|
|
|
evilparrots
Beginnende vlieger
|
|
|
quote:
Originally posted by Igor
Mag ik vragen hoe je de spullen waar je mee voert reinigt?
En controleer je wel goed of de krop leeg is voor de volgende voeding?
Het spijt me heel erg, maar ik krijg nu toch het idee dat hier een gaai de dupe wordt van de "onkundigheid" van de eigenaar. Ik snap dat je het beste voor hebt met Loki hoor, maar ik vind het toch erg jammer
nou igor, ik voel me een beetje aangevallen nu, alsof ik t beest opzettelijk ziek laat worden, ik spoel de spuit iedere keer uit met heet water en daarna met alcohol, vervolgens nog ens naspoelen met heet water en dan in de ijskast bewaren (leeg en open). de beker gebruik ik maar 1 keer, pak iedere keer een schone. dus wat je nu itypte vind ik een beetje lullig overkomen, sorry dat ik t zeg.
en ja natuurlijk controleer ik de krop voordat ie leeg is, als ik haar eten geef is het kropje een verschrompelt velletje op de borst, dan voel ik er eens aan en als ie leeg is kijgt ze dr papje ( als ie na 8 uur niet leeg is krijgt ze brandnetelthee op voorschrift dan vandersande)
nogmaals vind ik t erg lullig dat je zo je conclusie trekt |
Donderdag 11 Januari 2007 2:26 pm |
|
|
esjo
Moderator

Beterschap met Loki. Dat ie maar weer snel beter mag worden. |
Donderdag 11 Januari 2007 2:50 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Zo te horen doe je je uiterste best, hopelijk gaat het tot Loki van de voedingen af is helemaal zonder problemen goed...Veel beterschap gewenst... |
Donderdag 11 Januari 2007 3:00 pm |
|
|
|
|
sweety67
Ervaren vlieger
|
hoi
dus als ik het goed begrijp krijg loki nog twee keer pap per dag
een ara is zelfstandig tussen de 15 a 20 weken
en loki is toch al toch al een half jaar zo denk ik
waarom zit hij dan nog aan de pap
angelina |
Donderdag 11 Januari 2007 3:50 pm |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
|
|
|
quote:
Originally posted by evilparrots
quote:
Mag ik vragen hoe je de spullen waar je mee voert reinigt?
En controleer je wel goed of de krop leeg is voor de volgende voeding?
Het spijt me heel erg, maar ik krijg nu toch het idee dat hier een gaai de dupe wordt van de "onkundigheid" van de eigenaar. Ik snap dat je het beste voor hebt met Loki hoor, maar ik vind het toch erg jammer
nou igor, ik voel me een beetje aangevallen nu, alsof ik t beest opzettelijk ziek laat worden, ik spoel de spuit iedere keer uit met heet water en daarna met alcohol, vervolgens nog ens naspoelen met heet water en dan in de ijskast bewaren (leeg en open). de beker gebruik ik maar 1 keer, pak iedere keer een schone. dus wat je nu itypte vind ik een beetje lullig overkomen, sorry dat ik t zeg.
en ja natuurlijk controleer ik de krop voordat ie leeg is, als ik haar eten geef is het kropje een verschrompelt velletje op de borst, dan voel ik er eens aan en als ie leeg is kijgt ze dr papje ( als ie na 8 uur niet leeg is krijgt ze brandnetelthee op voorschrift dan vandersande)
nogmaals vind ik t erg lullig dat je zo je conclusie trekt
Ik had al wel verwacht dat je het niet leuk zou vinden, maar zo was het niet bedoeld. Ik zei ook al dat ik snap dat je het beste voor hebt met Loki. Ik zeg ook niet dat je iets fout doet, maar de kans dat je wel iets fout doet (al zou ik zo niet weten wat, ik heb ook niet veel ervaring!) is wel aanwezig. Laat ik het zo zeggen, de kans dat jij iets per ongeluk niet goed doet is groter dan bij een (hobby)kweker met ervaring. Dat klopt toch? Ik trek dus geen conclusies want ik weet niet of het erdoor komt.
Dit zijn problemen die kunnen ontstaan bij het voeden van een gaai (ik zeg niet dat de problemen bij jou ontstaan door het voeden) en dat is een reden waarom ik (en vele met mij) vind dat je alleen zelfstandige vogels moet (ver)kopen. Ik val je niet persoonlijk aan en als ik je kan helpen, dan zal ik dat zeker doen, maar ik vind het erg belangerijk om het welzijn van de gaaien in het oog te houden, ook voor anderen die dit in de toekomst lezen.
Ik vind het heel erg rot voor jou en Loki, maar ik vind niet dat je je ogen moet sluiten en dan dus iets niet moet zeggen omdat het misschien vervelend over komt. Als jij je daardoor nu lullig voelt, dan spijt me dat. Ik hoop dat je me een beetje kunt volgen? |
Donderdag 11 Januari 2007 3:57 pm |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
quote:
Originally posted by sweety67
hoi
dus als ik het goed begrijp krijg loki nog twee keer pap per dag
een ara is zelfstandig tussen de 15 a 20 weken
en loki is toch al toch al een half jaar zo denk ik
waarom zit hij dan nog aan de pap
angelina
Dat is een goede vraag Angelina, maar ik geloof dat Loki nog niet zo oud is, maar ik weet eigenlijk niet hoe oud wel? |
Donderdag 11 Januari 2007 4:00 pm |
|
|
|
|
evilparrots
Beginnende vlieger
loki is nu ongeveer 17 weken, ben nu nog bezig met 1 papvoeding per dag, in de avond, wel nog maar de helft van wat ze eigenlijk krijgt (10 %van gewicht) en bouw t nu langzaam af. dus ze krijgt nu nog 1 keer per dag de helft van die 10%, das ongeveer 40 tot 50 ml
nog even terugkomend op de reactie van igor:
ik heb aan vandersande nagevraagd of dit kan komen door een probleem met de voeding, hij gaf duidelijk aan dat dit een ander soort bacterie is dan een bacterie die voorkomt in slecht gereinigde materialen. het beestje heeft gewoon ff een slechte weerstand en waarschijnlijk is de vorige kuur niet helemaal goed aangeslagen en zijn de bacillen terug gekomen, als een mensenbaby verkouden of ziek is kan je t ook niet aan de ouders verwijten dat zij hun baby niet goed verzorgen. |
Donderdag 11 Januari 2007 7:26 pm |
|
|
sweety67
Ervaren vlieger
|
oke ik dacht dat hij ouder was maar ik zal wel met een andere ara in door de war haalen
angelina |
Donderdag 11 Januari 2007 7:57 pm |
|
|
evilparrots
Beginnende vlieger
geeft niet hoor, ik heb loki gehaald op 6 november, toen was ze 8 weken ( ongeveer) dus nu ongevver 9 weken verder..... zal dus een week of 17 zijn |
Donderdag 11 Januari 2007 10:33 pm |
|
|
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Dat is in ieder geval fijn om te weten! Hopelijk blijft Loki nu gezond.
Natuurlijk kun je ouders van een verkouden kind niet zomaar de schuld geven (alhoewel er ook wel gevallen zijn dat de ouders er wel iets aan kunnen doen natuurlijk). Gelukkig gaat het bij Loki blijkbaar goed, maar je hoort ook echt wel andere verhalen en dat is de reden dat ik vind dat je alleen zelfstandige gaaien moet (ver)kopen. Ik hoop van harte dat met het nieuwe keurmerk de verkoop van niet zelfstandige gaaien in de toekomst gaat verdwijnen! |
Vrijdag 12 Januari 2007 9:53 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Eigenlijk zou zo'n keurmerk niet nodig moeten zijn. De kwekers zouden eigenlijk zélf al verantwoordelijkheid moeten nemen. |
Vrijdag 12 Januari 2007 2:44 pm |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Je hebt gelijk hoor Sue, maar ik moet er toch even heel erg om lachen
Helaas zit de wereld zo niet in elkaar  |
Vrijdag 12 Januari 2007 2:58 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Jammer is dat.. 't Was ook een beetje naïeve opmerking..  |
Vrijdag 12 Januari 2007 3:14 pm |
|
|
sweety67
Ervaren vlieger
|
quote:
Je hebt gelijk hoor Sue, maar ik moet er toch even heel erg om lachen
Helaas zit de wereld zo niet in elkaar
maar als je even rond kijkt en info zoekt kom je ook goede kwekers tegen
angelina |
Vrijdag 12 Januari 2007 3:22 pm |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Zeker weten Angelina! Helaas kijkt niet iedereen goed rond. Gelukkig zijn er ene heleboel goede kwekers en hopelijk wordt dat met de KKP nog beter! |
Vrijdag 12 Januari 2007 3:56 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:09 pm
|
|
|
|
|