|
|
|
evilparrots
Beginnende vlieger
| wie o wie kan mij helpen |
|
|
loki, mijn ara, maakt me helemaal gek, sinds 3 dagen gilt ie alles bij elkaar, ze is niet ziek, eet en drinkt goed, speelt veel, maar blijft gillen. wat kan ik hieraan doen, negeren heeft geen zit, en terugpraten ook niet. als ik haar knuffel is ze wel stil, maar dat gaat helaasniet de hele dag he....... kan het misschien zijn omdat ze wat ouder begint te worden en misschien kuren krijgt?
plse, denk met me mee..... |
Dinsdag 9 Januari 2007 10:34 am |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Je zult hier echt tijd aan moeten besteden. Dit is een erg belangrijke tijd in zijn opvoeding en uitproberen, enz hoort erbij. Maar wat hij nu leert gaat zijn leven voor een groot deel bepalen en hij heeft nog een lang leven voor de boeg.
Kun je iets meer vertellen over het schreeuwen?
Is het op een bepaald moment begonnen? Je had eerst nog een grijsje toch en die is nu weg? Is het toen begonnen?
Heb je vakantie gehad en ben je nu weer veel minder thuis?
Gilt hij als je in de kamer bent of net als je er niet bent?
Hoe is dit de eerste keer gekomen en wat heb je toen gedaan? |
Dinsdag 9 Januari 2007 10:44 am |
|
|
evilparrots
Beginnende vlieger
|
|
|
ja coco is weg, die is nu bij een kennis van me. ongeveer 1.5 weken nu. loki is 3 dagen geleden begonnen met gillen. als ik smorgens op sta en de kamer binnen loop begint t, dan zeg ik dat iemoet gaan slapen en is ze stil. maar zodra mn partner naar onder komt is t raak... begint t weer opnieuw. weer gezegt dat zemoet gaan slapen..... en dan gaat t weer. als ik thuis kom van mn werk gilt ze ook, dan laat ik haar 5 minuten gillen, en als ze weer stil is mag ze uit de kooi en spelen, daarna kijgt ze dr papje..... ze is dan weer stil tot ongeveer half 5. dan begint het gegil weer, ik laat haar dan gilen en of ik nu wel of niet reager, t blijft. als ik klaar ben met eten krijgt ze ook haar papje en is ze de rest van de avond stil..... maar af en toe gilt ze dus ook als ik vroeg met beginnen met werken ( 7 uur) dit hoor ik van mijn buren..... dit gaat dus echt kei hard en geen 5 minuten maar zeker 1 tot 2 uur door. ookal zet ik de radio heel zacht aan.....
ik hoop dat ik je voldoende heb geinformeerd, anders hoor (lees) ik t wel |
Dinsdag 9 Januari 2007 11:53 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: wie o wie kan mij helpen |
|
|
Hmm kan me voorstellen dat een gillende ara geen pretje is! Gilt ze om eten, of gilt ze 'om te gillen'? |
Dinsdag 9 Januari 2007 12:36 pm |
|
|
evilparrots
Beginnende vlieger
ik denk dat ze gilt om het gillen, want ze gilt ook als ze smorgens dr papje heeft gehad..... gillen om het eten laat ik niet toe, dan wacht ik, anders blijft t beest gillen en wordt t een gewoonte |
Dinsdag 9 Januari 2007 6:23 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm, als ze 's ochtends d'r papje krijgt.. Geef je haar dan minder dan eerst? Het duurt eventjes voordat de pap zakt en hun hongergevoel zakt. |
Dinsdag 9 Januari 2007 11:17 pm |
|
|
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
|
|
|
Ik weet niet precies hoe je ritme in elkaar zit, maar je zou voor 's avonds in ieder geval ook wel het eten om kunnen draiien? Nu wordt ze wel erg uitgedaagt, als jij eerst gaat eten en daarna zij pas aan de beurt komt. Als je dit gaat wisselen, dan moet je wel proberen het schreeuwen voor te zijn, want het moet inderdaad geen beloning voor het schreeuwen worden.
Als ze gilt of roept omdat ze je niet ziet, dan zou ik zeker meteen even reageren. Vaak is dat een roep om contact te houden met haar "groep" en dat zijn jullie. Als je niet reageert zal ze harder gaan roepen. Uiteindelijk ben je het dan zat en ga je er iets van zeggen, dan heeft ze geleerd dat ze heel hard moet roepen om reactie te krijgen. Kortom: alleen negereren is niet altijd de goede oplossing. Als je in de kamer bij haar bent en ze gilt, dan zou ik het zeker wel negeren. Verder proberen goed op te letten of er momenten zijn dat ze altijd schreeuwt en kijken of je die situatie kunt voorkomen (bv haar eerst eten geven en dan pas zelf gaan eten) anders wordt het gillen een gewoonte.
Ik kan je het boekje "GEK van mijn vogel" van Bonny Talsma van harte aanbevelen: http://www.papegaaienhulp.nl/H/FAQ/frameFAQ.htm |
Woensdag 10 Januari 2007 9:52 am |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
wij geven hier 's avonds ook de gaaien eerst eten en dan gaan wij eten.
het schilt hier een heleboel onrust. |
Woensdag 10 Januari 2007 4:05 pm |
|
|
evilparrots
Beginnende vlieger
boh de oorzaak van het gillen is bekent. LOKI HAD WEER EEN BACTERIELE INFECTIE IN DE KROP, EN EEN INFECTIE IN DE DARMEN..... de poep is deze keer ook goed bekeken. heb nu weer een antibiotica kuur ( amoxicilline) en moet het water verzuren ( een of ander drankje waarvan ik 1 theelepel in 1 liter water moet doen en dit iedere dag moet geven)
over 14 dagen moet ik terug komen voor controlle. de oorzaak van deze 2de infectie is niet bekend.
nog ff een reactie op het voeren:
ik had ook al geprobeerd om loki eerst te voeren voordat we gingen eten, maar ok dit had geen zin, ze bleef gillen.....
ik ben er trouwens achter gekomen dat loki een infectie heeft omdat ze zuur uit de snavel ruikte... ja ik weet t klinkt heel raar, maar ik rook t echt.
ik hou jullie op de hoogte |
Woensdag 10 Januari 2007 7:33 pm |
|
|
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
oooo wat fijn dat je de orrzaak hebt gevonden.
ik hoop dat de kuur snel aanslaat |
Woensdag 10 Januari 2007 7:47 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ah nee, alweer een infectie!
Tja, als ze ziek zijn dan wordt het een heel ander verhaal.
Sterkte met Loki!
Houd je ons op de hoogte hoe de kuur aanslaat? |
Woensdag 10 Januari 2007 8:16 pm |
|
|
sweety67
Ervaren vlieger
|
ojee wat een elende weer ik lees het nu pas
gelukig ben je er op tijd bij .
maar krijg loki nog steeds pap ???
gr sweety |
Woensdag 10 Januari 2007 10:51 pm |
|
|
|
|
Liz
Vlieger
Oh, wat vervelend zeg.... Arme Loki Hopelijk slaat de behandeling snel aan.
Succes er mee! |
Woensdag 10 Januari 2007 11:54 pm |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Mag ik vragen hoe je de spullen waar je mee voert reinigt?
En controleer je wel goed of de krop leeg is voor de volgende voeding?
Het spijt me heel erg, maar ik krijg nu toch het idee dat hier een gaai de dupe wordt van de "onkundigheid" van de eigenaar. Ik snap dat je het beste voor hebt met Loki hoor, maar ik vind het toch erg jammer  |
Donderdag 11 Januari 2007 10:55 am |
|
|
evilparrots
Beginnende vlieger
|
|
|
quote:
Originally posted by Igor
Mag ik vragen hoe je de spullen waar je mee voert reinigt?
En controleer je wel goed of de krop leeg is voor de volgende voeding?
Het spijt me heel erg, maar ik krijg nu toch het idee dat hier een gaai de dupe wordt van de "onkundigheid" van de eigenaar. Ik snap dat je het beste voor hebt met Loki hoor, maar ik vind het toch erg jammer
nou igor, ik voel me een beetje aangevallen nu, alsof ik t beest opzettelijk ziek laat worden, ik spoel de spuit iedere keer uit met heet water en daarna met alcohol, vervolgens nog ens naspoelen met heet water en dan in de ijskast bewaren (leeg en open). de beker gebruik ik maar 1 keer, pak iedere keer een schone. dus wat je nu itypte vind ik een beetje lullig overkomen, sorry dat ik t zeg.
en ja natuurlijk controleer ik de krop voordat ie leeg is, als ik haar eten geef is het kropje een verschrompelt velletje op de borst, dan voel ik er eens aan en als ie leeg is kijgt ze dr papje ( als ie na 8 uur niet leeg is krijgt ze brandnetelthee op voorschrift dan vandersande)
nogmaals vind ik t erg lullig dat je zo je conclusie trekt |
Donderdag 11 Januari 2007 2:26 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:09 pm
|
|
|
|