waarom heeft hij een voetenfobie?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
lindserke
Kuikentje

waarom heeft hij een voetenfobie?  Reageer met quote  

Hallo iedereen,

nu het slapen beter gaat, zitten we weer met een andere raar gedragje van onze grijze roodstaartppegaai. Stom! Stom! Hij is namelijk heel aangetrokken tot de voeten van mijn vriend. en niet alleen zijn blote voeten, maar ook als hij sokken, pantoffels of schoen aanheeft. Hartje
Coco loop namelijk al eens graag door het appartement, en als Wim (mijn vriend) door het appartement loopt, dan loopt coco daar echt achter. maar als ik zeg loopt, dan bedoel ik ook lopen hé. het is een echte sprint dat hij dan doet. en niet voor 5 minuten, maar tot een uur lang.
in het begin vond ik het wel grappig om mijn vriend op de kast te zien springen (coco bijt anders in zijn voeten) maar nu begint het wel een beetje té te worden.

Ik heb geprobeerd het te negeren, zonder succes, ik heb geprobeerd om hem onder zijn voeten te geven (luid neen zeggen) zonder succes. ik heb het zelfs geprobeerd door mijn arm in de weg van zijn parcours te zetten of een tik op zijn bol te geven, maar ook hier weer geen succes. hij lacht ons vierkant uit. Paranoide

wat kan ik nu doen om dit af te leren??? en vooral: waarom doet hij dit? achter mijn voeten loopt hij niet. ik had eerst gedacht dat het was omdat hij mijn partner niet zou kunnen hebben, maar dat is niet het geval: in de zetel kruipt hij op zijn schoot, en aan tafel komt hij zowel bij mij als bij hem...

wat een rare vogelgedragingen, en dat allemaal nu, na 13 jaar ! komt hij in de pubertijd Onzeker
Bericht Maandag 9 Mei 2011 9:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Eerst en vooral, een tik op zijn kop Nee! Nee! , dat zou je beter niet doen. Dat is echt geen manier van straffen en heeft ook totaal niet het gewenste effect. Je zegt zelf dat je het in het begin grappig vond dus is het voor mij niet abnormaal dat hij het blijft doen, hij lokt je reactie uit, of die nu positief is of niet, hij krijgt ze toch maar.

Het is niet erg dat hij los mag lopen maar probeer eens om hem dan te laten opstappen, zijn kooi in te zetten en een paar minuten te negeren (geen woord, geen blik gunnen, wat hij ook doet)
Daarna zet je hem terug op de grond, lok het niet uit maar doe gewoon verder met wat je bezig was. Doet hij het weer dan laat je hem opstappen zonder er een uitleg aan te geven (die uitleg interesseert hem toch niet en is weer aandacht) dus opstappen, kooi in, geen woord, geen blik gunnen en een paar minuten laten zitten. Is hij wel flink als hij buiten de kooi is dan beloon je hem maar heel goed met iets lekkers. Maar, verwacht niet dat hij nooit meer in dat gedrag zal hervallen, dit hebben ze wel vaker maar eens je weet hoe je het moet aanpakken geven ze het vaak sneller op.
Bericht Woensdag 11 Mei 2011 11:17 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
lindserke
Kuikentje

Reageer met quote  

ik weet dat ik hem geen tik mag geven, maar ik krijg het er maar niet uit, ik werd wanhopig Sad Sad Sad . ik zal hem terug negeren, en hopelijk helpt het....... Paranoide
Bericht Woensdag 11 Mei 2011 2:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:00 pm
  Berichten van afgelopen: