wanneer begrijpt hij de clicker??

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Sanne!!
Kuikentje

wanneer begrijpt hij de clicker??  Reageer met quote  

Eindelijk naa een lange tijd geduld pakt Menneke eindelijk pitjes aan uit mijn hand. Nu had ik twee vragen ik geef hem hennepzaad als beloning me vader zei dat het misschien slecht was als hij er teveel van krijgt. Per keer dat ik train geef ik hem er ong. 15 tot 20. Ik train meestal 3 keer per dag. Is dat echt teveel of mogen ze zoveel ze willen. Wel in de hand zouden zodat ze niet te dik worden natuurlijk:P

En dan wilde ik nog vragen hoe ik kan merken wanneer hij de clicker snapt. Ik doe nu heel de tijd clicken en dan meteen een snoepje majaa wanneer begrijpt hij dat als ik click dat hij dan wat lekkers krijgt?
Ik was vandaag in een dierenwinkel die ook vogels deed trainen en die zei dat vogels niet eens een clicker snappen?? Ik zelf had het idee dat ze zelf niet wilde zeggen hoe zij het deed met die clicker. Want het kan toch wel met een clicker??
Ik hoop dat iemand antwoord weet..
Alvast bedankt.

Groetjes Sanne
Bericht Donderdag 27 December 2007 6:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: wanneer begrijpt hij de clicker??  Reageer met quote  

Oef, dat is wel veel voor een klein aga'tje. Hennep is vrij vet. Wel fijn dat hij het zo lekker vindt, je hebt tenminste iets. Is het mogelijk om de hennepzaadjes te breken of zeg ik nu hele domme dingen?

Hoe vaak heb je met hem geclickerd? Als ze het doorhebben merk je dat door even te wachten met het lekkers geven. Je ziet dan als het goed is een blik van: Waar blijft m'n pitje?!

Ik vind het een beetje stomme opmerking van het personeel in de dierenwinkel als ik eerlijk ben. Vogels vind ik slimmer dan honden en met honden wordt wel volop geclickerd. Lekker laten praten daar. Very Happy
Bericht Donderdag 27 December 2007 9:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sanne!!
Kuikentje

Reageer met quote  

Hmm breken ze zijn al vrij klein en ik moet eerlijk zeggen dat hij ook wel veel knoeit van het zaadje zelf hr. Maar ik was zo blij dat ie het eindelij kaan pakt en nu heb ik hem zeker teveel verwend:P

Wat betreft dat kijken van waar blijft mijn zaadje.. dan word meneer wel zo brutaal om het zelf uit me handen te komen halen maar dan trek ik terug en daarna geef ik het hem wel meteen.
Ik trek express terug omdat ik niet wil dat hij het pakt... maar dat ik het hem geef en hij het niet pakt wanneer hij wil. ik dacht misschien is dat logisch:P

Maar bedankt en dan zal ik wat minder van die zaadjes geven:P want ik wil niet dat ie te dik word..
Bericht Donderdag 27 December 2007 9:57 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhh als hij veel knoeit is het volgens mij geen ramp hoor. Very Happy Blijft hij wel knabbelen? Want na een tijdje moet hij wel vol zitten hahaha!

Pakt hij het als je hebt geklikt? Of daarvoor al?
Bericht Donderdag 27 December 2007 10:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Je kan ook fruit als beloning gebruiken, snijd het gewoon in hele kleine stukje en geef iedere keer een klein stukje, van fruit krijgen ze niet snel te veel (behalve van banaan)
Bericht Vrijdag 28 December 2007 11:29 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Als je merkt dat hij na de klik naar je hand kijkt of het zelf gaat ophalen dan kun je er van uit gaan dat hij het heel goed snapt en kun je met je eerste kunstjes gaan beginnen.

Idd een hele stomme opmerking van de dierenwinkel. En of je vogels kunt clickeren. Rolling Eyes Ik heb het bewijs in huis en zo zijn er vele vogeleigenaren die clickeren met hun vogel.
Dus niks van aantrekken.

Wat ga je em leren nu?
Bericht Vrijdag 28 December 2007 12:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sanne!!
Kuikentje

Reageer met quote  

@ Fluffly sue:
Hij pakt het pitje pas nadat ik heb geklikt.
En toevallig vanmiddag had hij geen honger toen pakte hij helemaal niks aan. Dus ik denk dat ie het zelf wel weet of hij er zin in heeft of niet.

@Cosch:
Ik ga hem nu denk ik als eerste de targetstick leren. Ik wilde eerst kleuren doen maar legoblokjes vind hij niet zo interesant dus ik doe dat dan via de targetstick want achter stokjes aanlopen vind ie wel helemaal geweldig:P
Bericht Vrijdag 28 December 2007 4:55 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhh hij pakt het daarna aan? Ik denk dat hij het wel begrijpt hoor. Laat het trainen maar beginnen! Cool
Bericht Vrijdag 28 December 2007 9:45 pm
Sanne!!
Kuikentje

Reageer met quote  

eindelijk ja:D
Ik heb even geduld moeten hebben maar dan kan ik nu ook beginnen ik was al bang dat hij het nooit zou leren maja. Ben blij dat hij het nu toch eindelijk een beetje snapt. Very Happy
Bericht Zaterdag 29 December 2007 12:16 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahaha niet zo weinig vertrouwen hebben in je kippetje. Is nergens voor nodig. Wink Het gaat erom dat je hetgeen wat je wil leren in kleine stukjes knipt. Als hij het niet lijkt te begrijpen, knip het dan in nóg kleinere stukjes. Very Happy
Ik meen dat Esjo bij haar cursus (voor hondentraining) wel eens moest clickeren met een mede-cursist. Die persoon moest haar dan duidelijk maken wat 'ie wilde. (Zonder praten) Dat viel nog best tegen.
Bericht Zondag 30 December 2007 8:21 am
Sanne!!
Kuikentje

Reageer met quote  

ja dat hebben wij op school ook moeten doen. Wij moesten dan de leraar wat duidelijk maken. Ze snapte wel dat ze op de tafel moest gaan staan maar dat deed ze dan weer net niet :S Flauw he:P Maar dat valt inderdaad best tegen ja.
Bericht Zondag 30 December 2007 11:56 am
Sanne!!
Kuikentje

Reageer met quote  

Woow wat gaat dat snel!!
Ik heb een breinaald gevonden als targetstick. Hij raakte hem meteen aan. HEt volgen van de stick ging ook al vrij snel. Nu ben ik bezig om hem een rondje te laten draaien.
Hij draait al wel een rondje alleen nog wel met targetstick uiteraard. Nu ga ik het zo doen dat ik straks alleen rondje hoef te zeggen zodat hij een rondje draait.
Ik moet eerlijk zeggen dat het sneller gaat als met mijn hond:P Tis maar goed dat de hond dit niet kan lezen want hij is behoorlijk jaloers als ik met de vogel bezig ben en als ie weet dat de vogel nog slimmer is dan hij dan zal ie dat wel helemaal niet leuk vinden:P
Of hij denkt oh dan zal ik is beter gaan luisteren hahah. Wat een onzin. Het gaat in elk geval super:DVery Happy
Bericht Zondag 30 December 2007 3:13 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wow!!! Dat gaat zeker snel. Goedzo hoor! Nu kan je ze laten zien dat ze het helemaal bij het verkeerde eind hadden. Gaaitjes zijn hartstikke snugger! Cool
Misschien kijkt je hond binnenkort dingen af?
Flitje (aga'tje, leeft helaas niet meer) keek dingen van m'n andere gaaitjes af. Zoals rondje draaien. Laughing
Bericht Zondag 30 December 2007 9:46 pm
Sanne!!
Kuikentje

Reageer met quote  

Ja dan ben ik straks met de vogel aan het trainen en dan ze ik rondje en dan zit Zazoe allemaal rondjes te draaien terwijlk ik dat zelf niet in de gaten heb haha.
Mijn fantasie gaat weer te ver:P Maar ik ben wel blij dat Menneke het ook leuk vind om te doen want hij is helemaal gefixeerd op die targetstick!! Want als ik hem even weg doe onderde tafel ofzo om weer pitjes te pakken dan komt dat koppie zo scheef over de tfael van ey waar issie nou?? Best grappig.
Bericht Maandag 31 December 2007 10:24 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Fijn dat hij het zo leuk vindt zeg! Cool Dat moet je hebben, dan is het leuk voor mens én dier. Probeer te stoppen voordat hij interesse verliest. Beter te vroeg stoppen dan te laat. Very Happy
En mocht je met iets nieuws gaan beginnen waar hij frusti van wordt: Altijd afsluiten met iets gemakkelijks en dan pas wegzetten. Dan blijft het ook leuk!
Bericht Maandag 31 December 2007 9:54 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:01 pm
  Berichten van afgelopen: