|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
| Weinig slapen.. |
|
|
Levert weinig slapen gedrags problemen bij gaaien??
En hoe doen jullie het?
Doek over de kooi(en) of lampen uit..?? |
Maandag 30 Oktober 2006 8:39 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Het KAN zeker gedragsproblemen veroorzaken!!!
Als we hier de lichten uitmaken,gaan ze slapen,op Coco na.
Die gaatecht pas slapen als wij naar bed gaan en staat ook gelijk met ons op!!!
Dadelijk in het nieuwe huis,krijgen ze hun eigen ruimte en zullen ze allemaal zelf eigenlijk kunnen bepalen,wanneerze gaan slapen.
We gaan ze natuurlijk wel weltrusten zeggen!!! |
Maandag 30 Oktober 2006 8:53 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Die van mij slapen alleen als de lichten uitgaan,
Maar als Kiwi iemand ziet, word die meteen weer actief, |
Maandag 30 Oktober 2006 8:58 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Cleo gaat zich al klaar maken voor de nacht als het begint te schemeren, vaak zit ze dan op de knie bij ons even te knarsen en dan zet ik haar daarna in haar kooi, ze gaat dan vaak nog even in haar hangmat liggen en meestal doe ik rond 19.30 een grote doek over haar kooi, zodat ze geen last heeft van licht. Dan hoor ik haar niet meer tot een uur of 8 's ochtends....
Ik vind het wel jammer die wintertijd, het is zo vroeg donker dat we 's middags vrijwel geen tijd hebben om lekker met haar te spelen.... |
Dinsdag 31 Oktober 2006 9:04 am |
|
|
joze
Ervaren vlieger
wij doen gen doeken over de kooi.
de bbtjes gaan pas slapen als wij gaan slapen.
de 2 aga's die gaan als ze moe zijn gewoon slapeninn hun hangmatje, ook als het licht nog aan is.
witje de valkparkiet gaat ook slepen als ze moe is, meestal rond 9 a 10 uur. |
Dinsdag 31 Oktober 2006 12:30 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
jade gaat om 8 uur zijn tentje al in en dan komt ie er niet mee uit ook al zijn wij nog tv kijken en 'smorgens al het licht is komt hij er pas weeruit hahaha slaap koppie |
Dinsdag 31 Oktober 2006 1:32 pm |
|
|
|
|
millie
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by Danny
Dadelijk in het nieuwe huis,krijgen ze hun eigen ruimte en zullen ze allemaal zelf eigenlijk kunnen bepalen,wanneerze gaan slapen.
We gaan ze natuurlijk wel weltrusten zeggen!!!
hun eigeruimte je bedoelt niet in de woonkamer, hebben ze dan niet te wienig aandacht jade staat in de woonkamer en kan ons altijd zien en horen |
Dinsdag 31 Oktober 2006 1:33 pm |
|
|
Cody&Itchy
Eitje
quote:
Originally posted by Laura B
Cleo gaat zich al klaar maken voor de nacht als het begint te schemeren, vaak zit ze dan op de knie bij ons even te knarsen en dan zet ik haar daarna in haar kooi, ze gaat dan vaak nog even in haar hangmat liggen en meestal doe ik rond 19.30 een grote doek over haar kooi, zodat ze geen last heeft van licht. Dan hoor ik haar niet meer tot een uur of 8 's ochtends....
Ik vind het wel jammer die wintertijd, het is zo vroeg donker dat we 's middags vrijwel geen tijd hebben om lekker met haar te spelen....
Ik merk ook dat mijn vogels nu eerder met rust gelaten willen worden, is idd jammer  |
Dinsdag 31 Oktober 2006 3:38 pm |
|
|
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat
Ja Bob gaat hier ook slapen als het donker wordt, Emma niet maar dat ligt misschien ook iets aan haar leeftijd.
Bob valt meestal bij mij in slaap en dan zet ik hem terug in zijn kooi. Emma gaat tegen een uur of tien nog zitten eten en valt daarna een keertje in slaap. Maar zij slaapt overdag ook nog best veel.
Ik doe geen doek over hun kooien, maar we hebben best een grote huiskamer dus in hun gedeelte is het best wel donker. |
Dinsdag 31 Oktober 2006 4:29 pm |
|
|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Hier slapen ze niet zo vroeg  |
Dinsdag 31 Oktober 2006 4:39 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
quote:
Originally posted by millie
quote:
Originally posted by Danny
We gaan ze natuurlijk wel weltrusten zeggen!!!
hun eigeruimte je bedoelt niet in de woonkamer, hebben ze dan niet te wienig aandacht jade staat in de woonkamer en kan ons altijd zien en horen
Overdag is er er niemand thuis en doen ze het het ook alleen met de radio en dan natuurlijk datgene wat ze naar elkaar schreeuwen.
Als we dan thuis komen,zullen ze zeker de woonkamer in komen en in het weekend is het dan helemaal feest!!!  |
Dinsdag 31 Oktober 2006 5:26 pm |
|
|
Cid
Eitje
Ik wil Vasco graag afdekken savonds en snachts omdat hij heel onrustig slaapt. Van het minste wordt hij wakker en hij blijft ook wakker.
Ik heb echter ergens gelezen dat afdekken tot ernstige gedragsstoornissen kan leiden. |
Woensdag 1 November 2006 2:42 pm |
|
|
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Vooral in Amerika zijn ze grote voorstanders van afdekken dacht ik. Omdat ik in het begin bijna al mijn informatie van parrotbunch afhaalde ben ik al vrij snel overgegaan tot afdekken. Ook omdat Gizmo uit zichzelf altijd rond een uur of acht 's avonds in mijn trui kroop en daar lekker ging pitten. Omdat ik 's avonds toch echt wel eens iets te doen heb was dat niet altijd even handig. Een donkere doek over de kooi en Gizmo hoor je nog wat tevreden knarsen en daarna wordt het stil. Hij is zo gewend aan zijn doek dat hij echt een heel doordringend fluitje laat horen als ik niet snel genoeg met die doek kom Meestal wil hij rond 20.30 gaan slapen. Als wij om 7.00u opstaan gaat de doek eraf. Gizzie heeft dan nog wat moeite met wakker worden maar al snel komt hij er vrolijk bij op de ontbijtfafel. We kunnen het echt merken als hij niet minstens 10 uur slaap heeft gekregen, hij is dan wat minder speels en vrolijk en slaapt wat meer overdag. |
Woensdag 1 November 2006 3:28 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
jade zit in zijn tentje van 20.00 tot 08.00 slaap kont |
Woensdag 1 November 2006 3:35 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
20.00 uur al??  |