Weinig spelen/angstig voor nieuwe speeltjes.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Om alleen in te zitten lijkt me dit wel oké, als het de bedoeling is ze er samen in te zetten zou ik iets groter gaan maar dat is altijd zo bij gaaitjes hoor, hoe meer ruimte hoe beter. Wink
Bericht Maandag 25 Januari 2010 9:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ruben1
Kuikentje

Reageer met quote  

Zojuist de royal kingdom bestelt
81 breed 55 diep en 89 hoog(leefruimte)incl poten 144cm Mr. Green

Komt zwieso een hangmat voor de vogels in te hangen en allerlei speeltjes etc.Ben blij voor pukkemans.
Bericht Maandag 25 Januari 2010 9:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Lijkt me leuk joh. Aftellen nu, whoohoo. Yeah!
Bericht Dinsdag 26 Januari 2010 8:43 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ruben1
Kuikentje

Reageer met quote  

Zo vandaag de kooi binnen gekregen,wat een joekel van een kooi zeg!!
Viel me ietwat tegen zo groot dat ie is Mr. Green

Mijn pyrrhura lijkt verder weinig problemen te hebben met zn nieuwe kooi,zit nu op zn stokkie te knarsen en heeft al gegeten en gedronken.

Is wel wat zenuwachtiger dan normaal ,maar ik denk dat het goed komt.
Ik neem voorlopig geen andere vogel op advies van velen.
Mijn vogel zou dan minder tam worden en nog meer stress te verwerken krijgen.

Mischien op den duur.

mvg
Bericht Woensdag 27 Januari 2010 9:50 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat de kooi groter is zal snel wennen, zowel voor je gaaitje als voor jou hoor. Dat komt wel goed. Zeker als je gaaitje lekker zit te knarsen dan is het al een goed teken. Veertje
Bericht Woensdag 27 Januari 2010 10:32 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Beter dat ie groter is dan verwacht dan dat ie veel kleiner is dan dat je verwacht -toch?
Wennen zal vast snel genoeg gaan Ja Hij knarst, eet en drinkt Veertje
Bericht Woensdag 27 Januari 2010 10:55 pm
Ruben1
Kuikentje

Reageer met quote  

Vanmorgen heb ik hem uit de kooi gelaten en heeft ie ff op tafel lopen spelen.Op een gegeven moment vloog ie zelf weer de kooi in Veertje

Klimmen moet ie aan wennen omdat de spijlen verticaal lopen met om de 10cm een onderbreking,de vorige kooi waren ze horizontaal.

Hij eet en drinkt goed,ik heb de kooi ingericht zoals zn oude kooi was,wel met veel nieuw speelgoed en 3 oude speeltjes van hem,daar ging ie trouwens direct tegenaanzitten gisteravond.
Bericht Donderdag 28 Januari 2010 10:52 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het is zeker ff wennen maar al zelf terug naar de kooi gaan, knap zou ik zeggen. Dat is al goed hoor. De nieuwe speeltjes, die vragen bij veel gaaitjes vaak wat tijd, ook mijn grijsjes heeft daar vaak last van.
Bericht Donderdag 28 Januari 2010 11:06 am
Ruben1
Kuikentje

Reageer met quote  

Sinds een half uur hangt er ook een slaapkastje.
Die hij erg interesant vind.

Probeerde er zelfs al in te komen,lukte hem nog nie echt ahaha.
Mooi om te zien dat de vogel zo reageerd.

mvg
Bericht Donderdag 28 Januari 2010 1:26 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey, leuk joh. Zie je wel dat hij aan de slag gaat en dingen gaat ontdekken. Super dit te lezen. Veertje Veertje
Bericht Donderdag 28 Januari 2010 3:19 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Pyrrhura's zijn dol op slaapkastjes, zakjes etc. Ja Dus dat zal ie vast en zeker waarderen Veertje
Kweekkoppels mag je ook niet het broedblok weghalen omdat ze daar altijd in slapen. Jongen of geen jongen.
Bericht Donderdag 28 Januari 2010 9:48 pm
Ruben1
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik heb het slaaphok naast een stok hangen waar de vogel altijd op zit.

Het slaaphok heb ik zelf in elkaar getimmerd maar er zit geen zitstok voor het gat,de pyrrhura kijkt met een lange nek naar binnen maar komt er zo niet in lijkt wel,geen houvast ergens aan.Moet ik er een zitstok aanmaken,of iets waar de vogel zich aan vast kan grijpen?

Hij zit nu niet in zn slaapkast maar gewoon weer op zn stokje te knarsen.
Bericht Donderdag 28 Januari 2010 10:00 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Een stokje eraan is wel makkelijker voor ze. Ik zou het wel doen.
Maar ook nu is ie tevreden als ie zo lekker knarst Wink
Bericht Donderdag 28 Januari 2010 10:18 pm
Woppy
Fladderaar

Reageer met quote  

Goed te lezen dat het in korte tijd al zo verbeterd is goed hoor!
Ik heb sinds een tijdje ook een gaaitje die niet weet wat spelen is.
Eigenlijk probeer ik zoals iedereen hier ook zegt om haar nieuwsgierig te maken en niet teveel tegelijk verwachten.
Blijven aanbieden en proberen nieuwsgierig te maken dan komt het vanzelf wel.
Woppy is zelfs bang voor speeltjes, ik heb er 1 in gehangen nou met grote bogen ging ze eromheen dus inmiddels is die er alweer uit.
Nu probeer ik haar buiten de kooi te laten wennen aan speelgoed en ik moet zeggen ze komt al echt los!
Ze knabbelt al aan touwtjes ze probeerd met haar snavel verschillende producten uit dus ik denk met een dosis geduld en aandacht dat het helemaal goed gaat komen met je pyrrie Mr. Green
Bericht Vrijdag 29 Januari 2010 12:18 am
Ruben1
Kuikentje

Reageer met quote  

Hey woopy

Jij moet dan ook ff geduld hebben met je pyrrhura.
Ik moet wel zeggen dat ik al mijn speeltjes voor 3 weken naast zn oude kooi heb laten liggen,toen hij zn ieuwe kooi kreeg hek ze er allemaal ingehangen en de speelboom de deur uit gedaan.Met die speelboom deedt ie niks.Ook die nestkast lag al meer dan een week naast zn kooi en soms op tafel zodat ie eran kon wennen.

Ik denk dat ik zn nestblok op zn stok zet en dan vast maak aan de kooi,kan ie er wat makkelijker op.

mvg
Bericht Vrijdag 29 Januari 2010 8:44 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:05 pm
  Berichten van afgelopen: