Bonte Boer bij Pyrrhura steken?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Poicephalus forum (bonte boer, meijer papegaai en Jardine)

Auteur Onderwerp
Bart_be
Eitje

Bonte Boer bij Pyrrhura steken?  Reageer met quote  

Er komt in de nabije toekomst hoogstwaarschijnlijk een BB'tje van 5 maand oud bij in onze familie. Momenteel zit de pyrrhura (Pixie) samen met een soortgenoot (Missy) waar ik tijdelijk voor zorg, maar Missy gaat binnenkort weg. Ik zou graag de BB in de kooi steken van Pixie. Het is een vrij grote kooi, dus ik had gedacht om er een scheiding in te steken en ze voorlopig apart te houden. Zou dit lukken of is het gevaar te groot dat ze door de scheiding heen elkaar lastig vallen? Of hangt dit van de vogels af? Pixie is zeer rustig en de BB is gewend om met andere vogels samen te zitten.
Bericht Donderdag 27 Oktober 2011 10:19 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk dat het wel te proberen is, zeker met die scheidingswand. Op die manier kunnen ze aan mekaar gewend geraken zonder elkaar ernstig te gaan verwonden. Wel een goede beslissing om een scheidingswand te plaatsen, later kan je nog zien of het samen gaat of niet maar dan heb je in elk geval die wand als veiligheid. Indien dat nog niet zou werken kan je eventueel nog altijd plexiglas bevestigen aan die scheidingswand.
Bericht Donderdag 27 Oktober 2011 11:13 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:14 pm
  Berichten van afgelopen: