ziek?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
smurfie
Fladderaar

ziek?  Reageer met quote  

hallo, mijn agaaitje doet de laatste tijd nogal raar en ik weet niet wat ik ervan moet denken 's ochtens en 's avonds geeft hij vaak over maar slikt het dan direct weer in is dit normaal???? verder heefd hij nergens last van hij speelt nog gewoon hij is opgewekt en vrolijk en eet en drinkt ook goed wat kan het zijn ? iemand enig idee???
Bericht Woensdag 23 November 2005 1:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Re: ziek?  Reageer met quote  

Hoi Smurfie.. Rijdt hij ook op speeltjes? Doet hij het vooral naar een bepaald speeltje of naar zijn stok? (Bijvoorbeeld)
Bericht Woensdag 23 November 2005 2:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
smurfie
Fladderaar

Reageer met quote  

idd in zn kooi hangt een touw en daar zit een groote knoop op daar rijdt hij op verder doet hij dat nergens bij ook maakt hij een heel raar geluidje een soort knappend geluidje????
Bericht Woensdag 23 November 2005 2:30 pm
smurfie
Fladderaar

Reageer met quote  

op mijn gebruikerspagina staat wel een foto van zn touw die in de kooi hangt daar slaapt hij ook het liefst op
Bericht Woensdag 23 November 2005 2:32 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Smurfie, ik zie dit natuurlijk niet zelf, maar zoals het nu klinkt, lijkt het mij meer op voeren. (Probeert z'n knoop ofzo te voeren)
Lijkt het daarop?
Bericht Woensdag 23 November 2005 2:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sander
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Het lijkt mij idd ook meer op voeren!
En dat rare geluid Smurfie? Doet hij dan ook zijn staart omhoog legt hij zijn koppie naar achteren?
Bericht Woensdag 23 November 2005 3:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik denk dat jouw Tweety zich verloofd heeft met zijn speeltje smurfie Laughing
Zelfde "probleem" hier gehad. Toen ik voor het eerst jouw pagina met dat speeltje zag dacht ik meteen van ohhhh dat lijkt heel erg op Gizmo's eerste liefde.
Gizmo had een hevige liefde (lust..) opgevat voor een speeltje in zijn kooi en daar werd ook aardig wat tegenaan gekokt (voedsel opgeven en dat dan zelf weer opeten). Gizmo is ook een vrolijke jongen en in het begin bleef hij vrolijk buiten zijn kooi, maar na een poosje begon ik te merken dat hij steeds vaker terug wilde naar zijn kooi en zijn geliefde speeltje. Meteen kokken en rijden dan natuurlijk Rolling Eyes Na een paar daagjes twijfelen merkte ik dat hij ook een beetje lastiger uit zijn kooi kwam, normaal hopte hij meteen vrolijk uit zijn kooi maar nu werd hij zelfs een beetje verdedigend naar zijn kooi toe (niemand komt tussen mij en mijn liefje..zoiets Wink ). We hebben het speeltje toch maar weggehaald en vervangen door een ander speeltje en het gedrag was meteen over en we hadden onze grappige gezellige Gizmootje weer terug.

Je moet zelf maar even kijken hoe hevig de liefde wordt en of jij en Tweety daar meer "last" dan plezier van krijgen. Dan kun je altijd nog beslissen of je het speeltje weghaald en vervangt door iets anders.

Het gekke hier is dat ik na een paar maanden dat speeltje weer eens terug hing (maar nu aan zijn speelboom) en de liefde meteen terug kwam, oude liefde roest dus inderdaad niet Laughing
Bericht Woensdag 23 November 2005 3:56 pm
smurfie
Fladderaar

Reageer met quote  

heel erg bedankt voor jullie reacties het lijkt idd wel een beetje op voeren en dat knappende grluidje maakt hij vaak als hij relaxed in zn kooi zit op een pootje vaak idd met zn kopje naar achteren in zn veertjes is dit normaal?????ik merk idd ook dat hij vaker in dan uit zn kooi gaat normaal gesproken heb ik het deurtje van zn kooi nouweliujks open en dan is ie er al uit maar nu moet ik hem soms echt aanmoedigen om eruit te komen het kan idd heel goed dat hij verliefd is op zn speeltje het wat ook het eerste speeltje wat ik in zn kooi hing toen ik hem net kreeg beetje opletten dus hij is wel wat knorriger dan anders Confused hoop niet dat het te vervelend word want dan haal ik dat speeltje er maar uit
lots of tanx natas en tweety
Bericht Woensdag 23 November 2005 5:19 pm
smurfie
Fladderaar

Reageer met quote  

heel erg bedankt voor jullie reacties het lijkt idd wel een beetje op voeren en dat knappende geluidje maakt hij vaak als hij relaxed in zn kooi zit op een pootje vaak idd met zn kopje naar achteren in zn veertjes is dit normaal?????ik merk idd ook dat hij vaker in dan uit zn kooi gaat normaal gesproken heb ik het deurtje van zn kooi nouweliujks open en dan is ie er al uit maar nu moet ik hem soms echt aanmoedigen om eruit te komen het kan idd heel goed dat hij verliefd is op zn speeltje het wat ook het eerste speeltje wat ik in zn kooi hing toen ik hem net kreeg beetje opletten dus hij is wel wat knorriger dan anders Confused hoop niet dat het te vervelend word want dan haal ik dat speeltje er maar uit.wat grappig dat jou gizmo en mijn tweety zoveel gemeen hebben Very Happy
Bericht Woensdag 23 November 2005 5:22 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Leuk is dat hè smurfie? Zooo herkenbaar sommige verhalen en zo verrassend anders soms! Dat maakt het zo leuk om te lezen allemaal en van elkaar te leren en met elkaar te lachen om onze grappige gaaitjes met ieder hun eigen karaktertje.
Sammie het agaatje van de zus van Sue heeft ook zo'n liefde opgevat voor een speeltje. Ook daar is het speeltje tenslotte maar weggehaald. Ach er zijn genoeg andere dingen om ze mee af te leiden, vaak is dat beter dan zo'n onbeantwoorde liefde Wink
Gizmo speelt erg druk met zijn nieuwe speeltjes maar verliefd is hij tot nu toe niet meer geworden.
Bericht Woensdag 23 November 2005 9:58 pm
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Haha Ja ik ken dat gedrag ook nl. van onze Sipje.
Hij heeft een flos in zijn kooi en is daar helemaal
verliefd op.
Gaat onderste boven aan die flos hangen en doet
dan flink zijn best.
Ook voert hij die flos.
Als het te erg wordt bij hem haal ik de flos er wel eens uit.
Bericht Woensdag 23 November 2005 10:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
smurfie
Fladderaar

Reageer met quote  

hahaha geweldig om dit allemaal te lezen!!!! vind het idd leuk om over jullie agaaitjes te lezen moet altijd erg lachen! bezoek ook vaak je dagboek pagina patricia vind het erg leuk om over gizmo te lezen omdat hij veel overeenkomsten heefd met tweety.de verliefdheid valt bij tweety nu nog wel mee maar als het erger word haal ik dat speeltje ook maar weg, maar ik wil eerst ff wachten tot ik zn eigen dressboy heb gekocht dan is hij zn touwtje zo vergeten ik zit er ook over te denken om er een tweede bij te kopen maar weet niet zeker of tweety wel een pop is en of ik dan beter een mannetje of een vrouwtje erbij kan nemen.....en of het wel goed gaat tweety is nu gewend om zelf alle aandacht te krijgen ze is al jaloers als ik gezellig met mn vriend op de bank zit dan doet ze echt alles om aandacht te krijgen!! Very Happy mischien verwen ik haar ook wel te veel anyway zal nog ff wat info verzamelen voor ik er een tweede bij neem.
Bericht Donderdag 24 November 2005 9:53 am
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Leuk te horen smurfie! Ik ben ook zo'n verwen-agaatjesmams hoor, en dan zie ik nog dat ik het onderspit moet delven bij de echte die-hard verwenners hier! Laughing . De meesten hier zijn altijd aan het kijken hoe we het nog leuker kunnen maken voor ons kippetjes. Dus ik doe hier op deze site ook nog eens zoveel ideeën op, zo blijven we lekker bezig met zijn allen Laughing .

Ik twijfel ook weleens om er eentje bij te nemen, maar Mo'tje lijkt het zo naar zijn zin te hebben dat ik geloof dat het voor hem niet echt moet (hebben we het al eerder over gehad he dames? we doen het meer voor onzelf geloof ik Laughing ) Ik denk als ik jou zo hoor dat Tweety ook niks tekort komt! Wink
Het schijnt ook niet altijd mee te vallen hoor, eentje erbij. Je moet dan toch in ieder geval beginnen met twee kooien naast elkaar om ze aan elkaar te laten wennen, en je moet maar het geluk hebben dat ze ooit bij elkaar in de kooi kunnen. Ook gaan ze zich dan misschien wat meer richten op elkaar dan op jullie.
Maar het kan ook heel goed gaan natuurlijk en dan hebben jullie twee supergrappige agaatjes in huis Very Happy
Dus daar kunnen de mensen met twee agaatjes (Ziya, Mees, Marleen. psychokuh en anderen ) je beter over informeren.
Bericht Donderdag 24 November 2005 4:17 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

oh ik vergeet nog iets te vragen. Heeft Tweety een duidelijke voorkeur voor jou dan? Hier in huis heeft Gizmo niet echt een duidelijke voorkeur, vind iedereen even lief en begroet iedereen altijd enthousiast. Al is het wel zo dat hij 's avonds echt bij mij tot rust (en tot zijn pre-slaaprituelen Wink ) wil komen. Als ik de kamer uitgaat roept hij me dan echt.
Bericht Donderdag 24 November 2005 4:20 pm
smurfie
Fladderaar

Reageer met quote  

hahahahaha nee tweety heefd hier ook niet echt een voorkeur als er mensen binnen komen die hij helemaal niet kent gaat hij gewoon op hun schouder of arm zitten het maakt hem allemaal niet uit.de ene dag zit hij liever bij mijn vriend en de andere dag weer liever bij mij. ik merk alleen wel dat hij sommige mensen gewoon niet mag al weet ik niet waarom
mijn zusje en een vriend van mijn vriend mogen hem niet aaien dan krijgen ze een waarschuwing van he blijf van me af Very Happy voor de rest mag hij iedereen.Ik denk ook niet dat tweety iets te kort komt maar toch twijfel ik soms nog wel of hij niet te eenzaam is wat eigenlijk nergens op slaat want hij krijgt alles wat zn hartje begeert en er is altijd wel iemand in huis die met hem wil spelen of knuffelen.gek is dat dat ik dan toch nog wel es twijfel. idd als ik er een tweede bij neem is het nog maar de vraag of het uiteindelijk goed gaat dus ik denk dat ik nog maar even wacht met een tweede dat kan altijd nog..... dat roepen als je de kamer uit gaat herken ik ook echt goed als ik of mn vriend 's avonds gaat douchen en de kamer uit loopt dan hoor je tweety heel verontwaardigd roepen zo van he waar gaat hij/zij nou naartoe!!!! vind ik eigenlijk best wel schattig.groet jou agaaitje je ook als je terug komt van je werk bv als ik of mn vriend thuis komen dan worden we altijd heel vrolijk begroet echt leuk is dat.
Bericht Vrijdag 25 November 2005 9:49 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:10 pm
  Berichten van afgelopen: