zelf zwanger en wat met papegaai

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
ikkebianca
Fladderaar

zelf zwanger en wat met papegaai  Reageer met quote  

hoi,
ik had een vraagje. ik ben bijna 30 weken zwanger en verwachten in maart ons eerste kindje.
nu is het zo dat charlie toch af en toe wel flink kan schreeuwen. en dan natuurlijk juist op de momenten dat we het niet kunnen gebruiken.
als straks de kleine er is ben ik bang dat charlie ook flinke keelen opzet. hoe kan ik hier het beste mee omgaan en is er iemand die hier ervaring mee heeft?
ik laat charlie nu al overal aan wennen. staat op mn buik en de kleine schopt er dan lekker tegen aan. charlie kan je dan zo lekker dom aankijken. laat ook alles aan hem zien. zo hoop ik dat hij niet jaloers word straks. want hij moet natuurlijk dan de aandacht delen.
Bericht Zondag 28 December 2008 12:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kira07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

ja dat is moeilijk
ik denk dat het inderdaad wat je al doet het betrekken bij de zwangerschap heel goed is verder misschien dingen laten zien die voor de baby zijn zoals zijn of haar kamertje en dat soort dingen ook als de kleine er is hem er goed bij betrekken, en ik denk dat het voor charlie er ook gewoon aan moet wennen verder zou ik het eigenlijk ook niet weten Embarassed

heel veel plezier en succes met je kindje Veertje

groetjes valerie
Bericht Zondag 28 December 2008 3:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: zelf zwanger en wat met papegaai  Reageer met quote  

Hoi Bianca.. Dat lijkt me niet gemakkelijk. Vooral omdat hij het op momenten doet waarop je het niet kunt gebruiken. (Wat bedoel je daarmee? Zijn dit gezette tijden of reageert hij meer op jouw stemmingen?)
Hem erbij betrekken is alleen maar goed. Veertje
Bericht Zondag 28 December 2008 5:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
ikkebianca
Fladderaar

Reageer met quote  

de momenten dat hij schreeuwt of harde geluiden maakt is vooral als er visite is. probeert er dan overheen te komen. of als ik aan de telefoon ben maar eigenlijk ook wel als we gewoon rustig op de bank zitten en er vrij weinig gebeurt. haha. handig he.
ja laat hem alles zien en wil hem overal bij betrekken. babykamer heeft hij al bewonderd. straks wil ik hem er ook bij betrekken als bv ons kindje verschoont moet worden.
krijg elke keer al reacties. hoe gaat dat straks met de vogel. maarja dat heb je ook wel met een hond of ander huisdier denk ik.
Bericht Zondag 28 December 2008 7:17 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik denk dat het wel mee zal vallen. een gaai heeft altijd zijn momenten dat hij luider is, vooral als er bezoek is of je telefoon hebt of lekker voor de tv zit. dat is bij ons ook zo. ik denk echter dat als je kindje er is, dat het dan best meee zal vallen. zorg gewoon dat je gaai er heel veel bij betrokken wordt en ook echt mee mag doen. mee kijken en zo. dan zal het best meevallen.
Bericht Maandag 29 December 2008 3:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!
Bericht Dinsdag 30 December 2008 9:05 am
sabina
Kuikentje

Reageer met quote  

Wat betreft het schreeuwen/lawaai: als je meerdere kinderen zou hebben dan kun je hun lawaai ook niet "regelen" als er een baby ligt te slapen dus dat loopt wel los.
Hier in de straat ken ik mensen die hun papegaai hebben weggedaan na de geboorte van hun kindje met als reden jaloers gedrag.
Ik weet het niet, denk dat mensen dan gewoon veel minder aandacht geven aan hun papegaai en dat alles gefocust is op de baby.
Ook bezoek ed.
Bericht Dinsdag 30 December 2008 8:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

onze Jacob M is zo'n papegaai die door de eerste eigenaren weggedaan werd omdat hij jaloers op de baby was en op een gegeven moment zo agressief werd dat hij niet meer te houden was. bij mijn broer kon hij door het raam naar buiten kijken en als hij iemand uit de flat tegenover met een buggy zag komen draaide hij helemaal door.
nog steeds mag Jacob niet alle kinderen maar hij is nu rustiger omdat hij nu veel soortgenoten om zich heen heeft.
Bericht Woensdag 31 December 2008 7:37 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
ikkebianca
Fladderaar

Reageer met quote  

hoi hoi,
ondertussen is mijn zoontje al 7 weken oud. maar ik had toch gelijk. charlie schreeuwt echt heel veel nu.
heb al heel veel geprobeerd. hij is gelukkig niet jaloers. hij zit er gewoon gezellig bij als ik voed of verschoon. vind hij allemaal best. maar hij wil er alleen constant bij zitten.
als hij dan op zijn kooi of boom zit dan schreeuwt hij echt hard. dit gaat helemaal door je heen. de ene dag is erger dan de andere dag. en de tijden wanneer hij het doet verschillen.
baal hier best van. we zitten te denken om te kijken of we een kameraadje voor hem kunnen vinden. zit dan te denken aan een timney. maar weet niet of dit dan wel zo'n goed idee is. wat denken jullie? of hebben jullie nog tips?
Bericht Vrijdag 24 April 2009 4:00 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ow, wat naar dat het toch zo is met het schreeuwen. Gelukkig is hij verder niet jaloers maar een tweede gaai erbij is natuurlijk niet te voorspellen of dat net goed is of niet, heel moeilijk is dit om te zeggen of je dat wel of niet zou moeten doen.
Bericht Vrijdag 24 April 2009 4:43 pm
ikkebianca
Fladderaar

Reageer met quote  

ja dat idee had ik dus ook al. vind het zo moeilijk. wat is slim.
we weten ook niet hoe dat uitpakt. ik weet wel dat als mn broer met zijn grijsje en bonte boertje komt dat hij dat wel leuk vind en lekker met de grijze speelt. maar zal hij dat dan ook doen. pffff vind dit heel moeilijk.
Bericht Vrijdag 24 April 2009 4:52 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat is helaas nooit echt te voorspellen maar ook al kunnen ze niet samen spelen, toch hebben ze veel aan elkaar, maar de vraag is natuurlijk, is dit voldoende mochten ze niet met elkaar opschieten.
Bericht Vrijdag 24 April 2009 4:53 pm
ikkebianca
Fladderaar

Reageer met quote  

ja moeilijk. ga er in ieder geval wel even goed over nadenken. ga niet zomaar wat doen.
we hebben natuurlijk ook geprobeerd om het schreeuwen te laten minderen. we dachten dat het gelukt was maar nee. het was even minder en sinds een paar dagen is hij weer erg bezig.
we merken echt dat als het aan hem ligt hij bijna 24 uur per dag bij ons wil zitten.
we zijn nu nog bezig met vaste tijden hem de aandacht geven en dan echt alleen hem maar en niet iets anders tussendoor doen. we hebben een tijdje terug een mooie javaboom gekocht voor hem. daar zit hij nu zo af en toe wel op te spelen. alleen is het dan weer zo'n stuntelkampioen want hij speelt dan zo heftig dat hij er af valt. en dan komt hij weer naar ons toegesjokt. en als hij 1 x bezig is met het lopen naar ons dan kun je hem wel tig keer terug zetten.
Bericht Vrijdag 24 April 2009 5:01 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Is het anders misschien een mogelijkheid om een gaaitje te zoeken die een huisje zoekt en zo jullie gaaitje eens mee te nemen of zo, mits het andere gaaitje getest is op de ziektes natuurlijk en gezond is. Of dat dat gaaitje eens bij jullie komt, zo kan je al zien hoe jullie gaaitje reageert.
Maar, dan moet je natuurlijk zien dat beide geen ziektes dragen,
Bericht Vrijdag 24 April 2009 8:11 pm
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon Smile

Het schreeuwen is lastig, maar heel goed dat je je gaai overal bij betrekt en dat hij niet jamoers is. De momenten dat je heel close bent met je baby (voeden, luier verschonen) zijn niet de hele dag door, omdat de baby ook slaapt, en hoe ouder je zoontje wordt (gaat veel te snel) hoe minder je lichamelijk close bent, ik denk, omdat je het zo beschrijft als het nu is, dat je gaai dat ook zal zien en gerustgesteld wordt dat de baby er gezellig bij is en niet een plaatsvervanger van de gaai is.

Dit klinkt misschien een beetje onduidelijk, maar vaak zien oudere broers of zusjes dat zo, en omdat de gaai er eerst was kan de gaai zichzelf zo als oudere broer of zus zien. Maar kan hij je uitleg in mensentaal beter snappen als hij de lichaamstaal erbij ziet. Smile

Buiten het schreeuwen vind ik het best positief klinken, hij claimt gewoon zijn plek, en nou is het een kwestie van wennen en tijd denk ik. Smile
Bericht Maandag 27 April 2009 10:17 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:10 pm
  Berichten van afgelopen: