
Hoewel Zazu niet bij andere vogels in de kooi zit, kan hij inmiddels wel met ze op één klimboom. Van Wheezy laat hij zelfs toe dat hij tegen hem aan gaat zitten. Very Happy
Zazu is nu 8 jaar, en het heeft echt heel lang geduurd voordat hij vogels zó accepteerde! (Zazu is een kaketoe, Wheezy een pyrrhura)
Bericht Vrijdag 21 Maart 2008 2:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:00 pm
  Berichten van afgelopen: