|
|
|
KarinW
Fladderaar
| Wel of niet Kortwieken |
|
|
De kleintjes gaan over tijdje verhuizen naar nieuw huisje, althans 1 heeft er al huisje gevonden... Ze zijn lekker tam en vliegen ook op je schouder... als hij dalijk gaat verhuizen kortwieken of niet?? ahaha vind het zo zonde  |
Donderdag 24 September 2009 4:22 pm |
|
|
|
|
KarinW
Fladderaar
denk alleen niet dat het hier hoort maar oke |
Donderdag 24 September 2009 4:26 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Wel of niet Kortwieken |
|
|
Ik zou dit aan de nieuwe eigenaars overlaten. Iedereen wil namelijk wat anders. Kortwieken kan altijd nog maar aanplakken gaat niet. |
Donderdag 24 September 2009 6:04 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ik zou het inderdaad ook aan de nieuwe eigenaars overlaten die keuze.  |
Donderdag 24 September 2009 7:53 pm |
|
|
margreet
Fladderaar
Agaatjes zijn kleine vogels en dat vind ik persoonlijk een heel ander verhaal dan de grotere gaaien. Door hun geringe afmeting is de kans veel groter dan ze worden 'overlopen' dan het geval zou zijn bij hun grotere soortgenoten. Het zijn van die heerlijke behendige vliegers die ook door het vliegen een vluchtmogelijkheid hebben als er meer huisdieren aanwezig zijn, zoals honden. Er is voor beide opties iets te zeggen, maar met meer huisdieren zou ik het niet snel doen bij aga's. Mijn Newfy's vinden het prima dat ze rondvliegen en daar worden ze helemaal niet anders van, maar als er eens eentje op de grond loopt (wat bijna nooit voorkomt), dan wordt het direct een ander verhaal.
Laat de nieuwe eigenaar beslissen wat ze willen |
Donderdag 24 September 2009 9:46 pm |
|
|
|
|
KarinW
Fladderaar
ja de eigenaren vroegen het juist aan mij |
Donderdag 24 September 2009 10:15 pm |
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
|
|
|
Omdat ze bij jouw al aan het in een huis kunnen vliegen gewend zijn, zou ik ze niet wieken.
Wieken is in het begin handig bij bange agaa's die tegen ramen kunnen vliegen of op lanmpen gaan zitten.
Aangezien jouw kleintjes dit niet zullen doen is wieken dan ook niet nodig.
Geef de nieuwe eigenaars info over het creeren van vaste plekken, de aga's zullen na korte tijd vaste plekken kiezen waar ze graag zitten, het is handig dat zich daar geen breekbare voorwerpen bevinden, zoals vaasjes of fotoalbums die uit eklaar getrokken kunnen worden.
Daarom is het belangrijk dat ze vanaf het begin aangeven of de aga ergens mag zitten of niet.
Voor het trainen met opstappen is wieken niet nodig, jij kunt ze nou al leren een beetje tam te zijn en zelfs al op te stappen.
Als de nieuwe eigenaars in het voorjaar met de aga's naar buiten willen kunnen ze altijd dan nog wieken, en als ze bepaalde ramen altijd open hebben staan moeten ze er goed opletten dat de aga's daar niet doorheen weg kunnen vliegen zolang ze de weg om het huis heen niet kennen. |
Vrijdag 25 September 2009 7:07 am |
|
|
|
|
KarinW
Fladderaar
Ja opstappen doen ze ook al inderdaad ... owke dan zal ik gewoon zeggen hoe ik het dacht, maar wilde voor de zekerheid even vragen hier |
Vrijdag 25 September 2009 7:58 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:06 pm
|
|
|
|
|
|