|
|
|
Renate1979
Eitje
| eigenwijze 6,5 week oude bb, die geen pap meer wil eten :( |
|
|
Hallo,
Heeft er nog iemand tips om onze bb Milo te laten eten?
We hebben hem nu vanaf afgelopen vrijdag maar hij vertikt nu al om zijn pap te eten (nou ja sinds gister middag). Ipv 4x daags 9 a 10 ml pap eet ie 4 x daags nog maar 3 a 4 ml pap
Hij eet wel van zijn zaadjes (korrels, geelvoer en gepelde pitjes) en hij valt gelukkig nog niet af, maar echt aankomen doet ie nu ook niet :S
Kortom wie oh wie heeft de gouden tip voor ons?????
Hij geeft commentaar en als je dan met de spuit met pap komt houdt ie spontaan op, krop is leeg op dat moment, hij eet dan zo'n 3 cc pap en verder commentaar kwetteren / bek dicht houden / kop wegdraaien / etc.
Ook met een lepeltje geprobeerd maar dat wil die ook niet.
Ja maak me zorgen om hem, hij heeft tenslotte toch ook vocht nodig....
zou ik hem naast zijn voer dan ook al wat water neer moeten zetten??????
Thanks iedereen voor het meedenken in ieder geval!
Oja hij is wel nog levendig enz hoor poept ook nog gewoon, slaap gewoon, etc. Ti's puur het eten (en de angst dat ie niet meer aankomt of gaat afvallen) waar we ons nu zorgen om maken... |
Dinsdag 26 Juli 2011 10:33 pm |
|
|
|
|
Nel
Vlieger
|
Water heeft ie zeker nodig als hij zelf gaat eten, dus dat zou ik erbij zetten.
Gewicht goed in de gaten houden. Dwingen zou ik niet doen, dat kan verslikken veroorzaken met alle gevolgen vandien (zoals longontsteking). Misschien aantal voedingen minderen, dus niet 4x maar 2 of 3 keer aanbieden.
Leg trosgierst neer, pellets (eventueel geweekt), parkietenzaad, brood, eivoer etc zodat ie van alles kan proeven/eten. En uiteraard water.
Deze periode is het wegen van je vogel heel belangrijk. Ze gaan meer bewegen en kunnen daardoor dus afvallen. OOk daar moet je rekening mee houden.
Je hebt een erg jonge vogel, heb je geen tips meegekregen van de kweker? Of een voedingsschema? Per gegeven voeding moet ie ongeveer 10% van zijn lichaamsgewicht krijgen, maar hoe ouder ze worden, hoe minder vaak je de spuit hoeft te geven. |
Woensdag 27 Juli 2011 11:47 am |
|
|
Renate1979
Eitje
Nel
Bedankt voor je reactie
De vrouw waar die vandaan komt gaf dus de opmerkingen van poepen, aankomen, sufheid, slaappatroon en krop.
Eten moesten we al in zijn bakje doen, heeft ie dus al die tijd (regelmatig vers omdat hij er soms in poept). Eivoer, 1of andere korrels en wat ander voer. Ook heet ie een trosgierst in zijn omgeving liggen.
Hij eet nu 4x daags 3 a 4 cc pap uit een spuit (ipv 4x 9 a 10 cc die hij moet binnen krijgen) en dan voer uit zijn bakje en van dat takje (trosgierst) eet ie.
Hij beweegt meer, gaat op onderzoek uit als we hem eruit halen. Probeerd zeer regelmatig zijn vleugels uit (fladderen).
Ochtend gewicht gelijk gebleven aan gisteren
Was al blij dat ie niet was afgevallen....
Ga zo eens kijken voor een bakje water, want wil uitdrogen voorkomen!
Bedankt voor het reageren:-) !!
Gr. Renate |
Woensdag 27 Juli 2011 12:14 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ik ga mee met Nel! Allemaal goede tips, niks aan toe te voegen! |
Woensdag 27 Juli 2011 6:58 pm |
|