|
|
|
Djeet
Eitje
| extra calcium |
|
|
Hoi Allemaal,
Wij hebben een maand een BB-tje en dat gaat helemaal geweldig. Het is een stouterik dat zijn soort eer aan doet! Ik ben hem ook aan het overzetten op Harrisons. hij vind het niet echt geweldig, zaad is veel lekkerder , maar met allemaal trukjes lukt het wel. Wat ik me echter nog afvroeg is of het nodig is om naast de high potency xtra calcium te geven? Wat doen jullie?
Hij, we noemen hem hij maar weten het niet zeker, is van 20 december en heet trwns Buckbeak (Bucky).
Verder vroeg ik mij ook af er mensen zijn die ervaring hebben met de vogelarts is Naarden of met de polikliniek van de universiteit Utrecht. We willen hem toch even goed laten nakijken, en alleen het beste is natuurlijk goed genoeg voor onze kleine gremlin .
Groetjes,
Djeet |
Donderdag 8 April 2010 9:19 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
hallo Djeet, welkom hier.
het overzetten op de harrison is goed en dat kan wel even duren eer het helemaal geaccepteerd wordt.
extra calcium hoef je niet te geven, maar elke dag een walnootje is goed. daar zit ook calcium in. naast de pellets ook greonten en fruit geven zodat hij alles binnen krijgt. dat is belangrijk en biedt ook een alternatief van het saaie altijd pellets moeten eten. snap je.
utrecht is goed. aan te bevelen om daar heen te gaan. velen doen dat hier.
mijn vogels krijgen geen pellets maarzaadvoer. veel afwisseling met groenten en fruit. zo krijgen zij ook dat binnen wat ze nodig hebben. de meningen hier over pellets zijn een beetje verdeeld. ik ga niet zeggen wqat je perse moet doen of niet.
veel plezier met je kleine boef en laat ons vooral meegenieten van je avonturen  |
Vrijdag 9 April 2010 7:15 am |
|
|
Sarah
Moderator

Ben het helemaal eens met alexandraatje wat ze zegt over het geven van een walnootje. Verse groenten, fruit zijn ook een goede toevoeging voor het dieet van je kleintje.
Ikzelf geef ook harissons, dagelijks en geef ze dagelijks verse groenten/fruit en enkel 's avonds krijgen ze van mij, net voor ze moeten gaan slapen een klein beetje zaadjes waar ze een half uurtje tijd voor krijgen om ervan te eten, soms ietsje langer maar dan gaat het licht uit. Zo krijgen ze de kans ff te "snoepen" want ik ben dan weer van mening dat zaadvoeding niet compleet is en dat je de belangrijkste voedingsstoffen uit de pellets en het verse voedsel haalt dus ff snoepen mag maar niet de hele dag.
Dat is hoe ik het doe.
Veel plezier met je kleintje in elk geval en welkom hier.  |
Vrijdag 9 April 2010 8:12 am |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Hoi Djeet, welkom hier en gefeliciteerd met jullie groene gremlin
Ook hier voeding met pellets, groente, fruit en 's avonds wat zaad.
Wij voeren hier ook geen calcium bij maar wel regelmatig een stukje walnoot of amandel  |
Vrijdag 9 April 2010 10:58 am |
|
|
Djeet
Eitje
Hoi
Erg bedankt voor jullie reacties. Wel fijn om te weten dat extra calcium niet nodig is, daar ,maakte ik me wel wat zorgen om. Verse groenten/fruit krijgt hij idd ook. Wij eten veel groenten (vegetariers) en hij eet gewoon mee. Ook krijgt hij nog gewoon zaad erbij, want harrisons vind hij nog niet egt super. Ik haal de zonnebloempitten eruit, die krijgt hij als xtratje. Noten vind hij echt geweldig want die kan hij tijdens het eten lekker slopen (net zoals rauwe wortels trouwens).
Jullie hebben trouwens wel een hele goede forum, met super tips.
Groetjes! |
Woensdag 14 April 2010 12:51 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
dat horen we graag. we zijn er om elkaar te hlepne. vandaag ik voor jou, jij morgen voor mij, snap je. we leren allemaal van elkaar, en info is er nooit genoeg, dus is dit een ideale manier.
kijk uit als je gaai met de pot mee mag eten dat er niet teveel zout op het eten zit. |
Woensdag 14 April 2010 12:56 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Leuk dat je het forum zo tof vindt. Altijd super als mensen het leuk vinden. Daar doen we het allemaal samen voor tenslotte, om elkaar te helpen waar we kunnen en zoals Alexandraatje zegt, vandaag kunnen we jou helpen en morgen kan jij ons misschien weer helpen, dat is het leuke er aan.
Mee-eten kan maar zoals gezegd dan zonder kruiden voor je schatje. Wel goed dat je gewoon veel groenten geeft. Harrisons vallen niet altijd zomaar in de smaak. Hier krijgen ze ze ook maar als ik ze gewoon in blokjes geef dan vinden ze ze leuke knikkers en vinden de honden ze lekkere hondenbrokken maar nu maal ik ze en ik maal er een lekkere walnoot onder of een amandelnoot of nog een andere noot, je kan ze altijd wel met iets blij maken. Op deze manier eten ze hier hun pellets perfect en eten ze ze ook echt op en met manieren.
Misschien kan je dat eens proberen? |
Donderdag 15 April 2010 8:32 pm |
|
|
|
|
Heidy
Net uit het ei
|
Hoi allemaal,
Africaanse papegaaien hebben meer calcium nodig dan andere gaaien. Ik geef onze twee gaaien (een grijsje en een meyers) sinds vorige week Ecobird African+ pellets. Daar zit extra calcium in. Ons grijsje begon meteen heel gretig te eten. Ons meyertje vindt het ook wel lekker (eet nog niet helemaal zelfstandig). Als ze pellets eten met voldoende calcium maakt het volgens Hedwig van der Horst niet zo veel uit wat je ze verder te eten geeft (het moet wel gezond zijn natuurlijk). De rest is nl puur ter vermaak en afwisseling voor de gaaien. Als je ze alleen maar pellets geeft, loop je het risico dat ze dat op een bepaald moment niet meer eten omdat het saai wordt.
Groetjes,
Heidy |
Woensdag 9 Juni 2010 11:03 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:16 pm
|
|
|
|