Zwanger?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
bregt
Kuikentje

Zwanger?  Reageer met quote  

Mijn ene vogel (Jappie) is constant takjes aan het verzamelen, ik geef mijn vogels elke dag takken en Jappie knaagt ze allemaal in stukjes en legt ze allemaal op de bodem van haar kooi.
als ik dan naar de bodem van de kooi ga stormt hij/zij naar m'n hand en bijt hij/zij er hard in, terwijl ze normaal altijd zo tam is enz..

Is hij/zij zwanger of schijnzwanger?
Bericht Donderdag 29 Mei 2008 3:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

wat voor soort is jappie? een agaatje misschien? ons agaatje was ook erg agressief in de kooi naar handen toe. Het kan zijn dat je vogeltje idd 'last' heeft van neesteldrang, misschien kun je tijdelijk de takken vervangen voor andere speeltjes tot de hormonen weer tot bedaren zijn gekomen. Is het een popje of man?
Bericht Donderdag 29 Mei 2008 7:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
bregt
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik denk dat Jappie een popje is want hij steekt takjes tussen zijn veren en ik heb ergens gelezen dat alleen popjes dat doen.
o ja, Jappie is een dwergpapegaai.
Bericht Donderdag 29 Mei 2008 8:49 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: Zwanger?  Reageer met quote  

Dwergpapegaaitjes doen dit wel meer. Ze verzamelen takjes en papiertjes en stoppen die dan in hun 'rug'.
Ik zou proberen om het niet te stimuleren.. Wink
Bericht Donderdag 29 Mei 2008 9:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Misschien dat je inderdaad dit gedrag wat terug kan afremmen door de takjes te vermijden en ze die kans wat af te nemen en ander leuk speelgoed te geven. Zelf heb ik hier geen ervaring mee maar het is het proberen waard natuurlijk. Rolling Eyes
Bericht Vrijdag 30 Mei 2008 3:00 pm
bregt
Kuikentje

Reageer met quote  

Ok, bedankt.
Bericht Vrijdag 30 Mei 2008 4:09 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Bregt, probeer de kooi eens anders in te richten.. Very Happy Vaak houdt dit ze wel even bezig.
Bericht Maandag 2 Juni 2008 8:15 am
bregt
Kuikentje

Reageer met quote  

Bedoel je dat ik de zitstokken moet verplaatsen?
Bericht Maandag 2 Juni 2008 4:33 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk dat Sue wil zeggen om bijvoorbeeld eens ander speelgoed te hangen en misschien inderdaad ook de stokken ook eens te veranderen ja. Een hele nieuwe inrichting, ook qua speelgoed kan wonderen doen. Rolling Eyes
Bericht Maandag 2 Juni 2008 8:01 pm
bregt
Kuikentje

Reageer met quote  

Ok, zal ik proberen Neutral Smile
Bericht Maandag 2 Juni 2008 8:07 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ben benieuwd of het werkt. Very Happy Je kan al het speelgoed anders ophangen zoals Sarah aanhaalde en ook de voerbak en waterbak verplaatsen.
Bericht Vrijdag 13 Juni 2008 10:31 am
bregt
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik doe nu bijna geen takken meer in de kooi en Jappie doet eindelijk terug normaal. Veertje
Bericht Vrijdag 13 Juni 2008 1:39 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Soms zijn eenvoudige dingen de oplossing maar het is ff zoeken. Fijn dat alles terug normaal verloopt. Veertje
Bericht Vrijdag 13 Juni 2008 4:01 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ah dat is gemakkelijk opgelost dan. Very Happy
Bericht Zondag 15 Juni 2008 8:47 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:11 pm
  Berichten van afgelopen: