|
|
|
sjm
Fladderaar
| Hallo!!!!!! Bonte Boer 8 jaar oud |
|
|
Hallo!
Wat ben ik hier al een tijdje niet meer geweest!! Druk druk druk!!
Ik heb een halsbandparkiet gehad (Tommie) maar die is helaas overleden aan een longontsteking. (ben bij 3 dierenartsen geweest, maar het mocht allemaal niet baten:()
Nu een jaar later kan ik kan via via een bonte boer overnemen, die 8 jaar oud is.
Mijn vriend en ik hebben vandaag voor het eerst kennis met hem gemaakt!
Onze eerste ontmoeting was in het begin erg onprettig ...
Beet me onzettend hard in de vingers maar na even doorzetten stapte meneertje op en was na 5 minuten helemaal verliefd!! hahahaha:D heeeeeel bijzonder! Meneer ging piepen, eten opbraken en de vleugeltjes laten hangen.. Echt onzettend schattig! .. Daarna stapte hij op mij mijn vriend waar hij precies hetzelfde begon te doen! Ik was er natuuuuurlijk helemaal weg van (moeder gevoelens etc.. ) En mijn vriend ziet hem ook al als huisgenootje alleeen ik ken het gezegde..
Bezint eer ge begint (zoiets )
Dus daar ben ik nu druk mee bezig.. Het liefste haal ik hem vandaag nog op, alleen.. je krijgt er natuurlijk wel een hele zorg bij!
Dus hierbij mijn vraag(en)
Willen jullie mij een beetje helpen met jullie kennis over bonte boeren? Waar moet ik opletten?.. Welke huisvesting raden jullie mij aan voor hem?.. Denken jullie dat hij net zo sociaal blijft als dat hij nu is?.. En als ik hem mee wil nemen bijv. naar de winkel, op vakantie of naar mijn werk kan hij dan nog wel wennen aan een tuigje? of toch kortwieken?
Nou hierbij onze levensverhaal zal eventjes wat foto`s van hem toevoegen in mijn album!
Ik hoop dat ik snel wat berichtjes krijg!
Heel erg bedankt! liefs!  |
Woensdag 16 Maart 2011 9:35 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Er is een forumonderdeel speciaal voor de bbtjes, het poicephalus onderdeel. Ook kun je bij papegaaienprofielen kijken naar de bbtjes hier op het forum. Dan kun je ook de verschilende kooien bekijken. Ook kun je de zoekfunctie eens gebruiken.
Wennen aan een tuigje is hier niet gelukt, ik neem cleo mee naar de winkel in een klein kooitje, maar echt leuk vind ze het buiten de tuin niet. Pipo wel, die gaat gekortwiekt mee. Mijn bbtje is wat eenkennig, maar als je allebei evenredig aandacht geeft en geen partnergedrag stimuleert, kan hij wellicht sociaal blijven, hij/ zij is immers volwassen. |
Donderdag 17 Maart 2011 11:49 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:16 pm
|
|
|
|
|
|