Wat doen jullie papegaaien het liefst samen met jou?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Wat doen jullie papegaaien het liefst samen met jou?  Reageer met quote  

Vroeg me af wat jullie gaaien het liefst met jou sámen doen? Is dat lekker erbij zitten als je bijvoorbeeld bezig bent, of misschien een knuffelbeurt? Of zijn ze het liefst actief met je bezig, zoals oefenen met allerlei dingen, of gaan ze het liefst mee naar buiten of..?
Bericht Vrijdag 22 Juni 2007 2:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Jacob wil altijd meteen bij me zitten. ik hoef maar binnen te komen en dan met een enthousiast haaaaa geeft ze aan dat ze komen wil. op mijn schouder en dan is ze in de gloria.

Tommy komt uit zichzelf naar me toe. laat zich op de grond glijden en rent naar me toe. gaat dan op mijn hoofd zitten springen, uit mijn mond wat eten en bedelen, rent over me heen om dan uiteindelijk stil op mijn hoofd te gaan zitten. dan hoor je dat bekje zo knarsen en weet ik hoe laat het is.
maar hij wil niet terug naar de kooi, voordat ik ga slapen. anders komt hij telkens weer bij me terug.
Bericht Vrijdag 22 Juni 2007 2:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Het liefst zitten ze bij me als ik bijv TV kijk of als ik achter de computer zit!
Af en toe een koppiekrauw tussendoor. En zij spelen dan met dingetjes wat bij de comp ligt of zitten er gewoon lekker bij!
Bericht Vrijdag 22 Juni 2007 2:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

een lekkere knuffelbeurt vind ie heerlijk maar ook samen iets doen bv afwassen of zoals vandaag de slaapkamer een poetsbeurt gegeven zolang het samen is vind ie het top Very Happy
dat was trouwens wel grappig ik had zn tafelzit op bed neer gezet alleen vergeten dat het een waterbed is dus toen coco van zn zit afkwam en op bed sprong wist ie niet hoe gauw ie weer terug op zn zit moest komen Laughing Laughing
Bericht Vrijdag 22 Juni 2007 3:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Riesy
Fladderaar

Reageer met quote  

spike (aga) zit graag op het beeldscherm van m'n computer, en gaat dan zo helemaal met z'n koppie draaien en mij vragend aan kijken Laughing . dan springt ie weer eens weg en gaan in/op/onder m'n postvakjes spelen dat op m'n bureau staat.
ook vind ie het leuk om gewoon overal mee naar toe te gaan, naar de prullebak om even wat weg te gooien, naar beneden om wat te drinken (ik dan he Cool )
Bericht Vrijdag 22 Juni 2007 3:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

-Max wil gewoon in de buurt zijn of mee naar buiten en vind t t leukst als ik savonds eten maak.

-Peppie zit t liefst de hele dag op je schouder , binnen of buiten, of raced over de tafel om achter of op de laptop in slaap te vallen (lekker warm) Kroelen is hij ook dol op

-Vlinder wil je t liefst gebruiken als speeltoestel en plaagt je graag...en gaat graag mee naar buiten

-Gino kijkt t liefst wat ik doe terwijl hij dichtbij zit, maar wil niet aangeraakt worden en ook graag mee naar buiten en vliegt binnen steeds achter me aan

-Chico zit t liefst bij je te fluiten of te eten of volgt voeten. Buiten is tuurlijk ook geweldig

-Pepper wil t liefst mee naar buiten of gewoon op zn kooi in de buurt zijn, maar handen thuis.

-Tommy wil t liefst mee mee en nog eens mee...en veel bij me zijn om alles te bestuderen of zich er mee te bemoeien.

-Guano zit t liefst bij me, op me en in mn kleren , binnen en buiten, en vindt trucjes leuk en kroelen en eigenlijk alles wel, als t maar samen is
Bericht Vrijdag 22 Juni 2007 7:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Cleo zit graag op mn schouder voor een lekker dutje (alleen daarvoor mag ze er lang blijven zitten) en vindt het ook fijn als ik aan haar nieuwe veren ga zitten pielen en poetsen...zo nu en dan stoeien vindt ze ook leuk... Very Happy
Bericht Vrijdag 22 Juni 2007 10:25 pm
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Bob wil eigenlijk gewoon bij me zitten en verder niets doen. Een keertje kiekeboe of verstoppertje gaat nog wel maar het liefst dut hij gewoon.
Emma wil bij mijn vader altijd spelen en bij mij juist knuffelen. Gaat ze helemaal dicht tegen me aanliggen en dan is het eigenlijk wel goed.
We teuten vaak ook even samen, dat doe ik met Bob ook. Gewoon even samen geluidjes maken en gek doen Wink Very Happy
Bericht Vrijdag 22 Juni 2007 10:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Tsjonge Tommy..... dat zijn er al 8 Exclamation Very Happy Geweldig zoals jij al je gaaitjes zo in hun waarde laat (én alle andere dieren trouwens ook!!)

Daantje: bijt heel graag samen, euhh zíj bijt en ik ben de beet,

Roosje : bijt óók heel graag, maar dan alleen handen, verder spetteren we wat af in de wasbak! (Zij dan, ik moedig aan)

Troy : favoriete bezigheid: koppeltje duikelen vanaf m'n vinger die vervolgens als een soort reuzenrad heen en weer gezwaaid wordt; óveral uit/af/op/door klimmen maakt niet uit wat! Kusjes in de lucht geven!

Okkie: is de grootste kroelkous, doet alles voor aandacht en heeft hij die.... op z'n ruggetje liggen en kroelen ajb.... liefst de hele avond

Samen buiten is gewoon een feest, bomen naar buiten en samen genieten Very Happy

Verder doen ZIJ ook nog iets SAMEN en dat is met veel herrie en gekrijs als wekker fungeren, ook maken ze samen erg veel troep ..... en dát ruim ik dan weer op terwijl zij samen toekijken.

We dóen eigenlijk best veel samen toch?? Exclamation Exclamation Evil or Very Mad
Bericht Vrijdag 22 Juni 2007 11:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by alexandraatje
Tommy komt uit zichzelf naar me toe. laat zich op de grond glijden en rent naar me toe. gaat dan op mijn hoofd zitten springen, uit mijn mond wat eten en bedelen, rent over me heen om dan uiteindelijk stil op mijn hoofd te gaan zitten. dan hoor je dat bekje zo knarsen en weet ik hoe laat het is.

Da's echt kaketoe he, lekker over de grond banjeren. Laughing
Bericht Dinsdag 26 Juni 2007 10:08 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Cosch
Het liefst zitten ze bij me als ik bijv TV kijk of als ik achter de computer zit!
Af en toe een koppiekrauw tussendoor. En zij spelen dan met dingetjes wat bij de comp ligt of zitten er gewoon lekker bij!

Dat herken ik hier wel met Iago. Die wil er ook gewoon het liefst bijzitten, of hij wil bezig zijn met me. Lekker erbij horen. Knuffelen hoeft van hem niet zo.
Vind bb'tjes en grijsjes wel een beetje op elkaar lijken qua karakter??
Bericht Dinsdag 26 Juni 2007 10:09 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Riesy
spike (aga) zit graag op het beeldscherm van m'n computer, en gaat dan zo helemaal met z'n koppie draaien en mij vragend aan kijken Laughing . dan springt ie weer eens weg en gaan in/op/onder m'n postvakjes spelen dat op m'n bureau staat.
ook vind ie het leuk om gewoon overal mee naar toe te gaan, naar de prullebak om even wat weg te gooien, naar beneden om wat te drinken (ik dan he Cool )

Ohhh wat een lekker actief aga'tje is Spike zeg. Very Happy
Bericht Dinsdag 26 Juni 2007 10:10 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Tommy
-Tommy wil t liefst mee mee en nog eens mee...en veel bij me zijn om alles te bestuderen of zich er mee te bemoeien.
-Guano zit t liefst bij me, op me en in mn kleren , binnen en buiten, en vindt trucjes leuk en kroelen en eigenlijk alles wel, als t maar samen is

Hahaha leuk om te lezen wat ze het liefste doen.. Very Happy
Vind het wel grappig om te lezen het van Tommy & Guano te lezen. Iago is nl een mix van beide. (Ook qua uiterlijk? Laughing )
Bericht Dinsdag 26 Juni 2007 10:12 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by coco&gompie
dat was trouwens wel grappig ik had zn tafelzit op bed neer gezet alleen vergeten dat het een waterbed is dus toen coco van zn zit afkwam en op bed sprong wist ie niet hoe gauw ie weer terug op zn zit moest komen Laughing Laughing

Hahaha arme Coco! Hij houdt dus niet zo van een lekker waterbed? Laughing
Bericht Dinsdag 26 Juni 2007 10:13 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
Cleo zit graag op mn schouder voor een lekker dutje (alleen daarvoor mag ze er lang blijven zitten) en vindt het ook fijn als ik aan haar nieuwe veren ga zitten pielen en poetsen...zo nu en dan stoeien vindt ze ook leuk... Very Happy

Wat lief dat ze daar zit voor een dutje.
Stoeien? Bedoel je snavel pakken?
Bericht Dinsdag 26 Juni 2007 10:14 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:01 pm
  Berichten van afgelopen: