wanneer gaat een bb tje eventueel praten?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
catharina
Fladderaar

wanneer gaat een bb tje eventueel praten?  Reageer met quote  

bas is nu 4 1/2 maand en begint een bepaald fluitje van robin na te doen
weten jullie of een bb goed leert praten en hoe oud ze zijn als ze hier dan eventueel mee beginnen?
Bericht Vrijdag 23 Juni 2006 11:11 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik meende dat het wel even duurde voordat ze eventueel zouden gaan praten, maand of 10 opfzo. Maar ook Herman, 4 maanden jong, betrap ik erop dat ie soms aan het "oefenen"is. Het is een heel andere klank dan dat ie normaal heeft. Deze week had ik zelfs het idee dat ie aan het oefenen is op zijn eigen naam. Je verstaat het niet, maar het lijkt er wel op als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik ben erg benieuwd ook naar reacties in dit topic.
Hoor ik dingen die niet mogelijk zijn Embarassed of kan het echt al wel.
Bericht Vrijdag 23 Juni 2006 11:22 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wanneer bbtjes gaan praten weet ik niet catootje praat wel.
hoewel je wel je best moet doen om het te verstaan.

ze zegt gekke kip.
heeee das lekker.
lekker he.
ze kan heel goed mopperen. alleen geen idee wat ze dan zegt. Laughing Laughing
Bericht Vrijdag 23 Juni 2006 12:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Cleo "kletst" ook in zichzelf, ze lijkt dan ook aan het oefenen. Ze doet vooral graag in de badkamer als ze onder de douche is geweest, komt zeker door de goede akoestiek....Ik probeer haar eerst fietvieuw (bouwvakkersfluitje) te leren, maar tot nu toe geen succes, ach ze is pas zes maanden.... Laughing Laughing
Bericht Vrijdag 23 Juni 2006 7:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Tja als ze al gaan praten he? Bbtjes staan niet bekend om hun praatvermogen. Bob praat wel, maar het is moeilijk te verstaan. Hij is nu een jaar en ik denk dat hij voor het eerst hallo zei met een maand of 10. Hij heeft eerst leren fluiten.
En oefenen kunnen ze al heel vroeg doen hoor! Bob was ook nog heel jong toen al al hele gesprekken met zichzelf voerde waar niemand iets van snapte Laughing Doet hij nog steeds! Hoor je hem brabbelen en dan moet hij heel hard lachen en dan houdt hij er weer mee op Laughing
Bericht Zaterdag 24 Juni 2006 11:36 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
catharina
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by MarloesGetkate
Tja als ze al gaan praten he? Bbtjes staan niet bekend om hun praatvermogen. Bob praat wel, maar het is moeilijk te verstaan. Hij is nu een jaar en ik denk dat hij voor het eerst hallo zei met een maand of 10. Hij heeft eerst leren fluiten.
En oefenen kunnen ze al heel vroeg doen hoor! Bob was ook nog heel jong toen al al hele gesprekken met zichzelf voerde waar niemand iets van snapte Laughing Doet hij nog steeds! Hoor je hem brabbelen en dan moet hij heel hard lachen en dan houdt hij er weer mee op Laughing

dus hij lacht wel, dat is toch ook grappig Laughing
Bericht Zaterdag 24 Juni 2006 12:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Wie, Bob? Hij praat ook wel hoor, maar je moet wel goed luisteren. Hij heeft echt een sorrt smurfenstemmetje Laughing
Bericht Zaterdag 24 Juni 2006 2:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: wanneer gaat een bb tje eventueel praten?  Reageer met quote  

Oei, ik moet zeggen dat ik dat niet meer weet. Ik denk dat Iago iets van een half jaar-jaar was toen hij voor het eerst begon te praten?
Bericht Zondag 25 Juni 2006 3:27 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:01 pm
  Berichten van afgelopen: