zielig vogeltje

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Dijkie
Eitje

zielig vogeltje  Reageer met quote  

hallo
ik heb een vraagje
ik heb sinds 2 maanden een halsbandparkietje van 4maanden. hij praat nog niet met woorden maar zodra mijn zusje tegen hem praat gaat hij ineens heel zielig zitten jammeren.
is dit omdat hij haar heel erg mag of juist niet uit kan staan, want hij doet het echt alleen bij haar.
groetjes
nick
Bericht Zondag 2 Augustus 2009 10:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hallo en welkom hier. ik denk dat het vogeltje nog echt babygedrag heeft en om voedsel bedelt. en waarschijnlijk ziet het in jou zusje een ouder die hem voeren moet. je kan proberen het vogeltje wat trosgierst aan te beiden uit je hand. of lekkere zaadjes. het is nog erg jong en dan missen ze vaak nog een beetje de ouders die ze wat bijvoeden. eet hij wel al helemaal zelfstandig? anders kun je wat handopvoeding kopen bij de winkel waar je een soort van massa van maakt met water. niet te dun. net zoals deeg en dan maak je daar kleine balletjes van die je hem geeft als extra. dan zal het bedelen gauw over gaan.
hou ons op de hoogte, en.... hoe heet je kleintje Very Happy
Bericht Maandag 3 Augustus 2009 6:57 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Dijkie
Eitje

Reageer met quote  

hij heet max:D
hij eet al wel helemaal zelfstandig dus dat kan het niet zijn denk ik. Ik zal is kijken naar dat handvoer bij de dierenwinkel, maar wie moet dat dan gaven me zusje of juist de rest?
groetjes
Bericht Maandag 3 Augustus 2009 7:40 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoihoi,

Van harte welkom hier op het forum.

Als hij helemaal zelfstandig is dan hoef je geen handvoeding bij te kopen hoor, je kan gewoon met trosgierst, zaadjes werken. Het kan mentaal zijn dat je vogeltje gewoon bij wil gevoederd worden, aandacht vraagt. Het is geen slecht teken hoor, ermee bezig zijn en uit je hand eten maakt hem of haar alleen maar tam. Wink
Zolang hij volledig zelfstandig eet moet je geen pap of zo gaan bijgeven, dat is niet nodig.
Het kan gewoon aandacht zijn dat je vogeltje vraagt en kan zijn dat je zusje een wat meer pieperige stem gebruikt die je gaaitje misschien prettiger vindt (ik doe dat ook soms en hier vinden ze dat ook lollig)
Bericht Maandag 3 Augustus 2009 8:02 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Nick, welkom hier Very Happy
Gefeliciteerd met je halsbandje Max.

Je zou je halsbandje evnetueel kunnen gaan wegen om te kijken of hij goed op gewicht blijft. Doe dat dan wel elke keer om dezelfde tijd Wink

Waarschijnlijk is het gewoon vragen om aandacht, een reactie op je zusje. Kun je er misschien een filmpje van maken? Dan kunnen we precies zien wat je bedoelt.

Een filmpje kan je plaatsen in je dagboek of foto-album Smile
http://www.fluffies.org/nl/vra.....-vf26.html
Bericht Maandag 3 Augustus 2009 9:43 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:10 pm
  Berichten van afgelopen: