|
|
|
Mirjam
Eitje
| Wij zijn het spoor Bijster met onze Rocc |
|
|
Ik heb al een keer eerder een vraagje neergezet op het forum en allerlei en de trucken doos opgemaakt, maar onze rocco blijft schreeuwen. Zelfs buiten hoor je hem schreeuwen. Hij krijgt enorm veel aandacht mag regelmatig uit de kooi, dus wij zijn het spoor behoorlijk bijster. Wij hebben Rocco niet van jongs af aan maar vanaf dat hij drie jaar jong is. Ook hebben we niet veel achtergrond info van hem gekregen. Heel jammer maar op dit moment weten wij echt niet meer wat wij met hem aan moeten. En echt ik heb van alles geprobeerd, hem negeren, of heel enthousiast met hem trainen of gewoon spelen. Maar het probleem is ook zodra wij visite krijgen begint hij te schreeuwen en houdt hij pas op wanneer het hem uitkomt. Ook als wij hem uit zicht zetten en de visite niet kan zien gaat hij door, we proberen namelijk meestal om hem er gewoon bij te betrekken maar dat werkt vaak niet en wordt hij toch maar achter de muur geschoven, als hij dan weer rustig is geef ik hem een compliment en zeg dat hij weer mag komen kijken, maar dan na een aantal minuten begint hij van voor af aan. Wij zijn nu ook echt op het eind van ons latijn gekomen en zitten er zelfs over na te denken om hem naar Veldhoven te laten gaan, zodat hij bij soortgenoten kan zitten en misschien dat het hem daar beter bevalt. Want wij weten het echt niet meer!Wie oh wie heeft misschien nog een laatste remedie??????
|
Donderdag 2 Maart 2006 5:59 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
jeetje mirjam.
wat een ellende.
ik zou je heel graag helpen, maar zou me zelf ook geen raad weten in dit geval.
ik hoop dat iemand anders hier wel tips heeft.
in ieder geval heel veel succes hoor.
sterkte er mee |
Donderdag 2 Maart 2006 6:09 pm |
|
|
Mirjam
Eitje
Jammer dat je niet kan helpen, in ieder geval wel bedankt voor je reactie en ik hoop dat meerdere mensen mijn noodkreet zullen lezen.
Groetjes mirjam |
Donderdag 2 Maart 2006 6:11 pm |
|
|
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
http://www.dieca.nl
Kijk hier eens!! Wie weet... |
Donderdag 2 Maart 2006 6:18 pm |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
|
|
|
Het schreeuwen van mijn Teuntje is anders omdat zij alleen gilt als ik de kamer uit ga (ook een bbtje) maar ik ga komende woensdag met haar en mijn mannen -mijn lief en mijn zoon - naar Meppel om eens een gedragsconsult bij Hooi uit te proberen.
Ik denk wel dat het de moeite waard is bij een gaai om er moeite en tijd in te steken, ze kunnen erg oud worden en als je dan een mooie omgang samen hebt is dat dus ook wel lange tijd genieten
Bovendien zul je als je nú uitzoekt wát er fout is gegaan niet in de verleiding hoeven komen om over een jaartje of zoiets -als je het gezelschap van Rocco toch wel erg gaat missen- het opnieuw te willen proberen met misschien wel dezelfde gevolgen...
Ik begrijp je wanhoop prima, maar gun jezelf en je gaaitje een paar kansen en als je er alleen niet uit komt => daar is hulp voor, je moet er alleen wel ff naar zoeken of er om vragen. Het is erg moeilijk om zo via een forum een probleem in kaart te brengen en op te lossen. Er kunnen best veel redenen zijn waarom iets fout loopt, heel goed mogelijk dat het dingen zijn waar je nog nooit bij hebt stil gestaan en die je niet zou vermelden als er niet door -een prof- naar gevraagd wordt. Je hoeft helemaal niet perse naar Hooi hoor, Hedwig is vast ook heel goed of de stichting Papegaaienhulp b.v., een gedragdscursus bij Tinley (wel prijzig ben ik bang).
Ik ben nu zelf een poosje aan het tobben geweest met Teuntje en ga nu ook hulp zoeken omdat het ons zelf niet lukt. Het idee van wegdoen laat me spontaan de tranen in de ogen springen, ben nog ff niet uitgeknokt
Dus veel sterkte meid en laat horen wat je gaat doen of bereikt.  |
Donderdag 2 Maart 2006 8:26 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: Wij zijn het spoor Bijster met onze Rocc |
|
|
Mirjam, zou het geen idee zijn om naar Meppel te reizen, net zoals Marjet? Ik denk dat je er echt veel aan zou hebben. Ik weet niet waar je woont maar anders zou ik wel de basisprincipes kunnen uitleggen als je niet naar Meppel wil gaan? |
Donderdag 2 Maart 2006 10:52 pm |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

Ik ben niet in dienst van Hooimeijer...net zo min als de rest hier , (ik ben er zelfs nog nooit geweest) maar ik zou absoluut naar hem gaan met dit probleem!
En wil je dat niet, dan is Fluf haar aanbod natuurlijk een geweldig iets!
Wat jullie ook doen...heeeelll veel sterkte Mirjam, het lijkt me niet makkelijk, maar ik hoop echt dat jullie hem niet direct weg doen. Ik geloof namelijk niet dat iedere gaai daar gelukkig wordt ? En dat je zn achtergrond niet kent, of hem niet van jongs af aan hebt lijkt mij ook niet t punt Ook dan kunnen ze namelijk dit gedrag gaan vertonen. |
Vrijdag 3 Maart 2006 1:06 am |
|
|
Mirjam
Eitje
Ik wilde eigenlijk ook wel weten of het misschien een goed idee is om te kijken of Rocco een mannetje of een vrouwtje is en dan misschien een partner erbij te nemen zodat ze lekker met ze twee zijn. Het lijkt mij ook wel gezellig, en dan als wij werken zijn dat Rocco niet zo alleen is. Wie heeft er ervaring als je twee bonte boertjes in huis hebt is dat leuke n blijven ze dan nog tam? Als ik foto's zie op de site lijkt het mij ook heel leuk om dat een heel speelgebeuren te maken en dergelijke en twee hebben er meer plezier dan 1 toch?! |
Vrijdag 3 Maart 2006 12:20 pm |
|
|
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Mirjam, begrijp me niet verkeerd want je wilt duidelijk het beste voor je gaaitje, maar als je al een probleem hebt met 1 gaaitje, is het dan verstandig om er een 2e bij te nemen?
Ik geloof niet dat je daarmee het probleem oplost, maar misschien alleen toedekt...
Als je via advies iets bijleert over de omgang met je gaai en je kunt er beter mee omgaan kun je altijd nog een vriendje zoeken toch?  |
Vrijdag 3 Maart 2006 1:10 pm |
|
|
Tommy
Moderator

|
|
|
Ik ben t daar wel mee eens...een 2e lost t probleem met de 1e niet op, maar t is wel gezellig voor de vogels.
Toch wordt er door sommige mensen afgeraden 2 verschillende geslachten van de zelfde soort te nemen in de huiskamer. Als ze nml een koppel gaan vormen kun je er eerder probleempjes mee krijgen . Ze zouden elkaar erg kunnen gaan beschermen, en broednijgingen kunnen krijgen...wat nog niet wil zeggen dat er jongen komen, want daar komt ook weer heel wat bij kijken, maar dus wel de nadelen (altans voor een huiskamervogel dan he?) met zich mee brengt.
Persoonlijk zou ik in jullie situatie eerder t geld uitgeven aan een consult bij Hooimeijer (en eerlijk gezegd denk ik echt dat je dan van dit probleem afkomt!) en dan eens overleggen wat hij vindt. Ik denk dat hij jullie aanraadt er een ander soort vogel liefst van t zelfde geslacht bij te nemen (toch fluf?). Hij kan jullie ook tips geven voor t introduceren van de nieuwe vogel aan Rocco, want zoiets gaat ook niet altijd vanzelf goed...zelfs niet bij man/vrouw |
Vrijdag 3 Maart 2006 2:12 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hey Tommy.. Hooimeijer adviseert inderdaad een vogel van een andere soort erbij te nemen. Maar ook een van het zelfde geslacht? Dat weet ik niet.. |
Zaterdag 4 Maart 2006 1:34 pm |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

Hmm ik dacht dat eens gelezen te hebben en vond t ook niet zo gek, maar dat zal mss ook afhankelijk zijn van de soorten? Ik bedoel...als je 2 verschillende soorten kaketoes neemt, dan kun je mss beter 2 van t zelfde geslacht hebben? Maar als t een ara en een aga zijn, dan maakt het minder uit?  |
Maandag 6 Maart 2006 9:42 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Nou, ik geloof dat het niet zoveel uitmaakt? Ook twee heren kunnen elkaar flink ehm bevredigen?  |
Dinsdag 7 Maart 2006 1:02 pm |
|
|
Tommy
Moderator

hmm ja, das waar
Maar ze leggen iig geen eieren  |
Dinsdag 7 Maart 2006 2:11 pm |
|
|

|
|