|
|
|
Laura B
Moderator

| Zijn er basisstappen die een jonge papegaai moeten leren??? |
|
|
Welke dingen hebben jullie de gaaitjes geleerd, waarom en hoe? Ik ben hier erg nieuwsgierig naar... Ik heb begrepen dat je begint met het leren opstappen en uit de hand eten, maar wat nog meer??? |
Vrijdag 27 Januari 2006 7:01 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
wat heel makkelijk is als je zijn/haar vleugels mag spreiden en bekijken. voor evt kortwieken.
nagels laten bekijken evt vijlen.
de rest van de vogel betasten als hij/zij evt iets mankeert.
zo kun je makkelijker kijken zonder dat de vogel in paniek raakt. |
Vrijdag 27 Januari 2006 7:08 pm |
|
|
Gipsy
Beginnende vlieger
Wij hebben onze kaketoes ook eerst leren opstappen.Nu kunnen ze een ppotje geven,rondjes draaien en 'ja' knikken.Het opstappen doen ze zomaar,maar hun trucjes doen ze enkel als ze er een kleine beloning voor krijgen (ze krijgen dan een gepeld zonnebloempitje)Ze denken waarschijn lijk;Voor wat;hoort wat....  |
Vrijdag 27 Januari 2006 7:45 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Dat zijn idd goede tips Kadoes! Voor lichamelijk onderzoek Maar Gipsy, hoe leer je je gaai knikken en draaien e.d.?? Ik heb geen flauw idee hoe ik moet beginnen... |
Vrijdag 27 Januari 2006 8:22 pm |
|
|
Gipsy
Beginnende vlieger
Dat knikken hebben we zo geleerd:gewoon een zonnebloempitje een beetje op en neer bewegen voor hun ogen en dan zelf maar heel de tijd stom staan knikken,en na een tijdje legden ze het verband;als Kyala/Lani knikte dan gaven we ze een snoepje,dat leren ze best wel vlug hoor.Die rondjes draaien ging net zo;gewoon een rondje vormen met je hand(waarin je wat lekkers houdt)en je zult ervan versteld staan hoe vlug ze dat nadoen.(Hier dan toch )Het belangrijkste is volgens mij ,als ze iets goed doen dat je ze dan onmiddellijk beloont Ik hoop dat je het een beetje begrijpt |
Vrijdag 27 Januari 2006 8:49 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Zijn er basisstappen die een jonge papegaai moeten leren |
|
|
quote:
Originally posted by Laura B
Welke dingen hebben jullie de gaaitjes geleerd, waarom en hoe? Ik ben hier erg nieuwsgierig naar... Ik heb begrepen dat je begint met het leren opstappen en uit de hand eten, maar wat nog meer???
Basisstappen, tja.. Ik zou denken dat de stappen die kadoes opnoemde toch wel erg handig zijn.. Ook opstappen hoort erbij, en vooral ook afstappen! Ik zou er ook 'gewoon op de hand leren zitten' bij willen zetten.. Dus niet dat ze uit zichzelf naar je schouder racen (en er ook niet meer vanaf willen!)
Sommige mensen zijn namelijk best bang voor een beestje met zo'n grote snavel op hun schouder! |
Zaterdag 28 Januari 2006 12:46 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ja daar heeft Taco ook last van, ze zit het liefst in je nek zodat je dr ook niet meer ziet...geen prettig gevoel, dus dat zijn we haar aan het afleren, ze mag alleen nog maar op onderarmen en benen e.d. zitten Ze protesteert wel, maar heeft het snel door. Bedankt voor jullie tips, maar meer is zeker welkom... |
Maandag 30 Januari 2006 1:06 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ai krijg je haar dan nog wel uit je nek?!
Het zou ook handig zijn als je haar met je hand kan pakken. Dan kan je haar gemakkelijk onderzoeken. Wennen aan een handdoek is ook handig..  |
Maandag 30 Januari 2006 11:27 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Ja dat gaat best, ik laat haar dan toch op mn vinger zitten en anders laat mn vriend haar opstappen op zn arm en als ze dat meteen doet krijgt ze een beloning...Ondertussen is Taco weer terug naar mn zus, maar die gaat door met deze nieuwe training. Mn zus heeft haar ondertussen ook zover dat ze appel eet! Joepie, want dat vertikte ze gewoon te proeven, ookal was ze vreselijk nieuwsgierig... Volgende stap is een spruitje, heb hier gelezen dat veel gaaitjes dat lusten, dus wie weet... |
Dinsdag 31 Januari 2006 12:02 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ohhh ze is weer terug.. En ze eet appel! Super! Da's een begin.. Broccoli blaadjes zijn ook erg goed! En paardenbladsla. Da's helemaal super. Wel eventjes oppassen of er geen honden ehm overheen hebben geplast! |
Dinsdag 31 Januari 2006 12:09 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Vanavond ga ik kijken hoe het met Taco is...vind het erg stil in huis....ben zo gewend om een praatje met haar te maken...Ik dacht vanmorgen zelfs dat ik haar hoorde roepen dus ging ik in de woonkamer kijken, terwijl ze al twee dagen weg is...stom he??? Het ene moment heb je twee vogels, het volgende moment geen een.. Straks maar even langs de supermarkt om wat groente mee te nemen... |
Dinsdag 31 Januari 2006 12:15 pm |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Oh ik kan me dat zo goed voorstellen Laura! Het is dan ook wel ineens héél erg stil in huis he?
Leuk dat je Taco vanavond op gaat zoeken. Met betrekking tot die spruitjes zal ik je nog even vertellen wat ons agaatje heel leuk vindt. Ik prik een spruitje op een sateprikker en speel er dan mee met Gizmo. Daar is hij echt dol op. Zowel op de prikker als het spruitje! Helemaal gesloopt wordt dat en en passant krijgt hij ook nog heel wat binnen van dat spruitje Kijk maar eens of Taco het spelenderwijs leert eten! |
Dinsdag 31 Januari 2006 4:42 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
He bah Laura. Snap dat wel goed hoor. Dan is het ineens wel superstil. Ik logeerde een keer bij mijn ouders en toen ik daar beneden kwam. Zó stil.
Ben benieuwd of Taco vanavond je meegebrachte groenten zal gaan proeven..
Als je het als speeltje aanbiedt (Zoals Patricia beschreef) lukt het misschien wel? |
Dinsdag 31 Januari 2006 8:06 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Ik heb haar gisteravond van een stukje mandarijn laten proeven, maar geloof niet dat ze erg onder de indruk was Mn zus gaat met de spruitjes aan de slag, ik heb haar jullie tips laten lezen en op slopen is ze dol dus dat moet lukken... Ze heeft vrijwel de hele avond bij me gezeten dus ze is me gelukkig niet vergeten Ze moet nog wel een beetje wennen weer bij mn zus, ze hapt veel naar mn zus en vooral dr vriend als ze alleen al langs de kooi lopen Ik was niet blij dat te horen, dat deed ze hier niet....hopelijk gaat dit gedrag weer over, ik maar gezegd dat ze het moeten negeren en dr juist aandacht moeten geven als ze 'gewoon" in de kooi zit... |
Woensdag 1 Februari 2006 11:12 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Ahhh jammer dat ze hapt naar je zus en vooral naar haar vriend zeg.. Gaat het al ietsjes beter? Of heb je niets meer gehoord?
Hier vinden ze trouwens dingen superinteressant als ze ze niet krijgen. Zazu heb ik zo kiwi leren eten. Eerst zelf eten (Dacht echt dat hij het niet lustte)
Iedere keer was 'ie zo nieuwsgierig, en heb 'm maar een stukje aangeboden. REsultaat: Alles ging naar binnen?? |
Zaterdag 4 Februari 2006 1:42 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:11 pm
|
|
|
|
|