Hallo!!!!!! Bonte Boer 8 jaar oud

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Poicephalus forum (bonte boer, meijer papegaai en Jardine)

Auteur Onderwerp
sjm
Fladderaar

Hallo!!!!!! Bonte Boer 8 jaar oud  Reageer met quote  

Hallo!

Wat ben ik hier al een tijdje niet meer geweest!! Sad Druk druk druk!!
Ik heb een halsbandparkiet gehad (Tommie) maar die is helaas overleden aan een longontsteking. Crying or Very sad (ben bij 3 dierenartsen geweest, maar het mocht allemaal niet baten:()
Nu een jaar later kan ik kan via via een bonte boer overnemen, die 8 jaar oud is.
Mijn vriend en ik hebben vandaag voor het eerst kennis met hem gemaakt! Very Happy
Onze eerste ontmoeting was in het begin erg onprettig Droog ...
Beet me onzettend hard in de vingers Fluiten maar na even doorzetten stapte meneertje op en was na 5 minuten helemaal verliefd!! Hartje hahahaha:D heeeeeel bijzonder! Meneer ging piepen, eten opbraken en de vleugeltjes laten hangen.. Echt onzettend schattig!Very Happy.. Daarna stapte hij op mij mijn vriend waar hij precies hetzelfde begon te doen! Very Happy Ik was er natuuuuurlijk helemaal weg van (moeder gevoelens etc.. Paranoide Wink) En mijn vriend ziet hem ook al als huisgenootje alleeen ik ken het gezegde..
Bezint eer ge begint (zoiets Denken )
Dus daar ben ik nu druk mee bezig.. Het liefste haal ik hem vandaag nog op, alleen.. je krijgt er natuurlijk wel een hele zorg bij!

Dus hierbij mijn vraag(en)Wink
Willen jullie mij een beetje helpen met jullie kennis over bonte boeren? Waar moet ik opletten?.. Welke huisvesting raden jullie mij aan voor hem?.. Denken jullie dat hij net zo sociaal blijft als dat hij nu is?.. En als ik hem mee wil nemen bijv. naar de winkel, op vakantie of naar mijn werk kan hij dan nog wel wennen aan een tuigje? of toch kortwieken? Question

Nou hierbij onze levensverhaal Very Happy zal eventjes wat foto`s van hem toevoegen in mijn album!
Ik hoop dat ik snel wat berichtjes krijg!

Heel erg bedankt! liefs! Smile
Bericht Woensdag 16 Maart 2011 9:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Er is een forumonderdeel speciaal voor de bbtjes, het poicephalus onderdeel. Ook kun je bij papegaaienprofielen kijken naar de bbtjes hier op het forum. Dan kun je ook de verschilende kooien bekijken. Ook kun je de zoekfunctie eens gebruiken.
Wennen aan een tuigje is hier niet gelukt, ik neem cleo mee naar de winkel in een klein kooitje, maar echt leuk vind ze het buiten de tuin niet. Pipo wel, die gaat gekortwiekt mee. Mijn bbtje is wat eenkennig, maar als je allebei evenredig aandacht geeft en geen partnergedrag stimuleert, kan hij wellicht sociaal blijven, hij/ zij is immers volwassen.
Bericht Donderdag 17 Maart 2011 11:49 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:16 pm
  Berichten van afgelopen: