|
|
|
Sue
Moderator

|
| Zijn jouw vogels gekortwiekt of kunnen ze vliegen? |
|
|
Ik vroeg me af of jouw vogels gekortwiekt zijn of dat ze kunnen vliegen.
Wat is voor jou de reden van het al dan niet kortwieken?
Heb je ervaringen met 'het andere'? (Dus als ze gekortwiekt zijn ervaring met het niet gekortwiekt zijn en andersom) En wat zijn die? |
Dinsdag 15 Mei 2007 8:27 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
De caiques waren hier aan het begin niet gekortwiekt,maar daar werd ik niet vrolijk van. Vooral omdat ze nog al ontstuimig zijn.
In de toekomst wil ik wel kijken,om de twee roseetjes ongewiekt te laten.
Sowieso voor in de voliere ,maar ook om te gaan proberen voor heel mss. freeflight. |
Dinsdag 15 Mei 2007 8:36 am |
|
|
Antonia
Ervaren vlieger
Mijn aga's zijn niet meer gewiekt.Voorheen wel maar ik vond dat vooral Pica als een stille willy op een stok zat,naar z'n etensbak ging en weer terug.Daarnaast sprong hij vaak waardoor hij z'n staartje uiteindelijk is kwijtgeraakt.Ze kunnen nu sinds een aantal maanden weer vliegen en het gaat geweldig.Pica speelt nu af en toe en heeft het heerlijk naar z'n zin.
Is zelfs een echte aga geworden met echte aga streken
De rest is wel gewiekt,over Mango en Kiwi twijfel ik nog,want die gaan niet mee naar buiten dus ms laat ik ze later ook vliegen in de voliere als ze hanteerbaar blijven.
Met Jacky wil ik proberen,als z'n vleugels weer zijn aangegroeid,om hem te laten vliegen met een tuigje. |
Dinsdag 15 Mei 2007 8:56 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Danny
De caiques waren hier aan het begin niet gekortwiekt,maar daar werd ik niet vrolijk van. Vooral omdat ze nog al ontstuimig zijn.
In de toekomst wil ik wel kijken,om de twee roseetjes ongewiekt te laten.
Sowieso voor in de voliere ,maar ook om te gaan proberen voor heel mss. freeflight.
Omstuimig? Zijn het van die goede vliegers dan?
Ben erg benieuwd hoe het in de toekomst zal gaan met de rosé's.. Lijkt me wel super hoor!  |
Dinsdag 15 Mei 2007 9:28 am |
|
|
Sue
Moderator

|
|
|
|
quote:
Originally posted by Antonia
Mijn aga's zijn niet meer gewiekt.Voorheen wel maar ik vond dat vooral Pica als een stille willy op een stok zat,naar z'n etensbak ging en weer terug.Daarnaast sprong hij vaak waardoor hij z'n staartje uiteindelijk is kwijtgeraakt.Ze kunnen nu sinds een aantal maanden weer vliegen en het gaat geweldig.Pica speelt nu af en toe en heeft het heerlijk naar z'n zin.
Is zelfs een echte aga geworden met echte aga streken
De rest is wel gewiekt,over Mango en Kiwi twijfel ik nog,want die gaan niet mee naar buiten dus ms laat ik ze later ook vliegen in de voliere als ze hanteerbaar blijven.
Met Jacky wil ik proberen,als z'n vleugels weer zijn aangegroeid,om hem te laten vliegen met een tuigje.
Heey Antonia.. Bij jou pakte het dus heel goed uit, dat niet meer wieken! Wat fijn dat Pica zo heerlijk veranderd is. Flitje had daar nooit zoveel last van, dat was echt een vrij drukke vogel. Zo zie je maar, dat ze allemaal anders zijn.
Pfoeh, ben je niet bang dat het lijntje breekt bij Jacky? De lijntjes zijn zo dun? Of kan dat wel?
Pyrrhura's zijn best behendige vliegertjes! Hebben Mango & Kiwi lang gevlogen? |
Dinsdag 15 Mei 2007 9:30 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Ik vind van niet. Wat halen die halsbrekende toeren uit,zeg. |
Dinsdag 15 Mei 2007 9:31 am |
|
|
|
|
Antonia
Ervaren vlieger
Volgens de dvd moet het kunnen,dat laten ze ook zien  |
Dinsdag 15 Mei 2007 9:54 am |
|
|
Laura B
Moderator

Cleo is natuurlijk pas sinds kort gewiekt, maar het bevalt me goed! De voornaamste reden om haar te wieken is mn vriend geweest. Hij kon Cleo niet in de kooi zetten (ze vloog constant weg) en dus kon ze er alleen uit als ik thuis was...Dat is nu over, al probeert ze m nu te bijten als ze in de kooi moet opstappen, dat is dus minder
Maar het geeft mij veel meer rust, de ramen en deuren kunnen gewoon even open, ze gaat mee naar buiten en op bezoek. Ook hoef ik niet constant op te letten dat ze aan beeldjes, gordijnen, meubels of planten en dergelijke knaagt...
Ik vond het eerst toch wel zielig voor haar, maar zelf schijnt het haar niet te deren en ze komt nog behoorlijk ver met haar gefladder, dus ze komt waar ze wezen wil... Ik heb er geen spijt van gelukkig! |
Dinsdag 15 Mei 2007 11:08 am |
|
|
millie
Kamikaze piloot
sue jij had pearl toch gewiekt?
hij kan nu pas weer een beetje vliegen in de voliere maar nog niet goed.
Jade en millie zijn gewiekt vanaf het begin af aan na dat ze goed uitgevlogen waren |
Dinsdag 15 Mei 2007 12:08 pm |
|
|
|
|
Janina
Vlieger
|
Hier zijn alle aga's gewiekt.
Vooral voor de popjes vanwege hun agressieve gedrag als ze kunnen vliegen en zo dus meer controle krijgen.
En omdat ze zo ongelofelijk adhd zijn  |
Dinsdag 15 Mei 2007 12:09 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Na de 'ouwe' Mavis heb ik ze allemaal gewiekt!
Toen die wegvloog was ik heel verdrietig.. wil dat niet meer meemaken,
hoe tam m'n gaaitjes ook zijn |
Dinsdag 15 Mei 2007 4:09 pm |
|
|
esjo
Moderator

Herman is ook gewiekt met als reden dat ie tijdens zijn eerstevluchten kennis maakte met deuren en ramen.
Bovendien wilde ik hem ook mee naar buiten nemen (zonder kooi).
Jaren terug had ik agaatjes die had ik niet gewiekt omdat ze in een kamer voilere zaten.
Mijn blauw voorhoofd amazone die ik gehad heb, heb ik na een half jaar laten wieken omdat hij zo agressief was. Helaas heeft dat toen niet geholpen. I.p.v. vliegen ging hij springen en ver. |
Dinsdag 15 Mei 2007 4:59 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Ziya
Na de 'ouwe' Mavis heb ik ze allemaal gewiekt!
Toen die wegvloog was ik heel verdrietig.. wil dat niet meer meemaken,
hoe tam m'n gaaitjes ook zijn
Neee dat snap ik. Je hebt nooit meer wat van hem gehoord denk ik? |
Dinsdag 15 Mei 2007 9:15 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Janina
Hier zijn alle aga's gewiekt.
Vooral voor de popjes vanwege hun agressieve gedrag als ze kunnen vliegen en zo dus meer controle krijgen.
En omdat ze zo ongelofelijk adhd zijn
Pffft ik zou me echt niet kunnen voorstellen hoe het bij jou zou zijn met 18 vliegende aga'tjes! En vooral niet met agressieve broedrijpe popjes! |
Dinsdag 15 Mei 2007 9:16 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by millie
sue jij had pearl toch gewiekt?
hij kan nu pas weer een beetje vliegen in de voliere maar nog niet goed.
Jade en millie zijn gewiekt vanaf het begin af aan na dat ze goed uitgevlogen waren
Kan hij nog niet goed vliegen? Wat raar.. Zijn vleugels zouden nu toch goed moeten zijn? |
Dinsdag 15 Mei 2007 9:17 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:11 pm
|
|
|
|
|