Bijten in kleren

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Poicephalus forum (bonte boer, meijer papegaai en Jardine)

Auteur Onderwerp
mel
Beginnende vlieger

Bijten in kleren  Reageer met quote  

DJ, tis een schat van een papegaai, maar o, wat een karakter zit er in Twisted Evil .
Hij is van niks of niemand bang en laat dit ook duidelijk merken.
Het partnergedrag is gelukkig al stukken minder, af en toe gaat hij weer, maar ik heb zelf toch het idee dat dit uit pure enthousiasme is.
Want hij doet het vooral als hij erg blij is, maar we zetten hem dan weg.
Hij zit aan alles te knagen en te knabbelen wat niet mag, als ik dan een aantal keer duidelijk nee heb gezegd, denkt hij volgens mij je kan de boom in, want luisteren doet ie echt niet Twisted Evil.
Wij hebben hier de regel, als hij na 3 keer nee zegt niet luistert, haal ik hem weg van wat hij aan het slopen is, dan word hij dus heel boos en soms krijg ik dan ook een beet van hem. ( en dat doet toch pijn he, maargoed, gewoon doen alsof er geen gevoel in mijn vinger zit Shocked )
Zo doen we dit trouwens ook met bijten, 3x bijten is terug in de kooi.
Maar het vervelendste is dat hij in mijn kleren bijt, en zo hard dat er vaak ook gaten in ontstaan.
Ik probeer hem af te leiden met speelgoed of wat dan ook, maar het enige wat hij wilt, is in mijn shirt bijten.
Jammer, want hij vind het fijn om bij ons te zitten, en wij vinden het ook fijn om hem bij ons te hebben, maar als het iedere keer een gat in je shirt kost, dan is het zo leuk niet meer.
Heeft iemand een tip??
Bericht Vrijdag 25 September 2009 8:19 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, het zou geen gaaitje zijn mochten ze dit allemaal niet proberen natuurlijk.
Op dit moment lukt het me bij Jos, ons grijsje om dus met een korte "éé" te roepen, kort maar krachtig en dan stopt hij met aan mijn kledij te prullen. dat is op het moment het enige wat helpt.
Bijten, dat is echt de grenzen aftasten, ff lager zetten of op de boom of de kooi zetten om af te koelen en ff negeren hoor. Verder niet teveel woorden aan vuilmaken want ze lokken graag veel reactie uit. Wink
Bericht Vrijdag 25 September 2009 8:31 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Bijten in kleren  Reageer met quote  

Oef dit is een lastig probleem zeg! Ik heb wel eens zo'n bont boertje meegemaakt en die vond het ook heel erg leuk om kleding als speeltje te gebruiken. (WHOOPS!)
Kan je eventueel een opstaptouw gebruiken? Zo'n opstaptouw is hartstikke fijn om in te bijten, vooral die henneptouwen. Smile
Bericht Vrijdag 25 September 2009 10:06 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik ga het eens proberen, hopelijk helpt het!
Bericht Vrijdag 25 September 2009 11:09 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Firstpoekie
Net uit het ei

Reageer met quote  

Hier is roos ook bijterig in kleren, hij vindt het ook geweldig met stofzuigen om ondersteboven aan je arm tehangen, dat geeft opzich niet. Maarhij bijt ook gaatjes in truien, en nu dus gewoon ook best veel uithalen en bijten dat is erg jammer, want hij heeft dat nooit gedaan. Als ze nu echt bijt zet ik hem in de kooi en besteed er geen aandacht aan, kijken of het helpt. Misschien handdoek op schouder een idee?
Bericht Donderdag 12 November 2009 12:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:14 pm
  Berichten van afgelopen: