wat doet deze lovebird raar HELP

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
siwan111
Eitje

wat doet deze lovebird raar HELP  Reageer met quote  

hallo ik heb waarschijnlijk een groot probleem
mijn dwerg papagaai probeert te paren met dekens schoenen stoelen sokken en een keer de kast en een nogal rare plats mijn haren (op mijn hoofd)
wat moet ik doen
hij heeft nog noit een andere soortgenoot gezien
en ik weet niet wat ik moet doen een pop erbij kopen of hem nat spijten met een water spuitdinges????????

ohwja en hij is heel gehecht aan mij en als hij mij ziet of hoord begint hij te peiepen en wilt gelijk nar mij en niemand anders en hij wil de heletijd op mijn hand gaan zitten en proberen mijn vingers te voerenen ik kan hem geen trukjes leren omdat hij naar mijn handen of schouders vliegt zodra ik maar EEN stapje agteruit doe

(op mijn pagina heb ik filmpje geuploud wat hij doet als ik effe niet kijk waarschijnlijk probeert hij te paren met mijn kussen) Denken Denken Denken Denken Denken
Bericht Woensdag 28 December 2011 2:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk papegaai(en) 
siwan111
Eitje

help mijn dwergpapagaai probeert te paren met meube;s help  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by siwan111
hallo ik heb waarschijnlijk een groot probleem
mijn dwerg papagaai probeert te paren met dekens schoenen stoelen sokken en een keer de kast en een nogal rare plats mijn haren (op mijn hoofd)
wat moet ik doen
hij heeft nog noit een andere soortgenoot gezien
en ik weet niet wat ik moet doen een pop erbij kopen of hem nat spijten met een water spuitdinges????????

ohwja en hij is heel gehecht aan mij en als hij mij ziet of hoord begint hij te peiepen en wilt gelijk nar mij en niemand anders en hij wil de heletijd op mijn hand gaan zitten en proberen mijn vingers te voerenen ik kan hem geen trukjes leren omdat hij naar mijn handen of schouders vliegt zodra ik maar EEN stapje agteruit doe

(op mijn pagina heb ik filmpje geuploud wat hij doet als ik effe niet kijk waarschijnlijk probeert hij te paren met mijn kussen) Denken Denken Denken Denken Denken
Bericht Woensdag 28 December 2011 10:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hoei, jou gaaitje is flink met zijn hormoontjes bezig Very Happy
in jou ziet hij zijn partner. is wel leuk, maar niet nodig.
je zou om te beginnen hem kunnen wieken, zodat hij tijdelijk niet naar jou schouders kan vliegen.
telkens bij ongewenst gedrag heel duidelijk en streng NEE zeggen. helpt dat niet, even een time out in de kooi (5 minuten) en opnieuw proberen. dit zal je toch een tijdje moeten gaan doen want hij moet het leren. op een gegeven moment snapt hij dat ook.
bij leuke dingen, belonen met een pitje of iets anders wat hij graag eet.
klinkt makkelijk maar is niet zo.
probeer dit eens een tijdje.
ik hoop dat het dan snel beter wordt.
en over een paar maandjes dan zakken die hormoontjes weer en dan is het gedrag weer tijdelijk verdwenen. een goed moment om dan ook veel trucjes te leren.
Bericht Maandag 2 Januari 2012 1:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:01 pm
  Berichten van afgelopen: