Zelfde opvoeding...

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
CindyJ
Net uit het ei

Zelfde opvoeding...  Reageer met quote  

Zoals al eerder verteld zijn Cherry en Chester niet echt goed behandeld, zeg maar gewoon mishandeld.
De vorige eigenaar slag met haar handen tegen de kooi aan als ze schreeuwden en door de kooi heen.
Kortom, ze zijn dus bang voor handen, nou was ik al heel veel met ze aan het oefenen geweest om die angst weg te krijgen, maar toen besloot mevrouw dat het maar tijd was om eieren te gaan leggen, en omdat ze nog niet supertam waren wou ik ze in die periode niet teveel stress bezorgen.
Nu zijn de kleintjes inmiddels 6 weken (de oudste) en toen ze nog niet vlogen mocht ik ze er zo uit halen, maakte Cher en Ches niks uit, ze hielden me alleen in de gaten, maar sinds ze vliegen gaan ze heel erg schreeuwen als ik ze er uit haal, of het nu 1 voor 1 of tegelijk is maakt niet uit.
Daardoor gaan de kleintje weer weg proberen te komen.
Gevolg is dus dat ze eigenlijk de kleintjes de zelfde angst met de paplepel ingieten of ben ik nou gek? En hoe kan ik hier iets aan doen?
Bericht Zaterdag 8 Augustus 2009 12:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Dat klopt, de ouders zien het als hun taak om de kleintjes te beschermen, en waarschuwen als je in de buurt komt. Heel jammer.

Wat je zou kunnen doen is ze niet in dezelfde ruimte laten spelen waar de kooi staat, de ouders in de kooi laten wanneer de kleintjes spelen.

Op die manier zijn de kleintjes met jou vertrouwd, en zien de ouders niet of jij wel of niet bij de kleintjes in de buurt bent, gaan dus ook niet waarschuwend gillen.

De eerste keren zullen ze waarschijnlijk wel roepen als je de kleintjes meeneemt, maardaar moet je even doorheen, en omdat de kleintjes steeds heel terugkomen zal het roepen minder worden.

Eten ze al zelfstandig? Dat is wel nodig indien de ouders door de afstand kooi/speelkamer plus jou geur op de kleintjes er niet meer voor willen zorgen als je voor deze methode kiest.
Bericht Zondag 9 Augustus 2009 9:11 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
CindyJ
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ik neem ze elke keer al mee naar een andere ruimte, en dat vinden ze ook prima, ze zijn zelf ook al wel behoorlijk aan me gewend, alleen het uit de kooi halen is echt een crime, een ramp zeg maar, alles begint te krijsen en te fladderen, en als ze eruit zijn en ik loop weg vinden ze het best, ze tetteren nog wel wat maar dat wordt vanzelf minder.
Ik kan de kleintjes daarna gewoon terug zetten en ze zorgen er dan ook gewoon weer voor.
De ouders zelf haal ik er ook wel eens ff uit maar die zijn natuurlijk liever bij hun kroost haha.
Maar dat paniek zaaien bij handen in de buurt en de angst voor handen, dat heeft zeker tijd nodig?
Bericht Zondag 9 Augustus 2009 9:43 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Zelfde opvoeding...  Reageer met quote  

He wat jammer dat hun gedrag zo veranderd is nu ze vliegen. Is het echt door het vliegen of ook omdat ze kleintjes hebben? Want volgens mij zijn die twee dingen veranderd?
Bericht Zondag 9 Augustus 2009 9:49 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
CindyJ
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ik bedoel sinds de kleintjes vliegen Wink
Dus dat ze kleintjes hebben is eigenlijk het enige dat verandert is, nou blijven er 2 kleintjes van hun hier, maar blijven ze dan zo of trekt dat weer bij?
Ze blijven toch niet zo beschermend tegenover de kleintjes?
Bericht Zondag 9 Augustus 2009 10:27 am
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Dat je ze mee kan nemen naar een andere ruimte is super, op die manier kan je ze trainen, eventueel één voor één. Ik denk dat, als je er de kans voor krijgt er tijd voor te nemen en heel veel geduld hebt, het met de jngen zeker goed komt.

Over de ouders ben ik minder zeker, maar ze hebben op dit moment een nest te verdedigen, het kan als de kleintjes wat ouder zijn nog bijtrekken.

Ik moet eerlijk zeggen dat het niet altijd lukt, maar dat je als het zo blijft, buiten de kooi en bij de ingang van de kooi wel veel kan bereiken, eventueel via een opstaptouw of door een door hun als veilige plek geziene tussenplaats je ze op de arm te laten vliegen, het hoeft niet persé met de hand.

Bij mij ene aga is het wel gelukt, bij Vogeltje is het met handen nooit goed gekomen maar hij ging, als hij op mijn arm zat, graag mee wandelen en klom ook vrolijk op mijnn schouder of rug, wat ik belangrijk vond is dat hij mijn arm ok vond, dat is bij wandelen het handigst want dan zie je wat ze doen en als er paniek dreig het wegspringen voor zijn door je arm zo te bewegen dat hij van je arm op je arm springt. Waardoor hij je arm als veilig ziet.

Schouders zijn tijdens het tvkijken grappig, tenzij je aga's van oorbijten houden, dan zou ik het bij de arm houden, tenzij je aandelen in hansaplast hebt Wink
Bericht Zondag 9 Augustus 2009 10:02 pm
CindyJ
Net uit het ei

Reageer met quote  

Arm vinden ze ook niet alles, schouder zitten ze wel graag, ze laten mijn oren gelukkig met rust haha, in m'n haar zitt ze wel te plukken maar dat vind ik niet erg.
Ze hoeven m'n handen en arm ook niet leuk te vinden, ik wil alleen graag proberen de angst ervoor weg te halen.
Ik ga ze blijven meenemen naar een andere ruimte en ze apart van elkaar proberen te 'trainen' ipv van met 2 tegelijk, wat ik nu ook wel vaak deed, thanx!
Bericht Maandag 10 Augustus 2009 5:56 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:10 pm
  Berichten van afgelopen: