|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by Laura B
Cleo is natuurlijk pas sinds kort gewiekt, maar het bevalt me goed! De voornaamste reden om haar te wieken is mn vriend geweest. Hij kon Cleo niet in de kooi zetten (ze vloog constant weg) en dus kon ze er alleen uit als ik thuis was...Dat is nu over, al probeert ze m nu te bijten als ze in de kooi moet opstappen, dat is dus minder
Maar het geeft mij veel meer rust, de ramen en deuren kunnen gewoon even open, ze gaat mee naar buiten en op bezoek. Ook hoef ik niet constant op te letten dat ze aan beeldjes, gordijnen, meubels of planten en dergelijke knaagt...
Ik vond het eerst toch wel zielig voor haar, maar zelf schijnt het haar niet te deren en ze komt nog behoorlijk ver met haar gefladder, dus ze komt waar ze wezen wil... Ik heb er geen spijt van gelukkig!
Ai, ze probeert hem nu te bijten.. Tja, ze kan niet meer wegvliegen natuurlijk, dus dan gaat ze andere dingen proberen. Hoe reageert hij erop? Trekt je vriend z'n hand terug? |
Dinsdag 15 Mei 2007 9:18 pm |
|
|
Ziya
Moderator

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
quote:
Originally posted by Ziya
Na de 'ouwe' Mavis heb ik ze allemaal gewiekt!
Toen die wegvloog was ik heel verdrietig.. wil dat niet meer meemaken,
hoe tam m'n gaaitjes ook zijn
Neee dat snap ik. Je hebt nooit meer wat van hem gehoord denk ik?
Nee  |
Dinsdag 15 Mei 2007 10:53 pm |
|
|
Janina
Vlieger
|
quote:
Pffft ik zou me echt niet kunnen voorstellen hoe het bij jou zou zijn met 18 vliegende aga'tjes! En vooral niet met agressieve broedrijpe popjes!
Nee zodra ze meer controle krijgen over het vliegen dan merk je het direct, ze worden bijteriger.
En de kleintjes konden vliegen, met de kleintjes van Blue ging het goed, maar de kleintjes van Sammy vlogen als een stel idioten door het huis, tegen de ramen en al
Dus die waren snel gewiekt  |
Woensdag 16 Mei 2007 8:57 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by Janina
Nee zodra ze meer controle krijgen over het vliegen dan merk je het direct, ze worden bijteriger.
En de kleintjes konden vliegen, met de kleintjes van Blue ging het goed, maar de kleintjes van Sammy vlogen als een stel idioten door het huis, tegen de ramen en al
Dus die waren snel gewiekt
Hmmm is dat ook bij mannetjes zo? Dat ze vervelend kunnen gaan doen of is dat echt iets voor popjes?
Lekker zeg, tegen de ramen aan? Kamikaze-kipjes? |
Woensdag 16 Mei 2007 10:05 am |
|
|
Janina
Vlieger
|
Nee de mannetjes worden niet zo vervelend, eerder wat schuwer, lekker vlug van je weg enzo
Ja dat was niet leuk, ze waren dan ook helemaal in paniek als ze los door huis mochten vliegen ( 's avonds, in de winter, van alles voor de ramen ) er zijn er een paar tegen de ramen aangeknald, dat had ik snel bekeken. De jongste was net 7 weken toen ze gewiekt werd.
Met die van Blue ging dat helemaal goed, die werden niet paniekerig en bleven keurige rondjes vliegen, heel anders, toch zijn ze ook gewiekt.
Ik vind het ook wat veiliger voor hier in huis. |
Woensdag 16 Mei 2007 10:52 am |
|
|
Daantjuh
Beginnende vlieger
ik heb er nog geen maar ik wil mijne wel laten wieken
omdat ik dan ook met hem naar buiten kan etc en hij me dan niet weg vliegt |
Woensdag 16 Mei 2007 10:56 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

|
|
|
quote:
quote:
Cleo is natuurlijk pas sinds kort gewiekt, maar het bevalt me goed! De voornaamste reden om haar te wieken is mn vriend geweest. Hij kon Cleo niet in de kooi zetten (ze vloog constant weg) en dus kon ze er alleen uit als ik thuis was...Dat is nu over, al probeert ze m nu te bijten als ze in de kooi moet opstappen, dat is dus minder
Maar het geeft mij veel meer rust, de ramen en deuren kunnen gewoon even open, ze gaat mee naar buiten en op bezoek. Ook hoef ik niet constant op te letten dat ze aan beeldjes, gordijnen, meubels of planten en dergelijke knaagt...
Ik vond het eerst toch wel zielig voor haar, maar zelf schijnt het haar niet te deren en ze komt nog behoorlijk ver met haar gefladder, dus ze komt waar ze wezen wil... Ik heb er geen spijt van gelukkig!
Ai, ze probeert hem nu te bijten.. Tja, ze kan niet meer wegvliegen natuurlijk, dus dan gaat ze andere dingen proberen. Hoe reageert hij erop? Trekt je vriend z'n hand terug?
Ze bijt blijkbaar behoorlijk hard en dan geeft ie t na een paar keer op...dat begrijp ik wel van m, tis natuurlijk niet leuk voor m...Ik haal haar daarna niet uit de kooi, zodat niet opstappen niet uit de kooi betekent, maar ook na een aantal keer proberen stapt ze niet op in de kooi...daarbuiten wel hoor, dat snap ik dan weer niet?? Voordat ze gewiekt was stapte ze wel altijd makkelijk bij m op in de kooi maar niet daarbuiten...
Maffe kip, misschien moeten we het eens met een stok proberen?? |
Woensdag 16 Mei 2007 6:52 pm |
|
|
Danny
Moderator

Mmm,echt vreemd.
Zit Cleo zo graag in de kooi???
Tja,en voor je vriend,denk ik toch dat ie moet doorzetten en vooral rustig blijven. Lukt hem dat goed??
Ik weet dat ik aan het begin ook veel problemen met Jip heb gehad.
een stok zou natuurlijk een optie zijn. Ik hoop dat jullie er snel verder mee komen. |
Woensdag 16 Mei 2007 7:05 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Cleo wil altijd heel graag uit de kooi!!!! Bij mij geeft het ook nooit problemen, maar bij mn vriend wel....Hij blijft eigenlijk behoorlijk rustig maar Cleo gaat in een hoek van de kooi hangen en dreigt dan al met een open snavel, zodra hij zijn hand voor houdt en op zegt bijt ze m....
Opstappen vanaf de klimboom e.d. gaat wel...
Hij probeert het vaak meerdere malen met een tussenpoos rust, maar dat haalt niks uit helaas.. |
Donderdag 17 Mei 2007 9:26 am |
|
|
|
|
Danny
Moderator

En als ie dan niet opstapt, bij je vriend,haal jij Cleo er dan uit??
Dit lijkt echt veel op het probleem,wat ik aan het begin met Jip had. |
Donderdag 17 Mei 2007 9:45 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by Daantjuh
ik heb er nog geen maar ik wil mijne wel laten wieken
omdat ik dan ook met hem naar buiten kan etc en hij me dan niet weg vliegt
Dat is waar.. Ze kunnen dan lekker mee naar buiten. Maar dat kan met een tuigje evt ook. Ze moeten dan wel eerst wennen aan het tuigje. |
Donderdag 17 Mei 2007 10:03 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by Janina
Nee de mannetjes worden niet zo vervelend, eerder wat schuwer, lekker vlug van je weg enzo
Ja dat was niet leuk, ze waren dan ook helemaal in paniek als ze los door huis mochten vliegen ( 's avonds, in de winter, van alles voor de ramen ) er zijn er een paar tegen de ramen aangeknald, dat had ik snel bekeken. De jongste was net 7 weken toen ze gewiekt werd.
Met die van Blue ging dat helemaal goed, die werden niet paniekerig en bleven keurige rondjes vliegen, heel anders, toch zijn ze ook gewiekt.
Ik vind het ook wat veiliger voor hier in huis.
Hmmm bangige heren dus?
Wat raar dat die van Blue wel goed gingen met vliegen, dat er zo'n verschil was tussen de nestjes. |
Donderdag 17 Mei 2007 10:06 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Ze bijt blijkbaar behoorlijk hard en dan geeft ie t na een paar keer op...dat begrijp ik wel van m, tis natuurlijk niet leuk voor m...Ik haal haar daarna niet uit de kooi, zodat niet opstappen niet uit de kooi betekent, maar ook na een aantal keer proberen stapt ze niet op in de kooi...daarbuiten wel hoor, dat snap ik dan weer niet?? Voordat ze gewiekt was stapte ze wel altijd makkelijk bij m op in de kooi maar niet daarbuiten...
Maffe kip, misschien moeten we het eens met een stok proberen??
Ohhh ships, makkelijk gezegd natuurlijk maar.. Probeer door te zetten, desnoods met iets om de hand maar laat 'm aub niet opgeven! Zo krijgt ze misschien wel door dat iets niet hoeft als ze bijt.
Heb je een opstaptouw? Daar kan ze dan in bijten wat ze wil.
Probeer wel eerst met het opstaptouw buiten de kooi te oefenen, anders vindt ze het waarschijnlijk maar vreemd.. |
Donderdag 17 Mei 2007 10:09 am |
|
|
Laura B
Moderator

Nee ik laat haar in de kooi als ze niet bij mn vriend wil opstappen, want idd, dan krijgt ze haar zin en dat moeten we niet hebben....met iets om zn hand wil ze helemaal niet opstappen, dus moet ik maar gaan oefenen met een opstaptouw, want dat kent ze inderdaad nog niet..  |
Donderdag 17 Mei 2007 5:57 pm |
|
|
Danny
Moderator

Laten we hopen dat dan maar gaat lukken.
Ooit zal Cleo het toch wel in zien.
Heel veel succes met trainen. |
Donderdag 17 Mei 2007 6:43 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 1 December 2008 5:25 pm
|
|
|