Geen vertrouwen meer in Bonte Boer :(

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Poicephalus forum (bonte boer, meijer papegaai en Jardine)

Auteur Onderwerp
LindaG
Eitje

Geen vertrouwen meer in Bonte Boer :(  Reageer met quote  

Hallo allemaal,
Ik heb vorig jaar een bonte boer overgenomen van iemand die er niet meer voor kon zorgen zijn naam is Ralph.
Nu bleek al snel dat Ralph alleen maar interesse heeft in mn vader, hij is de enige waar Ralph bij wil zitten en kan dus alles met Ralph doen.

Alleen als mijn vader niet in de buurt is dan wil Ralph bij hoge uitzondering bij mij zitten maar dan mag ik verder ook niet aan hem komen ofzo..
Hij heeft mij ook al een paar keer gebeten als ik hem fruit wilde geven of als hij bij mij zat maar nu ben ik echt bang voor hem geworden.
Een paar weken geleden zat hij rustig op mn schouder en ineens hing hij in mn wenkbrauw echt vlak boven mn oog en liet niet meer los, ik heb er zelfs een lidteken aan over gehouden Sad
Zoals jullie hoop ik wel begrijpen heb ik nu totaal geen vertrouwen meer in Ralph ik durf m niet eens meer fruit te geven als hij in zn kooi zit bang dat hij weer zal bijten... hij komt dan ook dreigend op mij af, krijgt dan kleine puppillen enzo..

Ik vind het wel zielig want mijn vader heeft niet zoveel tijd voor Ralph dus hij komt maar hooguit 2 uur per dag uit zn kooi maar zelfs al zet ik z'n kooi de hele dag open hij komt er niet uit zolang mijn vader niet in de buurt is.

Ik zit er nu aan te denken om een ander goed thuis voor Ralph te zoeken waar hij wel genoeg aandacht krijgt..
Bericht Woensdag 5 Mei 2010 9:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

hallo, welkom hier! Heel vervelend dat je zo weinig plezier aan Ralph beleeft terwijl je zo graag wilt... Troosten
Even wat vraagjes, kan Ralph vliegen of is hij gewiekt? kan hij opstappen of vliegt/ klimt hij dan zelf naar je schouder?
Zoals jij helaas hebt ondervonden is het niet verstandig om je vogel op je schouder te laten, maar altijd lager dan ooghoogte, dus je arm, knie of schoot. Een vogel op een hoge plaats staat hoger in rang, aangezien jij de baas bent, hoort de vogel lager dan jij te blijven. Zo heb ik een poos op een krukje gestaan als ik Pipo wilde laten opstappen. Als je zou willen is de situatie zeker wel te verbeteren, maar dat kost enige tijd en moeite.
http://www.fluffies.org/nl/pap.....c-vf6.html
In dit deel van het forum staan een aantal onderwerpen die je zeker kunnen helpen, lees ze eens door als je wilt, hier staan heel veel tips die je kunnen helpen.
Bericht Donderdag 6 Mei 2010 8:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik kan heel goed begrijpen dat je schrik hebt nu van Ralph maar het is zeker niet te laat hoor. Ralph is nu wel zeker van zijn stuk dat hij jullie kan manipuleren en dat gedrag is te doorbreken, hij weet ik bijt, ze zijn bang dus mijn plannetje is gelukt. Dat is echt niet wat je wil en het is te begrijpen dat je schrik krijgt maar je moet de touwtjes weer in handen nemen. Desnoods een gedragstherapeut ff bellen, situatie uitleggen en met hun tips aan het werk gaan want ik merk wel dat je ervan afziet en hem liever handelbaar zou zien dan weg te doen maar daarom moet eraan gewerkt worden. Probeer die tips via de link eens uit (besef wel dat het niet van de eerste dag KAN lukken, soms is het eerst wat erger en gaan ze protesteren voor ze toegeven)

Mijn grijsje heeft ook een periode gehad waar hij me echt ging bijten dat ik er ook schrik van kreeg, terwijl hij van kleins af hier is en ik hem altijd train. Hij zat dus duidelijk in een testfase en ik verloor de controle over hem. Uiteindelijk heb ik hem zijn vrijheid afgenomen (gewiekt) en kordaat opgetreden, geen extra's als hij het niet verdiende en zo is onze band na een tijdje terug gekomen. Het heeft een tijd geduurd maar we zijn nog steeds samen en sterker als vroeger en dat terwijl ik ook schrik had gekregen van hem en ff niet meer wist hoe ik het moest aanpakken.
Bericht Donderdag 6 Mei 2010 10:58 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
LindaG
Eitje

Reageer met quote  

Dank jullie wel voor je reactie Very Happy ik wil zeker nog wel proberen om de band tussen mij en Ralph goed te krijgen maar nu ben ik gewoon nog heel erg bang voor hem en waarschijnlijk voelt hij dat ook.
Ook in het begin toen ik hem net had ging het eigenlijk al mis ik mocht wel op z'n kopje krabbelen maar ineens haalde hij dan uit Sad bij mijn vader doet hij dat nooit..

Ik ga zeker aan de slag met de forumtips, thanx! Smile

Ralph kan prima opstappen maar daar gaan we weer hij doet het alleen bij mijn vader die hoeft maar naar hem te kijken en loopt zo op hem af terwijl als ik mn arm of hand langzaam naar hem toe ga hij alleen maar weg loopt en bijt. Sad

Ralph is toen hij jong was (hij is nu 7 jaar) een keer verkeerd gewiekt volgens z'n vorige eigenaar en groeien niet alle veren meer goed aan hij kan wel vliegen maar vliegt in een bocht zeg maar.. maar eigenlijk vliegt hij nooit alleen als hij mijn vader in het oog krijgt Wink hij vliegt dan zo op z'n schouder en doet dan net of hij mijn vader gaat voeren hij lijkt dan echt wel verliefd maakt zich helemaal mooi en gaat heen en weer draaien net of hij danst, vraag mij zelfs af of hij wel een hij is Wink

Is het nog wel mogelijk om een BB die zo aan 1 iemand gehecht is daar een band mee op te bouwen? of blijft hij voorkeur houden voor die ene persoon mijn vader in dit geval?
Bericht Donderdag 6 Mei 2010 10:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het kan goed zijn dat hij voorkeur blijft hebben voor je vader maar dat wil niet zeggen dat jij geen leuke band met hem kan hebben. Zo ook is het hier gegaan met mijn man en Fluf, onze Bonte boer. Mijn man kon er niets mee, niet voorbij de kooi komen, al zeker niet laten opstappen, ook zijn eten niet vervangen dus daar moest verandering inkomen want ooit moet ik (hopelijk niet) misschien naar het ziekenhuis of wat dan ook en moet hij de gaaitjes entertainen voor even dus moest die band goed worden, beter worden.

We hebben getraind, andere kamer die niet bekend was voor Fluf en daar liet ik hun 2 (mijn man en Fluf) alleen aan de slag en bleef bij hun uit de buurt.
Zij moesten mekaar leren kennen en met mij erbij was dat geen goed plan. Uiteindelijk heeft mijn man hem leren opstappen met een opstaptouw en nu, nu gaat Fluf ondertussen 's avonds bij mijn man op de bank zitten. Neenee, kriebelen mag hij hem niet (1/10 wel maar meestal niet) dus Fluf blijft de controle houden want mijn man heeft er verder niet op kunnen trainen maar het is nooit te laat maar hij is al blij dat hij hem kan uit zijn kooi halen (wel met opstaptouw) en eens uit de kooi gaat het prima op zijn hand, onderarm. Zo ben ik ook al een hele dag weg gegaan en moest hij beide gaaien alleen doen en dat is prima verlopen (ik kreeg de bewijzen op mijn mobiel te zien Laughing ) dus trainen, trainen en trainen is echt de oplossing want ook hier is op deze manier van 2 gaaien die niets van paps moesten weten gaaien getraind die nu met plezier bij paps gaan, de ene liever als de andere maar het gaat.
Bericht Vrijdag 7 Mei 2010 8:07 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Bij ons net zoals als bij Sarah, ik ben Cleo's favoriet, maar ze stapt netjes bij vriendlief op, zegt ook tegen hem 'kiekeboe' in ruil voor iets lekkers en zit op zn knie. Ook dit gaat beter als ik er niet ben, en het is ook zaak dat je vader hierin mee werkt, dat is voor jullie allen beter. verder is weghollen geen excuus, ook Cleo probeert het wel eens, maar ze moet toch opstappen al holt en vliegt ze tot ze een ons weegt.... Wink
Bericht Vrijdag 7 Mei 2010 9:42 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:16 pm
  Berichten van afgelopen: