|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ik meen dat je voor dit soort gevallen de kliniek voor vogels wél kan raadplegen. Ze weten geloof ik de dosis voor verschillende vogels? Bij je eigen vogelarts kan je dan een flesje van die antibiotica halen. Met zoveel poezebeestjes in huis lijkt het mij raar als de kliniek voor vogels niet wil meewerken.
Ik hoop dat Gijsje zo vooruit blijft gaan als nu.. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het wel erg spannend vond om een amazone te wieken.
Fantastisch trouwens dat je vriend ineens helemaal 'in' is! Heeft hij zelf al vertrouwen in haar?  |
Zondag 6 Juli 2008 8:07 pm |
|
|
Jolanda
Beginnende vlieger
Sinds ze gekortwiekt heeft gaanze beiden vooruit. Ineens heeft hij de smaak te pakken. Ik krijg soms nauwelijks de kans met haar te werken als hij thuis is maar dat juich ik alleen maar toe hoor. |
Zondag 6 Juli 2008 8:31 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hahahaha, Jolanda. Kan me goed voorstellen dat het soms moeilijk moet zijn om er ook nog eens ff je tijd bij te krijgen maar ik zou zeggen SUPER, laat ze genieten, het zal ze beide goed doen en ga er gewoon bijzitten en geniet samen, kan niet mooier zijn. |
Zondag 6 Juli 2008 8:58 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Wat fijn Jolanda dat het een stuk beter nu gaat en dat weg fladderen van het opstap touw zal denk ik komen dat ze dat nog angstig vind, angst voor het onbekende?
Van de speelboom af fladderen deed Shandor hier ook een tijdje hoor.
Bij hem was het dan meer te doen om bij ons te kunnen komen,
vooral als we wat aan het eten waren,
dan dacht ik ook , ja daaaaaag zo krijg jij steeds je zin en bepaal jij de momenten van aandacht, de slimmerik haha
Dus vanaf toen steeds weer terug gezet en werd dat gedrag steeds minder. Nu doet hij het nog weleens maar nu via de kooi naar beneden klimmen maar dan laat ik hem ook op de grond lopen en meestal gaat hij dan zelf terug naar zijn kooi als een 'mopperende' gebogen man
In ieder geval pak ik hem niet op en negeer ik hem ook en dan vind hij er geen bal aan.
Ben alleen mijn man aan het 'heropvoeden' dat als hij alleen met Shandor is dat hij hem dan ook NIET oppakt en aandacht geeft soms...  |
Zondag 6 Juli 2008 9:14 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hahaha Wil, ik moest wel lachen om jouw uitdrukking van mopperende gebogen man. Ik zie het zo voor me, Shandor die z'n zin niet krijgt en dan maar gaat mopperen. |
Dinsdag 8 Juli 2008 8:24 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Ja Wil, daar zeg je zoal iets, die mannen. Daar is soms nog meer opvoeden aan als aan ons gaaitje. Hier luistert hij ook niet als ik zo of zo zeg, meestal toch niet. Gisteren moest ik weer eens kortaf reageren op Jos omdat hij weer met zijn pellets aan het gooien was maar omdat ik dan zijn bakje eruit neem en hem straf door eigenlijk niks te zeggen en zijn bakje afneem moest ik hem even met mijn andere hand helpen om van zijn bakje af te gaan want hij wist dat hij stout was geweest en dat ik het zou afnemen dus dan gaat hij op zijn bakje zitten; Ik wil op dat moment niks tegen hem zeggen en dan neem ik zijn bakje terwijl hij erop zit en ergens rond zijn schommel help ik hem er wel vanaf . Dat vond mijn man grof en niet lief van me. Ik zei hem achteraf dat ik het ook niet lief vond van onze Jos dat hij we letterlijk zit uit te dagen door zijn pellets echt te zitten mikken en bruut in zijn bakje zit te scheppen om er alles uit te gooien. Er is een verschil tussen wat smossen en er echt de gek mee houden en dat verschil ken ik ondertussen al bij ons grijs monstertje want in zijn haantjeshouding zit hij me dan uit te dagen. Dan zie ik al genoeg. En omdat mijn man zo'n lange dagen werkt denkt hij dan omdat hij hem maar ff ziet dat die kleine aap alles mag. Mooi niet. Moet ik er dus ook 2 opvoeden.  |
Dinsdag 8 Juli 2008 8:31 am |
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Nou Sarah zonder dollen, ik heb hier ondervonden dat het werkelijk veel moeilijker is om de anderen die met ons meewonen op te voeden, dan de vogels zelf. Want je kan het nog zo mooi op een lijntje hebben, maar als je daarnaast nog 2, 3 andere mensen hebt die net zo snel als jij de opvoeding er in hamert, de opvoeding ver^&*( ... beetje frustrerend. De vogel begrijpt het na een of twee keer uitleggen wel, maar de mensen kun je het wel elke keer het koppie in stampen  |
Woensdag 9 Juli 2008 1:00 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ja dat is ook wel, al begrijp ik soms mijn man ook wel hoor. Die werkt dan tussen de 14 à 16 uren per dag en voor dat kleine beetje dat hij Jos ziet meent hij dan dat alles kan en mag. En dan kom ik met de scepter zwaaien dat het niet mag. Moeilijk soms maar ik doe zo mijn best om Jos een beetje fatsoenlijk op te voeden, wat niet altijd even simpel is, en dan komt paps thuis en is het dollen en lekkers krijgen ook al is het niet goed wat ie doet. Ja, hallo, niet belonen als hij niet braaf is op dat moment. De dag erna probeert hij dat bij mij misschien ook wel. en dan kan je een stap terug nemen. Die gaai is slimmer als wij 2 samen hoor. (hoop van niet maar vrees van wel soms)  |
Woensdag 9 Juli 2008 1:55 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Pfff, weet je hoe vaak ik hier heb moeten zeggen NIET BELONEN als hij schreeuwt! Eerst bij de Edel, nu bij Tas. Nou waren geen van beide schreeuwers, maar je wil het risico niet lopen dat je er wel een schreeuwer van opvoedt als hij merkt dat het werkt, terwijl hij gewoon eventjes zomaar een kreet liet horen. Dat zou toch zo jammer zijn. Maar als Tas zijn gek momentje houdt (verrassend - vaak terwijl we beneden zitten met hen, 's avonds aan het eten of TV kijken; hij moet toch ook soms laten zien wat voor een stoere Kaketoe hij is, onze brave jongen ), dan zie je na een paar seconden mijn vader al van lichaamshouding veranderen, je ziet dat hij het vervelend vindt, en dan gaat hij zo kijken ... ja, die vogel ZIET dat ook, natuurlijk wel. Hij doet ganse dagen nix anders dan kijken en leren wat voor lichaamstaal wij mensen hebben. Je zou denken dat je het na die 3 jaar er in hebt gestampt, maar nee hoor. Elke keer, elke dag opnieuw. Om wanhopig te worden soms. |
Woensdag 9 Juli 2008 2:11 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ha, het is dus niet enkel hier dat ze medelijden krijgen met die kleine, arme papegaai die zielig doet als hij zijn zin niet krijgt nadat ie eerst stout was? Ach, van mij mag hij dan eerst wat afkoelen vooraleer ik mij terug laat zien maar mijn man gaat er dan bijvoorbeeld een klapke tegen doen, zo van: "is mamie boos arme jongen, ziet ze u niet meer graag?" Grrrrr, Zal ik hem ff in de kooi erbij zetten, eens zien hoe lang hij nog partij gaat kiezen voor Jos. Wel gek natuurlijk dat hij mijn man hoe dan ook nog bijt ook nog en ook al ben ik dan boos geweest op hem of heb ik hem links laten liggen, als ik terug kom krijg ik wel de kusjes . Dan moet je mijn man maar eens zien. Oké, hij krijgt ook wel kusjes hoor maar dat is alleen maar om iets lekkers te krijgen, verder krijgt hij enkel een hap.  |
Woensdag 9 Juli 2008 7:46 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Hm nee, hier is het niet zozeer een kwestie van medelijden hebben, als geen zelfbeheersing hebben. Ze begrijpen wel het concept van streng maar rechtvaardig, en weten ook dat als ze ergens gestraft voor worden het ook echt dubbel en dwars verdiend is (want ik werk veel meer met positieve motivatie, in straffen geloof ik niet, en ik ben niet zo snel over de rooie te krijgen, dus als ze gestraft zijn, is wel echt de hel losgebarsten zo'n beetje dan weten ze beter dan aan mijn methodes te twijfelen ), maar vooral mijn vader en mijn broertje kunnen zich niet inhouden en zeggen er iets van als Tas schreeuwt, of zie je aan hun houding dat het irriteert ... en da's een beetje gevaarlijk. |
Woensdag 9 Juli 2008 8:37 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Als ik boos of zo ben dan ga ik ook niet op hem reageren of zo, zou hij maar al te graag willen. Als ik merk dat ik me moeilijk kan inhouden ga ik meestal buiten in de tuin iets doen of ga ik boven de was of zo doen, dan negeer is hem eigenlijk en ziet hij mij ook niet en kan hij aan mij ook niet afleiden of ik boos ben of niet maar als dan mijn man er naartoe gaat ja, dan heeft het ook geen nut natuurlijk want dan is hij nog evenzeer beloond.  |
Woensdag 9 Juli 2008 9:01 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Vrijdag 5 September 2008 3:35 pm
|
|
|
|
|