|
|
|
Linde
Vlieger
| Waarom piept Dino? |
|
|
Als Pukkie en Dino bij elkaar zitten, zitten ze elkaar vaak te poetsen, en soms gaat het wel wat wild, maar Pukkie doet heel vaak erg voorzichig.
Maar toch zit Dino altijd paniekerig te piepen als Pukkie hem aan het poetsen is, weet iemand misschien waarom? Het zijn van die korte hoge piepjes. Af en toe is Pukkie wel wat te ruig, maar meestal niet. Pukkie zet soms wel eens een pootje op Dino, maar dat doet Dino ook bij Pukkie, en Pukkie maakt er eigenlijk weinig geluid bij. Heeft het er mee te maken dat Dino nog erg jong is ofzo?
Het lijkt er niet op dat Dino het niet wil, want hij gaat iedere keer weer naar Pukkie toe, dus ik snap het niet helemaal. Ze zitten ook alleen buiten de kooi bij elkaar.
Snapt iemand dit gedrag? |
Zondag 2 December 2007 9:32 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Waarom piept Dino? |
|
|
Hoe klinkt dat piepen verder? Het is namelijk erg moeilijk om te bepalen waarom 'ie piept. Misschien heb je een filmpje?
Flitje piepte ook wel eens bij Iago. Nu wilde Iago wel eens te ruw doen..
Misschien dat ze zo aangeven: Zachtjes aub? Of zachter? |
Zondag 2 December 2007 9:43 pm |
|
|
Linde
Vlieger
Ja, ik zal proberen een filmpje te maken, maar Dino zit nou in mijn shirt te slapen, en Pukkie zit wiebelend op 1 pootje onder mijn beeldscherm te slapen, dus dat lukt nou niet
Maar ook als Pukkie heeel zachtjes doet, piept ie al. Laatst nam ik het stiekem van Pukkie over, toen deed Pukkie niks meer, en Dino had het nog niet door, maar bleef wel piepen..?? terwijl ik echt heeel zachtjes deed. Misschien issie ook wel bang dat Pukkie te wild gaat doen, kan dat?
En ja hoe t piepen verder klinkt.. echt hele korte hoge piepjes, piepjes die Pukkie ook maakt als ie per ongeluk een speeltje op zijn teentje laat vallen, dus volgens mij een pijn-piepje... beetje zielig ook. Maakt het misschien verschil in gevoeligheid van de veren, als ze nog zo jong zijn? |
Zondag 2 December 2007 9:51 pm |
|
|
|
|
Linde
Vlieger
Het is me nog niet gelukt een goed filmpje te maken, Pukkie komt dan meteen naar de camera gerend om mooie poses aan te nemen
Maar ik denk wel dat je gelijk hebt, en dat Pukkie dan gewoon wat te ruig is, op een gegeven moment loopt Dino dan ook wel even weg, maar komt dan ook weer terug. Maar Dino piept ook wel wat minder, misschien dat Pukkie wat voorzichtiger wordt?
Ik vraag me alleen nog wel af wat ik er aan moet doen, ik kan Dino weg halen, of Pukkie weg halen en meenemen, maar Dino gaat steeds weer naar Pukkie toe.. Dino is ook nog niet gewiekt. Hoe oud moeten ze daar eigenlijk voor zijn? |
Maandag 3 December 2007 10:50 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm ik denk dat het wel los loopt hoor.. Hier gaat Scuttle ook steeds terug naar Wheezy als hij op z'n donder heeft gekregen. Ook als Wheezy als enige eruit is, wil Scuttle graag naar hem toe.
Kan hij goed vliegen? Je kan beginnen met langzaam wieken. Zo bouwt hij spiertjes op.  |
Dinsdag 4 December 2007 11:28 am |
|
|
Linde
Vlieger
Dan laat ik ze maar gewoon gaan denk ik..
Hij kan al heel goed vliegen! Soms worden we er een beetje gek van Dan sta je z'n eten te maken en vlieg ie steeds naar de keuken (er zit geen deur tussen de keuken en de kamer) om vast in het kopje te hangen! Soms wel een beetje gevaarlijk als het kokende water er nog bij moet.. En zonder deur tussen de keuken en de kamer is het toch echt wel veiliger om em te wieken.. Maar ik durf het zelf nog niet aan.. ik heb het een keer gezien bij Pukkie, maar die vleugeltjes zijn zo teer, dat durf ik echt nog niet aan, dus t moet wel in 1 keer dan.. |
Dinsdag 4 December 2007 11:45 am |
|
|
|
|
Diiana
Beginnende vlieger
Mijn meyers en bonte boertjes piepen ook van enthousiasme als ze uit de kooi mogen..mn grijze roodstaart deed dat ook, misschien vinden je aga's (die vogels had je toch? ) het gewoon fijn |
Dinsdag 4 December 2007 12:29 pm |
|
|
Linde
Vlieger
ik zal nog eens mijn best doen om het piepje te filmen! |
Dinsdag 4 December 2007 12:32 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm durf je niet te knippen? Weet je wel hoe je moet knippen? |
Dinsdag 4 December 2007 12:57 pm |
|
|
|
|
Linde
Vlieger
Ja, in principe wel, er staan overal ook wel goeie beschrijvingen.. maar ik betaal er liever 2,50 voor, dat ik weet dat het goed gebeurd, dan dat het fout gaat! |
Dinsdag 4 December 2007 12:58 pm |
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
Vogeltje poetst zichzelf en zit dan ook altijd hard te piepen. %oeilijk te eggen of hij zichzelf pijn doet of dat hij het fijn vindt.
Daarom ligt het bij Dino misschien niet aan de ander maar is hij zelf een gillertje tijdens het poetsen?
Gilt hij ook als hij zichzelf poetst?
Ik vind het soms behoorlijk indrukwekkend klinken, soms is het ook hetzelfde soort gepiep als wanner Vogeltje van een vervelende droom wakker wordt. Dus eerlijk gegd denk ik dat hij het niet fijn vindt. Maarik kan het het niet vragen en dierengevoelens zijn geen mensen gevoelens dus ik moet er ook niet de makkelijkste conclusies aan verbinden.
Daarom: dat'ie het doet is misschien normaal, waarom? Geen idee.
Door iemand anders laten knipppen is best een goed idee want als hij dat niet fijn vindt wordt hij boos op die ander en met een beetje mazzel niet op jouw. |
Dinsdag 4 December 2007 2:05 pm |
|
|
Linde
Vlieger
Als hij zichzelf wast doet hij het niet.. Het is ook wel mooi als hij niet boos wordt op mij, dat scheelt ook weer
Maar ik heb er nou een kort (en een beetje onduidelijk) filmje van staan, onder aan mijn nieuwste dagboekpagina. Je kunt het wel horen. |
Dinsdag 4 December 2007 3:34 pm |
|
|
|
|
Diiana
Beginnende vlieger
Aaaah dat filmpje is zó lief!
Ik denk niet dat het erg is dat piepje, zolang ze elkaar veren maar niet gaan plukken en zolang ze elkaar niet verwonden, dan is er niks aan de hand lijkt mij. |
Dinsdag 4 December 2007 9:12 pm |
|
|
Linde
Vlieger
Nee he? Zo lang t niet te ver gaat kan het geen kwaad toch? Er is nog geen veertje geplukt volgens mij..! |
Dinsdag 4 December 2007 10:13 pm |
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
Bedankt voor het filmpje. Dit is een vrij zachte manier van piepen, lijkt me ok. Klinkt een beetje als: voorichtig! Of : duw me niet om! In ieder geval geen vervelend gepiep lijkt mij zo. Leuk hoo, om die vogeltjes zo bezig te zien.  |
Woensdag 5 December 2007 10:14 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:00 pm
|
|
|
|
|