Workshop van Bonny Talsma

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Workshop van Bonny Talsma  Reageer met quote  

Deze topic heb ik gekopieerd van mijn oude site..
Hoop dat het een beetje te lezen is?

workshop van Bonny [ 19/2/2004 13:19 | ClubGeest ]
Hallo allemaal!

Mag ik me even voorstellen? Ik ben Cassandra (25 jaar & student) en ik heb een bont boer: Pepijn!

Ik heb hem nu bijna een jaar en hij werd heel erg vervelend, luisterde niet meer en begon te bijten. Omdat hij natuurlijk kon vliegen, kon hij makkelijk wegvliegen op het moment dat ik hem tot orde wilde roepen.

Ik wilde niet eindigen met een agressief vogeltje die alleen maar in zijn kooitje kan zitten en ben toen gaan informeren over Hooijmeijer en Talsma . Ik heb gekozen voor de workshop, omdat ik niet achter kortwieken kan staan.

Inmiddels heb ik het eerste gedeelte van de workshop gevolgd en aankomend weekend ga ik deze afronden.

Ik moet zeggen dat ik er echt extreem veel aan gehad heb, want Pepijn is een stuk rustiger geworden (binnen één week) en hij bijt ook (bijna) niet meer. Ik kon het zelf amper geloven.

Dus iedereen die met problemen van zijn vogeltje kampt en zijn/haar vleugeltjes niet wil laten kortwieken, kan ik zeker de workshop aanraden.

Re: workshop van Bonny [ 19/2/2004 13:39 | ClubGeest ]
in een notedop:

tot nu toe heb ik geleerd hoe ik zijn gedrag kan lezen en zijn motivatie kan gebruiken om slecht gedrag af te leren door hem een alternatief te geven en hem nieuw gedrag te leren door hem te motiveren

Re: workshop van Bonny [ 19/2/2004 13:47 | ClubGeest ]
Kun je dat illustreren met een voorbeeldje? (of twee Very Happy)

Groet

Re: workshop van Bonny [ 19/2/2004 13:52 | ClubGeest ]
tuurlijk!

ik zie nu aan zijn gedrag of hij alert is, of juist nieuwsgierig, dus daar maak ik gebruik van. ik leer hem met een speeltje te spelen of dat hij naar me toe komt vliegen wanneer hij dus zelf ook iets wil ondernemen.

wanneer hij stout is, onderbreek ik zijn gedrag door hem een alternatief aan te bieden, dus een ander speeltje ipv mijn parfumflesje wat hij steeds aanvalt. ik leg hem uit dat dit net zo leuk is en onderbreek zijn cyclus en geef hem iets leuks waar ik hem voor beloon.

Re: workshop van Bonny [ 19/2/2004 15:56 | ClubGeest ]
Hoi,

Had is een beter woord en dan had ik ze eigenlijk nog niet eens. Koko, een grijze roodstaart, was niet tam en heeft zijn omgeving in het verleden behoorlijk geterroriseerd. Maar, eigenlijk vanaf het moment dat hij bij mij zit is dat berg opwaards gegaan.

Wel was de relatie tussen mijn ex en Koko nooit helemaal goed maar, dat had ook te maken met de energie die zij bereid was er in te stoppen, te weinig dus.

Koko is in aanleg een onzeker baasje, niet verwonderlijk als je bedenkt dat hij 30 jaar verkeerd is benaderd en van oorsprong wildvang is. Wij hebben een gedragsconsult bij Hooimeyer gevolgd destijds en dat heeft mij een hoop inzichten gegeven in gaaitjes en hun denken enz. Voor mij was dat de ideale oplossing.

Groetjes
Bericht Zondag 31 Juli 2005 8:44 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:10 pm
  Berichten van afgelopen: