|
|
|
Heidy
Net uit het ei
|
| Bont Boertje of Meyers papegaai |
|
|
Hoi allemaal,
Wij zitten te twijfelen tussen een bont boertje en een meyers papegaai als tweede gaai voor in onze huiskamer. Wij hebben al een grijze roodstaart dame van 6 maanden.
Wat adviseren jullie? Ik heb een boek over bb'tjes gekocht (Duits boek) en daarin staat dat een bb'tje vaak bijt. Ik lees op internet ook veel verhalen over bijtende bb'tjes. Wat zijn jullie ervaringen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes,
Heidy |
Zaterdag 15 Mei 2010 6:56 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Cleo bijt vrijwel nooit, maar als ze bijt dan is dat echt keihard en laat ze niet los (niet om je bang te maken hoor, dat is niet mn bedoeling!!)
Pipo bijt vaker, maar veel minder hard. Ik weet niet of meyers minder bijten dan bbtjes, ze zijn nauw verwant. Het verschilt ook enorm per vogel, ze hebben allen weer een eigen karakter en dat valt nooit echt te voorspellen. Bbtjes zijn iig erg leuke vogels, maar ik denk dat hetzelfde voor meyertjes geldt...  |
Zaterdag 15 Mei 2010 7:17 pm |
|
|
Sarah
Moderator

hmm, ik heb ook een grijsje en een BB, onze BB bijt mij speels en als hij het meent dan is hij inderdaad een krokodil maar dan verhef ik mijn stem ff en laat hij ook los, gelukkig heeft hij het zo willen leren. Hij is wel zeer éénkennig al kan mijn man, door veel te oefenen met hem, hem laten opstappen, hem bij hem nemen als we TV-kijken. Mijn man kan eigenlijk alles met hem maar Fluf (onze BB) kan wel eens geniepig een beet geven naar mijn man wat hij naar mij dan niet doet maar verder denk ik dat het voor elk gaaitje hetzelfde is dat trainen nooit stopt.
Een meyer, zo heb ik ook al bijtertjes gehoord, denk dat een BB en een meyer niet zo heel gek veel schelen van karakter hoor.
(mijn droom is nog steeds een meyer erbij trouwens, net als nog een paar gaaitjes )
Moeilijke keuze moet ik zeggen. |
Zaterdag 15 Mei 2010 8:04 pm |
|
|
|
|
Heidy
Net uit het ei
|
Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie reacties. We zijn er uit: komende zaterdag komt Buddhi, een Meyers papegaai bij ons wonen.
Hij/zij woont nu nog bij Dieca in Horn.
We hebben nog even echt serieus aan een grijsje gedacht, maar 2 grote kooien in onze woonkamer wordt toch echt te veel.
We verheugen ons erg op Buddhi.
Groetjes,
Heidy |
Woensdag 19 Mei 2010 6:37 pm |
|
|
Heidy
Net uit het ei
|
Hier mag een slotje op.
Groetjes,
Heidy |
Zondag 23 Mei 2010 11:25 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

We lezen graag jullie avonturen met de nieuwe lieve schat, alvast gefeliciteerd.
Ik zal er een slotje opzetten.  |
Maandag 24 Mei 2010 3:50 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:14 pm
|
|
|
|
|