|
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
Dat wakker schreeuwen deed Vogeltje lange tijd ook (met 2 aga's in een flatgebouw ben je dan bang dat je definitief op de banlijst wordt gezet ) maar sinds we hier wonen en hij echt aanspraak heeft van andere vogels doet hij dat niet meer.
Dat is waarschijnlijk omdat we in het flat vitrage hadden, en hier luiken. Zijn dag stop als het licht uitgaat, en begint als wij de luiken opendoen. Wij zijn nou dus eerder wakker dan hij. Hij groet ons wel, maar het haalt het niet bij het gillen van vroeger. |
Donderdag 4 Oktober 2007 4:05 pm |
|
|
Nel
Vlieger
|
vlindertje geeft een goed punt aan.
Mijn vogelkamer is donker (donkerblauwe overgordijnen) tot dat ik de gordijnen open doe. Dan worden de birdies pas wakker, uitrekken etc.
Misschien een idee om de kamer van Iago donker te maken tot een redelijke tijd?
Een kamer aan de andere kant van het huis?
Misschien toch weer in zijn uhhh.... hoe heet dat ding ook al weer? tentje te laten slapen? toen had je toch geen last?
Ik denk dat ik voor het laatste zou gaan. Is tenslotte zijn officiele slaapplaats toch? En zorgen dat de kamer donker is tijdens slaaptijd indien mogelijk.
Wel lastig trouwens. Ik heb er gelukkig (even afkloppen) geen last van. |
Dinsdag 9 Oktober 2007 5:45 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Ziya
Hetzelfde probleem heb ik ook,
ze schreeuwen mij ook wakker..
Van de anderen valt mee, maar van Mavis
Ahhh jij hebt ook problemen met één vogeltje.. Is hij ook het vroegste wakker? Of is de rest wel wakker maar schreeuwt niet? |
Dinsdag 9 Oktober 2007 6:06 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Laura B
Aha, iago schreeuwt 's ochtends vroeg...ik snap m eindelijk!! Dat doet Cleo ook, die wil dan dat ik uit bed kom om haar uit de kooi te halen....Ik geloof dat Iago schreeuwt als het nog donker is?? Bij Cleo is het echt afhankelijk van daglicht, zodra het licht wordt is ze wakker. In de zomer is dat dus echt nog vroeg!!! Ik probeer het dan toch te negeren....helaas slaap ik daar ook niet doorheen...
Neeeee, Iago houdt z'n snaveltje gelukkig als het donker is maar als het licht is.. Berg je dan maar 's ochtends.
Is het bij Cleo ook heerlijk scherp? |
Dinsdag 9 Oktober 2007 6:07 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by vlindertje
Dat wakker schreeuwen deed Vogeltje lange tijd ook (met 2 aga's in een flatgebouw ben je dan bang dat je definitief op de banlijst wordt gezet ) maar sinds we hier wonen en hij echt aanspraak heeft van andere vogels doet hij dat niet meer.
Dat is waarschijnlijk omdat we in het flat vitrage hadden, en hier luiken. Zijn dag stop als het licht uitgaat, en begint als wij de luiken opendoen. Wij zijn nou dus eerder wakker dan hij. Hij groet ons wel, maar het haalt het niet bij het gillen van vroeger.
Ah oké.. Is dat dan zo erg, twee aga'tjes? Kom maar eens langs, dan kan je ze hier horen toeteren! Aga'tjes zijn wel vaak opstokertjes. Tenminste, Flitje wel.  |
Dinsdag 9 Oktober 2007 6:08 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm misschien moet ik hem inderdaad maar donker gaan wegzetten. Ik wilde hem eigenlijk niet meer wegzetten totdat hij was aangekomen. Maar als ik voortaan uitslaap zal ik hem weer weg gaan zetten. Er zit niets anders op.  |
Dinsdag 9 Oktober 2007 6:09 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm misschien moet ik hem inderdaad maar donker gaan wegzetten. Ik wilde hem eigenlijk niet meer wegzetten totdat hij was aangekomen. Maar als ik voortaan uitslaap zal ik hem weer weg gaan zetten. Er zit niets anders op.  |
Dinsdag 9 Oktober 2007 6:14 pm |
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
|
|
|
Soms kon dat behoorlijk erg zijn, vooral op zondagochtend als je lekker uit wilt slapen, en als je de avond daarvoor nogal hebt gefeest Het zijn echt opjutters, maar dat is denk ik omdat ze in de natuur in groepen wonen. Dat ze aan de rest willen aangeven wie er gaat slapen en wie er waakt. En dan 2 tegelijk, dat gaat er hard aan toe
Maar dat doet hij nou dus niet meer, omdat wij het eerste wakker zijn en het pas licht voor hem word als wij op zijn, vanwege de luiken.
Als Iago echt dit soort gedrag heeft (aangestoken door de buurt aga's), dn helpt een gordijn/rolgordijn/luik misschien? Dan hoef je hem ook niet te verplaatsen.
Je kn ook kijken of hij dat op aste tijden doet (zonsopgang?) en dan elf de wekker 10 minuten eerder zetten. Dan hoeft hij je niet te zoeken, en kan hij ook op een aangenamer volume communiceren dat hij het fijn vindt je te zien.
Hier is het gillen dus voorbij. Sinds Vogeltje alleen is was het ergste gilfestijn de "gilwedstrijd" tussen hem en mijn oon, die morgen 2 wordt, maar die toen hij baby was net als andere babys wel eens huilde. Als de baby was uitgehuild begon de vogel, en de baby schrok daarvan en begon weer te huilen, echt vreselijk!
Dit deed Vogeltje alleen als de baby beneden was, dus waren we veel boven in die tijd  |
Woensdag 10 Oktober 2007 10:29 pm |
|
|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Oeps daar word je ochtendhumeur ook niet beter van maar vervelend voor je als je daardoor zo vroeg wakker word en helpt een fleece deken ook niet om de kooi wat donkerder te maken? |
Woensdag 10 Oktober 2007 10:50 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Wil, hij zit op z'n boom. En sinds kort in z'n wingabago. Die maak ik wel donkerder. Ik zet er een kussen (groot) tegenaan zodat het donker blijft en nu gaat het wel.  |
Vrijdag 28 December 2007 9:32 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Jaaaaaaaa dat zal het zijn vlindertje! Ik herken het wel hahaha!
Fijn dat jullie luiken hebben. Da's zeker ontzettend donker?
Gelukkig is het nu trouwens pas laat licht. Dat scheelt als ik uit wil slapen hahaha!
Pffft.. Een gilfestijn met je zoon.. Wat lijkt me dat erg! Is de één stil, begint de ander. Heb je niet gezegd dat ze zichzelf niet hoefden te bewijzen? |
Vrijdag 28 December 2007 9:34 am |
|
|
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
Het is nou gelukkig afgelopen, maar ik werd er wel eens gek van
Het rare is, toen ze met z'n 2en waren (de vogels) en ik voor de eerste keer zwanger was, had ik het idee dat ze dat begrepen, en toen mijn dochter geboren was waren ze ook heel lief en was er nooit zo'n gilwedstrijd.
Mijn tweede zwangerschap was heel anders, Vogeltje was inmiddels alleen en gedroeg zich geen dag anders, dus dat speciale dat ik dacht dat ze een zwangerschap herkenden was achteraf niet waar, in ieder geval niet voor Vogeltje. En sinds hij alleen is heeft hij nog nooit zo gegild als tijdens die huil/gil marathons.
Maar goed, dat is nou dus over, en 's ochtends en 's avonds doen de luiken goed hun werk.
Er wordt nog wel eens gegild als hij op de derukruk zit want er is een roodborstje in de tuin die het niet fijn vindt dat er een ander roodborstig beest achter het raam zit  |
Vrijdag 28 December 2007 3:47 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hahaha dat kan ik me voorstellen. Lekker bleren met z'n tweetjes.
Wat kunnen roodborstjes boos worden he? Ze zien er zo lief uit maar ze zijn behoorlijk agressief!  |
Zaterdag 29 December 2007 9:37 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:01 pm
|
|
|
|
|