Welke vogel ?!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Nonkeltje
Net uit het ei

Welke vogel ?!  Reageer met quote  

Ik ben nieuw hier en ik heb al een vraagje ! Smile
Ik heb nog geen papegaai, maar wel al 4 valkparkieten in een buitenvoliere. Nu zou ik graag een papegaai kopen om binnen te zetten. Graag zo goedkoop mogelijk. Hebben jullie een voorstel ?!

Alvast bedankt!
Nonkeltje
Bericht Woensdag 9 Maart 2005 7:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Welke vogel ?!  Reageer met quote  

Welkom hier Nonkeltje..

Wat voor papegaai wil je graag?

Bedenk wel dat de goedkope papegaaien vaak duurkoop gaaien zijn.. Ze mankeren vaak iets..
Bedenk ook wat je wil doen als je gaai ziek wordt: Dit kost ook geld.. (Dierenarts)
Goed voer is ook niet goedkoop.
Speeltjes zijn vaak ook erg duur, al kan je wel je eigen (goedkopere) speeltjes maken..
Bericht Maandag 14 Maart 2005 2:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
petra76
Fladderaar

re. welke vogel  Reageer met quote  

Hoi Nonkeltje,

TJa met jouw dilemma zat ik ook zelf heb ik voor een bonte boertje gekozen, deze zijn niet al te groot maar is toch een echte papegaai!
Ze krijsen ook niet zo heel erg veel in vergelijking met bijvoorbeeld een kakatoe of een ara (die trouwens vrij prijzig zijn) en de bonte boer is kwa aanschaf ook niet zo heel duur. Ik heb voor de mijne vrij veel betaald 200 euro, maar ik heb gezien dat ze ook goedkoper zijn. Ik raad je wel aan een jonge te nemen die al zelfstandig eet (de mijne at ook al zelfstandig) ER komt namelijk veel bij kijken met de hand voeren. Vooral als je geen ervaring heb. en zorg ook dat het geen import is deze zijn heel goedkoop maar je koopt ook een hoop ellende. (een jong bonte boertje is te herkennen aan zijn licht grijze kop, en donkere ogen)
Verder geef ik je een tip veel sites te bekijken over papegaaien. Hier kan je een goede indruk krijgen hoe ze zijn, hoe groot en hoe duur.
Veel succes en laat je weten wat het geworden is.
groetjes
petra
Bericht Donderdag 24 Maart 2005 12:19 pm
Heijtje
Vlieger

Reageer met quote  

Verdiep je eerst eens in de opvoeding en verzorging zodat je weet waar je aan begint.Zo voorkom je een hoop problemen.Een papegaai is geen vogel die als pronkstuk in je huiskamer staat. Een papegaai gaat mee naar buiten, wandelen, op visite en boodschappen doen.De hele dag binnen in de kooi is ongezond en leid tot gedragsproblemen als plukken en bijten.Voor de opvoeding gebruiken we het 5 stappen protocol van een vogelarts/gedragsdeskundige, Dr. Hooimeijer, in Meppel.Zorg dat je daarmee bekend wordt of ga meteen met je nieuwe vogel daar naartoe.Op internet is veel informatie te vinden over "moderne papegaaien".Zowel hier als elders.Vraag wat je weten wil, daar leer je veel van, lees de vragen en verhalen van anderen, zo weet je hoe het hoort of juist niet hoort.
Suc6
Bericht Donderdag 24 Maart 2005 12:40 pm
Ozzy
Eitje

Re: re. welke vogel  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by petra76
Hoi Nonkeltje,

TJa met jouw dilemma zat ik ook zelf heb ik voor een bonte boertje gekozen, deze zijn niet al te groot maar is toch een echte papegaai!
Ze krijsen ook niet zo heel erg veel in vergelijking met bijvoorbeeld een kakatoe of een ara (die trouwens vrij prijzig zijn) en de bonte boer is kwa aanschaf ook niet zo heel duur. Ik heb voor de mijne vrij veel betaald 200 euro, maar ik heb gezien dat ze ook goedkoper zijn. Ik raad je wel aan een jonge te nemen die al zelfstandig eet (de mijne at ook al zelfstandig) ER komt namelijk veel bij kijken met de hand voeren. Vooral als je geen ervaring heb. en zorg ook dat het geen import is deze zijn heel goedkoop maar je koopt ook een hoop ellende. (een jong bonte boertje is te herkennen aan zijn licht grijze kop, en donkere ogen)
Verder geef ik je een tip veel sites te bekijken over papegaaien. Hier kan je een goede indruk krijgen hoe ze zijn, hoe groot en hoe duur.
Veel succes en laat je weten wat het geworden is.
groetjes
petra

zo 200 euro , dat is best duur.... hoe oud was ie toen je hem kocht??
Bericht Woensdag 4 Mei 2005 11:50 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:06 pm
  Berichten van afgelopen: