|
|
|
Woppy
Fladderaar
| bonte boer van 5 leren praten? |
|
|
Hallo,
ik vraag mij af... heb sinds kort een bonte boer van 5 jaar.
ze praat niet, imiteerd wel geluiden.
daarnaast heb ik het idee dat ze ha-ha-ha kan zeggen (lachen dus).
maar kan ik haar nog nieuwe woordjes aanleren of is ze daan nu 'te oud' voor ?
Groetjes mariska |
Vrijdag 18 December 2009 6:48 pm |
|
|
|
|
ellenparrot
Ervaren vlieger
|
| Re: bonte boer van 5 leren praten? |
|
|
geen idee, heb daar geen ervaring mee. De ene bb praat aardig wat en de andere amper. De mijne zegt maar twee woorden. Haar eigen naam en lekker he?
Maar gewoon lekker tegen haar kletsen, en? dat doe je toch wel, lijkt me! LOL. en dan merk je het vanzelf.. dit is echt niet te voorspellen.
|
Zaterdag 19 December 2009 2:22 am |
|
|
Sarah
Moderator

Zoals Ellen zegt, ECHT leren is niet echt makkelijk, gewoon veel tegen praten en ofwel nemen ze dingen over ofwel niet. Mijn BB praat vrij veel dingetjes ondertussen maar die zit dan ook bij een grijsje die geen 2 minuten zijn snaveltje kan houden dus misschien is dat voor hem de trigger geweest om iets terug te zeggen of zijn wij het geweest? Moeilijk te beoordelen. Gewoon veel leuke dingen laten horen en wat ze leuk vinden nemen ze vaak over hoor. |
Zaterdag 19 December 2009 7:58 am |
|
|
|
|
Woppy
Fladderaar
Ja ik praat er zoiezo wel veel mee.
Even afwachtten dus
Vind het ook niet erg hoor als ze niet of nauwelijks praat,
vroeg het me gewoon af.
bedankt voor jullie reacties!
gr. mariska |
Zaterdag 19 December 2009 1:08 pm |
|
|
|
|
ellenparrot
Ervaren vlieger
|
quote:
Originally posted by Woppy
Ja ik praat er zoiezo wel veel mee.
Even afwachtten dus
Vind het ook niet erg hoor als ze niet of nauwelijks praat,
vroeg het me gewoon af.
bedankt voor jullie reacties!
gr. mariska
je weet maar nooit! Gewoon steeds op dezelfde momenten dezelfde dingen zeggen.. ! dat is toch wel een beetje de manier om ze dat te leren. Of ze het oppakken is vers twee. |
Zondag 20 December 2009 5:33 pm |
|
|
esjo
Moderator

Herman (onze BB) leerde al vrij vroeg zijn naam te zeggen en "Kom maar". Toen bleef het heel lang stil en nu imiteert ie van mijn koppel Edels en zegt kusje,kusje en het zoen geluid. Verder brabbelt hij weer nieuwe dingen. Wie weet wat voor verstaanbaars er nog uit gaat komen
Ik denk dus dat het zeker nog wel kan, maar het is en blijft afwachten  |
Zondag 20 December 2009 7:22 pm |
|
|
|
|
Joyce
Beginnende vlieger
Ik denk dat ze de hele tijd wel doorleren. Hier is het zo dat Pebbel zelf wel beslist wat ze wel en niet gaat zeggen. Pebbel is drie en zegt echt op gepaste momenten de juiste woorden. Maar dat zijn wel woorden die op een situatie betrekking hebben (wel trusten, slaap lekker als we echt naar bed gaan, later, als ik mijn schoenen aandoe om weg te gaan, Pebbeltje als ze aandacht wil, en lekker als we iets snoepen. Eet smakelijk bij het avondeten...)
Ik heb wel het idee dat ze de woordjes die van mij komen overneemt. Wat dan wel weer opvallend is, aangezien ze veel liever bij Hans zit dan bij mij. |
Zaterdag 16 Januari 2010 12:54 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:15 pm
|
|
|
|
|
|