Workshop van Bonny Talsma

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Workshop van Bonny Talsma  Reageer met quote  

Deze topic heb ik gekopieerd van mijn oude site..
Hoop dat het een beetje te lezen is?

workshop van Bonny [ 19/2/2004 13:19 | ClubGeest ]
Hallo allemaal!

Mag ik me even voorstellen? Ik ben Cassandra (25 jaar & student) en ik heb een bont boer: Pepijn!

Ik heb hem nu bijna een jaar en hij werd heel erg vervelend, luisterde niet meer en begon te bijten. Omdat hij natuurlijk kon vliegen, kon hij makkelijk wegvliegen op het moment dat ik hem tot orde wilde roepen.

Ik wilde niet eindigen met een agressief vogeltje die alleen maar in zijn kooitje kan zitten en ben toen gaan informeren over Hooijmeijer en Talsma . Ik heb gekozen voor de workshop, omdat ik niet achter kortwieken kan staan.

Inmiddels heb ik het eerste gedeelte van de workshop gevolgd en aankomend weekend ga ik deze afronden.

Ik moet zeggen dat ik er echt extreem veel aan gehad heb, want Pepijn is een stuk rustiger geworden (binnen één week) en hij bijt ook (bijna) niet meer. Ik kon het zelf amper geloven.

Dus iedereen die met problemen van zijn vogeltje kampt en zijn/haar vleugeltjes niet wil laten kortwieken, kan ik zeker de workshop aanraden.

Re: workshop van Bonny [ 19/2/2004 13:39 | ClubGeest ]
in een notedop:

tot nu toe heb ik geleerd hoe ik zijn gedrag kan lezen en zijn motivatie kan gebruiken om slecht gedrag af te leren door hem een alternatief te geven en hem nieuw gedrag te leren door hem te motiveren

Re: workshop van Bonny [ 19/2/2004 13:47 | ClubGeest ]
Kun je dat illustreren met een voorbeeldje? (of twee Very Happy)

Groet

Re: workshop van Bonny [ 19/2/2004 13:52 | ClubGeest ]
tuurlijk!