bonte boer van 16 jaar

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Poicephalus forum (bonte boer, meijer papegaai en Jardine)

Auteur Onderwerp
DeniseCyril
Kuikentje

bonte boer van 16 jaar  Reageer met quote  

hoi hoi

Ik heb een bonte boer van 16 jaar opgehaald uit de dierenwinkel(gisterenavond), mensen moesten hem kwijt en hebben hem daar gedumpt hij vind het leuk als je hem aait door de kooi heen maar zo met je hand in de kooi vind hij maar niets, heb hem al voorgesteld aan de baby bonte boer die zit nu even bij hem in de kooi.
Hoe kan ik zorgen dat hij op wilt stappen? want hij moet in een andere kooien daar kom ik met mijn vingers niet tussen om hem te aaien enheb het idee dat hij niet echt een leuk huis hiervoor heb gehad

Bedankt Groetjes Denise [/list]
Bericht Vrijdag 6 Augustus 2010 12:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Och, de arme schat - gedumpt in de winkel met zo'n leeftijd al.
Super dat je je over hem hebt ontfermt Veertje

Is hij gewiekt?
In de kooi is zijn veilige plek en dat kan moeilijk voor hem zijn om op te stappen.
Wanneer hij uit de kooi is, wordt het misschien wat makkelijker voor hem. als hij niet gewiekt is zou ik hier niet zo snel voor kiezen Wink

Zorg in ieder geval dat je hoger dan hem staat dat wil ook nog wel eens helpen. en anders een handdoek om je hand heen en doorzetten, mocht hij dan bijten dat voel je dat niet met die handdoek.

Succes Troosten
Bericht Vrijdag 6 Augustus 2010 12:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
DeniseCyril
Kuikentje

Reageer met quote  

jaa zielig he? snap het niet dat mensen dat kunnen!
hij is niet gewiekt zoals ik kan zien, raad je het aan dit wel te doen?
ik heb ook een puppy en die denk dat ze overal mee kan spelen, ze pakt ze niet maar moet wel opletten natuurlijk!
wel een goed idee van je met een handdoek om je hand schrikken ze daar niet van dan?
Moet ik hem eerst nog laten wennen ofmag ik al rustig aan beginnen?
hij praat niet maar je weet niet of hij eerst nog los moet komem Wink hij heeft inelkgeval een keiharde fluit haha ben nog steeds aan het denken wat het is voor geluid!
Bedankt
Bericht Vrijdag 6 Augustus 2010 12:43 pm
DeniseCyril
Kuikentje

Reageer met quote  

oja beesie had niet eens speelgoed alleen een spiegel:(
en die kooi is geloof ik maar 45 bij 45 heb er nu een van 70 bij 45 en 70 hoog dat is beter met ze twee strax dan die kleine rotkooi!
ze zijn er altijd vaak uit als hij tenminste ook tam word.
Bericht Vrijdag 6 Augustus 2010 12:45 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Arme snoetje. Gelukkig is hij weg uit die rotsituatie. Zo'n kleine kooi en dan nog enkel een spiegel om je bezig te houden, nou ja zeg.

Blij dat hij bij jou is nu. Ik denk niet dat je moet wachten om ermee aan de slag te gaan hoor. Hij zit vast al een hele lange tijd in die situatie en is dus blijkbaar niet veel gewend. Volgens mij is het net goed nu die nieuwe dingen te laten kennen en hem de dingen te laten onderzoeken. Als hij nog niet echt tam is en wat angstig is het wel beter nu ff te wieken, zie wel dat hij niet als een baksteen naar beneden valt, niet teveel ineens wieken anders heb je kant dat hij zich gaat bezeren aan zijn borstbeen als hij valt en dat wil je niet hebben. Hij kan nu nog veel dingen eng vinden en schrikken dus vandaar.

De hond zou ik ff in een andere kamer zetten nu voorlopig als je ermee aan de slag gaat. Hier gaan de honden elke dag ff in de andere kamer zodat de gaaien zonder gevaar los kunnen. Zeker met een gaaitje die niets gewend is zou ik dit ff doen. vergeet niet dat je toch nog niet TE lang per keer kan trainen dus dat kan voor de hond geen probleem zijn om eventjes met een speeltje ergens anders te moeten.
Bericht Vrijdag 6 Augustus 2010 1:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
DeniseCyril
Kuikentje

Reageer met quote  

js ik kan er nog steeds niet over uit :S
maar hij krijgt hier een goed thuis we ehbben ook nog 4 valkjes en een grijsje dus alleen zijn is er niet meer bij haha;)

Heb net wel me hand in de kooi gedaan en dan vliegt ie als een achtelijke door de kooi maar ja das logisch, ik zal even kijken of de dierenwinkel hem kan wieken, ik kan het wel maar niet goed en wil niets fout doen en al helemaal niet hem in een houtgreep leggen, liever dat iemand anders het dan doet, zo mooi zijn als ze hier dat kunnen doen maar denk het niet:S

En de hond kan idd even ergens anders heen dat is geen probleem
ze vermaakt zich prima met haar botten en speeltjes haha
ze is nog jong en leert nu al wat wel en niet akn dus niet achter de vogels aan dus daar ben ik blij mee en er zit geen jachtinstinct in
thnx!
Bericht Vrijdag 6 Augustus 2010 1:09 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wieken zou ik eigenlijk door een vogelarts laten doen. Hoe gek het ook klinkt maar er worden zoveel fouten gemaakt bij het wieken dat sommige gaaitjes voor het leven verminkt zijn.
Dit is de juiste manier van wieken:
http://www.fluffies.org/nl/alg.....vt105.html
Velen laten de buitenste pen zitten (voor het mooiere zicht Stom! Stom! ) maar dat de gaai hiermee net niet goed is denken ze niet bij na. Die pen heeft geen steun door de andere pennen en is dus zwak, zeker als hij gaat fladderen in de kooi of zo, dan is ze zo gebroken die pen en dat kan pijnlijke gevolgen hebben voor je gaaitje.

bwa, ik heb een jachthond en hij laat ook de gaaitjes met rust zelfs als er eentje in zijn billen gaat knijpen Laughing Laughing maar hoe dan ook zit mijn hand voor de snuit van de hond als ze samen zitten en als ze verder los zijn dan gaan ze gewoon even de kamer in, vinden ze prima en ze zijn het zo gewend.
Iedere hond heeft hoe dan ook dat instinct hoor, de ene al meer als de andere maar een vliegende vogel kan zo ineens interessant zijn. Hier al veel verhalen gelezen dat de hond nooit iets deed en ineens was het toch gebeurd dus altijd voorzichtig zijn.
Bericht Vrijdag 6 Augustus 2010 1:17 pm
DeniseCyril
Kuikentje

Reageer met quote  

ik heb een vogelarts in de buurt zitten in meppel maar die schijnt ontzettend slecht te zijn dus dan moet ik naar amersfoort ook nie echt een oplossing, ik weet wel dat waar ik altijd kom die dierenwinkel het wel goed kunnen niet zomaar mensen die daar knippen;) tis mijn vaste dierenwinkel daarom vertrouw ik het wel.
Maar je hebt wel gelijkt ja en heb coya onze grijze ook laten wieken in amersfoort en hij liet de buitenste pennen er wel aan heb die zelf geknipt omdat ze toch nog zichzelf liet neerstorten en nu trouwens nog maar minder vaak ze mag niet meer van mij in de hoogste ring want dat ging bijna fout:S:S

grappig ik dacht neem een puppy zonder jachtinstinct een mechelse maar het maakt niets uit zo te lezen;) wel altijd uitkijken idd en grappig joh dat zein de bibs bijten Laughing
en als ze vliegen hier dan kun je wel merken dat de hond toch wel even erachteraan wil maar verhef me stem en dan is het klaar maar reden genoeg altijd te kijken!
Bedankt Sarah
Bericht Vrijdag 6 Augustus 2010 2:20 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wat als je dit kleine kooitje van beneden openmaakt en dan omdraait. dan zal hij uit zichzelf naar bocven klimmen. hou de kooi dan bij het deurtje van de nieuwe kooi en kijk dan of hij zo in de nieuwe kooi wil stappen. anders even een stressvol moment geven maar dan gewoon pakken en overzetten. dan is hij er daarna vanaf. kan hij bijkomen en dan kun je over een paar daagjes langzaam aan proberen hem te laten wennen aan je hand en zo.
goeie zet van je hem op te nemen.
Bericht Vrijdag 6 Augustus 2010 2:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Je bent er goed mee bezig dus dat maakt al veel goed natuurlijk. Je kent de gevaren en bent erbij.

Kijk, elke hond is een roofdier en vandaar dus dat het altijd kan gebeuren, net zoals bij een kat. Ik heb een Beagle en een Berner sennen en onze Beagle zijn jachtinstinct is vele malen groter als bij onze Berner toch is het net de Berner dat ik meer in de gaten moet houden omdat zij het meest wil spelen met ze en haar krachten niet kent. Onze Beagle had al eens dat hij lag te slapen in zijn mand en toen onze grijze ineens schrok van iets landde hij in de mand net voor de snuit van onze Beagle dus ik schoot enorm in paniek maar onze Beagle die deed zijn kopje omhoog van het schrikken van onze grijze omdat hij net voor zijn snuit landde maar legde daarna zijn kopje terug neer. Laughing Laughing Hoe dan ook moest ik toch snel zijn want die gekke grijze wou eens proeven van onze hond en dat moment heb ik toch niet afgewacht, hij zou zo maar eens in zijn neus bijten, dan weet ik het toch niet goed. Laughing Laughing
Maar, zoals ik al zei, je bent op de hoogte en bent er ook echt mee bezig dus dat zit wel goed. Veertje
Bericht Vrijdag 6 Augustus 2010 2:29 pm
DeniseCyril
Kuikentje

Reageer met quote  

ohh dat zou je niet zeggen he van een benner... maar toch he zoals je zegt net als met een kat ja

Jeetje ik snap dat je geschrokken bent ja ffff de grijze in de mand blij dat het goed gegaan is, onze grijze flikt het ook die eigewijze drol alleen zij bijt dus niet alleen even zachtjes maar die ging speciaal naar de mand van onze pup waar zij dus ook nog in lag en ging daar zitten en liep over naar de andere kant ook nog Shocked Laughing niets aan de hand want ik bleef kijken gelukkig maar! zo zie je maar he hoe eigenwijs mijn valkjes doen het ook gaan gewoon er voor staan dan denk ik van je bent niet wijs!
onze pup wilt ook spelen en kent haar krachten niet dat is best jammer soms....
Bericht Vrijdag 6 Augustus 2010 2:34 pm
DeniseCyril
Kuikentje

Reageer met quote  

ik hoorde net van mijn dierenwinkel dat de man van de bb overleden was die was al heel oud en zijn vrouw die dus ook al oud was en misschien wel dementeerde die heeft hem gebracht dus misschien ben ik iets te snel geweest met zeggen maar ja zoals het eerst gezegt werd en nu was het ook niet gek dat ik zo dacht
maar wel zielig voor het beessie zo.....
Bericht Vrijdag 6 Augustus 2010 4:49 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

ow, dan kan ik begrijpen dat hij echt moet wennen ja, hij mist zijn baasjes natuurlijk. Ook al doet het niets af dat hij toch niet helemaal had wat hij nodig had qua ruimte, speeltjes. Ik twijfel er niet aan dat zijn baasjes hem doodgraag zagen hoor, dat niet, maar soms weten mensen helaas niet beter.

Hopelijk kan hij de verhuis een plaatsje geven en komt hij toch los, krijgt hij op deze manier een nieuw leven, nu al trouwens want je geeft hem verbetering. Nu ken je een beetje zijn achtergrond, kan je veel mee doen.
Bericht Vrijdag 6 Augustus 2010 8:09 pm
DeniseCyril
Kuikentje

Reageer met quote  

ja denk dat hij een beetje verdrietig is zo en denk dat elk dier dat heeft na zo een lange tijd weg te gaan bij baasjes
maar ken idd nu zijn achtergrond een beetje al zegt het niets omdat die vrouw dus dementeerde, het schijnt dat hij zijn naam kan zeggen en ga eerst in een kleine ruimte met hem zitten los en kijken hoe hij daarop reageert anders wiek ik hem heeft hij ook meer vrijheden!
en idd soms weten mensen niet beter qua ruime en speelgoed,hij zit nu niet super groot maar mag er wel altijd uit strax en als we gaan verhuizen wil ik een grote halen waar het grijsje bij kan als dat goed gaat natuurlijk;)
Bericht Vrijdag 6 Augustus 2010 8:29 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het is hoe dan ook voor hem een hele aanpassing, 16 jaar is niet min en dat zal hij voelen nu. Hij kan inderdaad best wel verdrietig zijn nu en gelukkig ben jij er die hem nu veel aandacht geeft. Je doet er goed aan om met hem in een andere ruimte alleen te gaan hoor, prima zet zo.
Hoop zo dat hij zijn nieuwe leven leuk vindt, hij wist niet beter maar een verbetering nemen ze vaak snel aan.

Maak je nu niet te druk om de ruimte, beter is het hoe dan ook al en aan meer speeltjes, meer ruimte moet hij ook wat wennen. Hoop echt dat hij loskomt maar zal vast wel wat tijd vragen.
Bericht Vrijdag 6 Augustus 2010 8:45 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:15 pm
  Berichten van afgelopen: