Wie kan mij meer vertellen over rotsparkieten???

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
bacootje
Eitje

Wie kan mij meer vertellen over rotsparkieten???  Reageer met quote  

Ik heb 2 rotsparkieten maar kan zo weinig info over ze vinden, kan iemand mij hier meer vertellen over ze?

Bedankt.......
Bericht Woensdag 9 April 2008 9:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Wie kan mij meer vertellen over rotsparkieten???  Reageer met quote  

Bedoel je Patagonische rotsparkieten?
Bericht Zondag 13 April 2008 12:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

er zijn 2 soorten. de grote rotsparkiet en de kleinere. de grote is zeldzaam en moeilijk te krijgen. de kleine wordt vooral hire in tsjechie veel gekweekt. maken veel lawaai dus hou rekening met de buurt en waar je woont.
de grote rotsparkiet heeft een witte band om de buik waardoor je het verschil kunt zien. ook zij maken heel veel geluid en vaak moeten mensen ze weg doen vanwege het lawaai. ze zijn best groot, amazone grootte. mooie kleuren. apart om te zien.
Bericht Dinsdag 15 April 2008 1:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey Alexandraatje, bedankt voor je uitleg! Very Happy
Heb je wel eens foto's gezien van de rotsparkiet in het NOP? (In mijn dagboek) Weet je welke soort dat is?
Bericht Woensdag 16 April 2008 9:34 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ja die heb ik gezien en dat is de kleine rotsparkiet. De grote is echt heel zeldzaam en moeilijk te krijgen. Een kennis van ons, Michel van de papegaaienstichting is speciaal naar Tsjechie gekomen om hier naar een grote te kijken voor zijn stichting. de kweker zei dat hij de grote had, maar dat was niet zo. het was een mengeling van groot met klein. de jongen waren groter dan de ouders zelf dus zat er ergens in de geschiedenis een mix in. en die kon hij dus niet nemen. ze zijn met uitsterven bedreigd en daarom is het zo moeilijk ze te vinden om ze in stand te houden. In Loro Parque op Tenerife hebben ze de grote.
Bericht Woensdag 16 April 2008 10:37 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmm het is dus echt een héle andere soort. Dat wist ik niet eerlijk gezegd.

Bacootje, hoe is het met je rotsparkieten?
Bericht Donderdag 24 April 2008 8:14 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:09 pm
  Berichten van afgelopen: