gaan kijken vandaag!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Poicephalus forum (bonte boer, meijer papegaai en Jardine)

Auteur Onderwerp
YannickD
Eitje

gaan kijken vandaag!  Reageer met quote  

hallo

ik ben dus vandaag 2uur onderweg geweest om naar een BonteBoer te gaan kijken.

eenmaal aangekomen zien we een mooi en verzorgt huis en de vogel
zit los op een speelstok waar ook zijn eten etc staat.
dat is zijn plaats. enkel gaat hij af en toe in een voliere als ze de hele dag
weg moeten.

nu de vogel zelf, was erg lief en rustig en als de vrouw hem hanteerde
dan beet hij nooit. maar elke keer als ik hem wou overnemen dan
leek het alsof hij ging bijten en de vrouw zij dat dat enkel is om zich
te zekeren dat hij niet valt.... toch na 3keer was het de 4de keer zo hard
dat men vinger toch wel bloede...

nu kreeg ik er wat bang van en ik werd plots heel duizelig (normaal heb ik dat nooit, slangen schildpadden etc heb ik ook dus vind het raar)

mijn vriendin was er ook bij en die kon hem aaien en ook overpakken zonder echt goed vastgenomen te worden met de bek.

nu ben ik dus terug thuis rustig aan het recapituleren of ik haar (de vogel dan) wel zou nemen...

hij was écht rustig en hij brabbelde zo wel wat "woordjes" maar geen gefluit enzo. wel in perfecte gezondheid!

ik weet het echt niet of ik hem zou nemen....
gaat hij agressief blijven tegen mij of???
Bericht Dinsdag 14 Juli 2009 1:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat is allemaal nogal moeilijk te voorzien. Wat is agressief want tenslotte ben je nu een vreemde voor dit gaaitje. Als je teveel twijfelt moet je het niet doen want zekerheid heb je niet. Niemand die kan zeggen dat je met trainen heel zeker een hele tamme gaai gaat hebben die voor zowel jou als je vriendin lief zal zijn, daar zijn geen zekerheden over helaas.
Bericht Dinsdag 14 Juli 2009 2:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik kan me je angst wel voorstellen. het is goed mogelijk dat hij teveel geforceerd werd om bij je op te stappen en dat het allemaal wel leuk zou zijn etc. dit wil niet zeggen dat als je hem eenmaal hebt dt het dan nog zo is.
misschien is het mogelijk de vogel een weekje bij jou op proef te hebben. klikt het, hou je hem, zo niet gaat hij terug. is dat misschien een optie?
Bericht Dinsdag 14 Juli 2009 2:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, moeilijk. Garanties heb je nooit. Het kan best zijn dat deze Bb erg op vrouwen is gericht, maar dat zegt niets over het feit dat jij na trainig ook niet genoeg met hem kan.
Maar wanneer je het op voorhand al wat eng vind zou ik er niet aan beginnen. Vooral ook omdat ze dat vaak snel doorhebben en daar goed misbruik van weten te maken.

Het idee van alexandraatje is ook goed. Een weekje op proef
Wanneer je zo'n Bb-tje in een nieuw gezin plaatst kan hij heel anders zijn. op die manier kun je het bekijken of je het door wit zetten of niet.
Succes met de keuze Very Happy
Bericht Woensdag 15 Juli 2009 8:52 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
YannickD
Eitje

Reageer met quote  

hallo

ik heb besloten om het niet te doen want ik
heb ook een paar andere punten die ik niet echt goed vond
dus nee kga hem niet nemen...

we zien nog wel... ooit misschien een jonkie
Bericht Woensdag 15 Juli 2009 5:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat jammer, maar heel begrijpelijk hoor!
Wat ik nog wilde schrijven nav je ontmoeting is dat mijn ervaring is dat veel gaaien zich vaak heel anders gedragen als de baas er NIET bij is...Zo gaat dat hier iig wel.. Cleo is voor mn vriend veel handzamer als ik er niet ben, dat is ook zo bij vreemden en vrienden. Als ze uit logeren gaat, stapt ze netjes bij iedereen op, zodra ik binnen kom vliegt ze naar mij.... Mr. Green
Bericht Woensdag 15 Juli 2009 6:06 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het is jammer en ook weer niet in die zin dat je je gevoel hebt gevolgd en dat is volgens mij nooit verkeerd omdat je het gaaitje nog niet had dus het diertje heb je ook niet terug afgestaan, dat zou veel erger geweest zijn.
Tuurlijk is het fijn als een gaaitje een huisje vindt maar als je niet zeker bent, dan heb je volgens mij echt een goede beslissing genomen.
Je vindt vast een ander diertje, misschien ook eentje die een huisje zoekt maar waar je je beter op je gemak bij voelt.
Bericht Woensdag 15 Juli 2009 9:03 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Heel goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd. En er komt ongetwijfeld een Bb-tje (of ander soort) op je pad waar je met heel je hart ja tegen zegt.
Met de ene vogel heb je een klik en met de andere niet. Wink
Bericht Woensdag 15 Juli 2009 10:15 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:16 pm
  Berichten van afgelopen: