|
|
|
esjo
Moderator

| Wie weet wat voor gedrag dit is? |
|
|
Als Herman op de grond gaat, gaat hij vaak onder de salontafel zitten of bij de boekenkast en vertoont dan (vind ik) apart gedrag.
Hij zet zich op, maakt zich groot en maakt een soort van knars geluid. Niet het tevreden knarsen maar harder.
Ik heb het op film staan
http://www.fluffies.org/nl/dag.....p4266.html naar onder scrollen voor twee filmpjes. 1 x bij de boekenkast en 1 x bij de salontafel.
Hij gaat er zelf vrijwillig heen en kan als ik hem daar laat zitten zo een half uur of langer blijven zitten.
Zodra ik hem op laat stappen en weghaal is hij meteen weer heel relaxt.
Wie weet wat voor gedrag dit is en waarom hij dit doet. |
Maandag 3 November 2008 10:27 am |
|
|
Sarah
Moderator

Hoi Ecjo,
Heb het filmpje gisteren gezien in je dagboek. Klinkt het een beetje als een "knip" geluid zo precies met zijn snavel? Jos doet dat namelijk als hij een beetje stressy is zeg maar, al kan dat heel snel gedaan zijn hoor.
Waarom Herman dat doet is me ook een raadsel, hangt er iets aan het blad van de salontafel gekleefd aan de onderkant of zo, dat hij zich daar zo kwaad om maakt? Raar is het wel  |
Maandag 3 November 2008 11:39 am |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Het is meer een hard knarsen zeg maar. Het geluid kreeg ik niet echt op het filmpje, omdat toen ik geen filmen hij er natuurlijk mee stopte Doen alle gaaien dat niet als je iets op film wilt hebben, haha
En de tafel is al zolang hij hier is precies hetzelfde met dezelfde papierbak eronder. Niks geen hangende dingen ofiets.
En bij de boekenkast staat ie gewoon "in de open lucht"om het maar zo te zeggen.
Raar hoor, dank je wel voor het meedenken
Ik hoop echt dat iemand hier dit gedrag kan verklaren. Vooral ook omdat hij het zelf opzoekt. Dan zou je toch denken dat hij er ook plezier aan beleeft, toch?  |
Maandag 3 November 2008 11:48 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Wie weet wat voor gedrag dit is? |
|
|
Dit gedrag ken ik wel! Iago doet dit vaak bij donkere holletjes: bijvoorbeeld de boomstammetjes die opgestapeld liggen. Daar kan hij half tussen gaan zitten en daar gaat hij dan zo zitten doen.
Hij doet dit ook voor het tentje van Wheezy & Scuttle (Als het leeg is) en als we een tunnel in gaan. (Tijdens het autorijden)
Zou het broeds gedrag kunnen zijn? |
Dinsdag 4 November 2008 7:37 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Cleo doet dit ook wel in beschutte plekjes, zoals onder de klimboom en in haar tent...Het lijkt net of herman op zoek is naar een lekker (nest??)plekje...Cleo wil zulke plekken nog wel eens verdedigen...mijn vriend moet dan niet zn vingers in haar tent steken... Zelfs ik moet haar eerst even overhalen voor ze dan netjes opstapt... |
Dinsdag 4 November 2008 1:11 pm |
|
|
esjo
Moderator

Dus Herman is toch niet zo'n rare als ik wel dacht, pfffff
Tot nog toe stapt ie gemakkelijk op, op die plekjes maar zal mijn vingers in de gaten houden voor de toekomst. Wat een grapjassen, hahaha
Of dat broeds gedrag is, is wel een goede vraag. Herman is er mee begonnen met ongeveer 2,5 jaar. |
Dinsdag 4 November 2008 9:21 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Volgens mij is Iago er ook later mee begonnen. Hij liet dit gedrag voor het eerst zien bij tunnels. Fluiten Cleo & Herman er ook flink bij? |
Woensdag 5 November 2008 7:07 am |
|
|
esjo
Moderator

Nee, Herman knarst alleen heel hard. Niet dat tevreden geknars maar het lijkt meer kwaad Maar misschien schat ik dat wel verkeerd in. Misschien is ie ook wel super tevreden, hahaha
Herman begon met het gedrag onder de salon tafel, maar doet het ook bij de boekenkast en onder een stoel |
Woensdag 5 November 2008 11:56 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Wat grappig dat hij het gedrag ook uitbreidt naar andere plaatsen.
Dat knarsen hoor je niet? |
Donderdag 6 November 2008 8:09 am |
|
|
esjo
Moderator

Hoe bedoel je "dat knarsen hoor je niet?" Op het filmpje? Dat klopt idd. dat je het daar niet op hoort, zodra ik met de camera kwam stopte hij ermee en kwam ook vrij vlot onder de tafel vandaan
Was al heel blij dat ik toch nog een stukje heb kunnen filmen. Ik dacht nl. dat Herman ontspoord was met dit gedrag. Gelukkig blijkt het iets Boers te zijn  |
Donderdag 6 November 2008 10:56 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:09 pm
|
|
|
|
|
|