Mijn ene vogel (Jappie) is constant takjes aan het verzamelen, ik geef mijn vogels elke dag takken en Jappie knaagt ze allemaal in stukjes en legt ze allemaal op de bodem van haar kooi.
als ik dan naar de bodem van de kooi ga stormt hij/zij naar m'n hand en bijt hij/zij er hard in, terwijl ze normaal altijd zo tam is enz..
wat voor soort is jappie? een agaatje misschien? ons agaatje was ook erg agressief in de kooi naar handen toe. Het kan zijn dat je vogeltje idd 'last' heeft van neesteldrang, misschien kun je tijdelijk de takken vervangen voor andere speeltjes tot de hormonen weer tot bedaren zijn gekomen. Is het een popje of man?
Ik denk dat Jappie een popje is want hij steekt takjes tussen zijn veren en ik heb ergens gelezen dat alleen popjes dat doen.
o ja, Jappie is een dwergpapegaai.
Donderdag 29 Mei 2008 8:49 pm
Sue Moderator
Re: Zwanger?
Dwergpapegaaitjes doen dit wel meer. Ze verzamelen takjes en papiertjes en stoppen die dan in hun 'rug'.
Ik zou proberen om het niet te stimuleren..
Misschien dat je inderdaad dit gedrag wat terug kan afremmen door de takjes te vermijden en ze die kans wat af te nemen en ander leuk speelgoed te geven. Zelf heb ik hier geen ervaring mee maar het is het proberen waard natuurlijk.
Ik denk dat Sue wil zeggen om bijvoorbeeld eens ander speelgoed te hangen en misschien inderdaad ook de stokken ook eens te veranderen ja. Een hele nieuwe inrichting, ook qua speelgoed kan wonderen doen.