Wat is goed papegaaiengedrag??

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Ziggy
Net uit het ei

Wat is goed papegaaiengedrag??  Reageer met quote  

Mijn vraag is of er iets bestaat als goed papegaaiengedrag.
Neutral
Ik heb net een dagboekje geschreven http://www.fluffies.org/nl/flu.....ry_id=5617 met daarin een videolinkje.Ik weet eigenlijk niet zo goed wat wel en niet goed is voor de papegaai.Wat kan je beter wel en wat beter niet doen?Bestaat er ook een papegaaiencursus (zoals honden een hondencursus kunnen doen)?
Ik hou héél veel van Ziggy Hartje ,maar wil wel verandwoord met hem omgaan.
Graag antwoord via mijn emailadres.
Alvast erg bedankt!!
Veertje
Bericht Zondag 14 Februari 2010 1:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

er bestaan zelfs heel veel cursussen.

Tinley en de cursus van jan Hooimeier en die van de SdMP zijn het bekendst

Maar eerst het stukje uit je dagboek. Je schrijft dat je hem met een vangnetje vangt om te wegen. Dat kan absoluut anders.
Als je de 5 stapjes zou gaan leren met hem, dan kan je dus op het punt komen dat hij netjes opstapt.

Eigenlijk het principe van belonen voor goed gedrag

1.) Ga is rustig naast de kooi zitten en ga met een klein leuk gekleurd speeltje zelf spelen. Maak hem maar nieuwsgierig. (gewoon hardop over dat speeltjes tegen jezelf of je vriend praten.
Zet het deurtje open zodat hij naar je toe kan komen.

2) Als hij interesse toont, begroet je rustig met een zachte stem.

3)ga wat vertellen aan hem over dat speeltje.
De kleur, wat het is etc etc. gebruik zijn intelligentie.

4) Vraag hem rustig of hij wil proeven en bied rustig het speeltje aan.

5) Als hij dit doet prijs hem de lucht. (goedzo knappert etc) en geef hem een pijnboom pitje bv

dit kan je als het goed gaat, daarna gaan proberen met een pollepel en vraag als laatste stap of hij wilt opstappen. Je kan het object door alles vervangen wat je wilt. Zo leer je hem steeds nieuwe dingen.

Verder je filmpje. Je bent agressief gedrag aan het uitlokken. Een papegaai is een prooidier en wij zijn roofdieren. Als je dus recht voor een papegaai gaat staan kan hij zich aangevallen voelen en juist aanvallen als verdediging.
je maakt hem nu gek met het belletje. ook trekt je partner iedere keer zijn hand weg, bang om gebeten te worden. je geeft aan hem dus aan, dat je bang bent en dat bevestigd zijn gedrag alleen maar des te meer.

ik kan je zeker aanraden een cursus te doen. Heb zelfs de 1 daagse gedaan bij Jan Hooimeier, maar dan heb je het niet makkelijk. hij wil dat je zo ie zo harrisons pellets gaat voeren en als je dat niet doet, zal je het weten ook. (ik voer het wel en ben erg tevreden)

enne geen pinda's meer. ten eerste omdat pinda's veel schimmels bevatten en ten tweede omdat amazones snel de neiging hebben om dik te worden
Bericht Zondag 14 Februari 2010 3:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Met sdmp bedoelt marieke trouwens stichting de moderne papegaai, ze hebben ook een mooie website, misschien leuk om eens een kijkje te nemen? Via die stichting kun je idd ook cursussen te volgen, wellicht ook nuttig en leuk voor je partner?
Bericht Zondag 14 Februari 2010 4:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:04 pm
  Berichten van afgelopen: