|
|
|
loulou
Net uit het ei
| Hoelang krijgt baby bonte boer pap |
|
|
Onze bonte boer Piri is nu ongeveer 9 weken en wil de laatste paar dagen steeds minder pap.
De laatste dagen gaat hij wel wat meer eten.
Hij eet trosgierst, zaadjes, kleine harrisons pellets fruit en eivoer.
Hij eet nog kleine beetjes en het eivoer eet hij behoorlijk goed.
Vandaag wilde hij maar 1 keer wat pap, maar dit waren een paar hapjes, ongeveer een kwart van het spuitje.Is dit normaal op deze leeftijd al of hoort hij langer pap te krijgen. hoelang hebben jullie je baby bonte boer pap gegeven
Alvast bedankt. |
Zaterdag 24 Juli 2010 11:52 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Cleo is de tiende week naar ons gekomen, toen was ze geheel zelfstandig en at geen pap meer. Ik denk dat Piri gewoon minder behoefte heeft aan pap, ik zou zeggen, biedt het 's ochtends even aan en verder gewoon vast voedsel aan, zoals je nu ook doet. Volgende week zou ik het geheel achterwege laten. Ik zou pellets en groente als hoofdvoer aannemen en de rest als extraatje. Eivoer is best een belasting voor de nieren, dus krijgen ze dat hier maar een keer in de week, in de vorm van een stukje gekookt ei...  |
Zondag 25 Juli 2010 12:29 pm |
|
|
loulou
Net uit het ei
Bedankt voor het antwoord, maakte me er een beetje zorgen om.
Vandaag weer 2 hapjes en dan gaat hij met het spuitje spelen.
Ik bied zoveel mogelijk aan en dat gaat redelijk.
Hij eet ook al wat van de harrisons de hpc fine, dus daar ben ik blij mee! |
Zondag 25 Juli 2010 9:27 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Mooi zo! Het is dus niets om je zorgen over te maken, Piri vindt het tijd om zelfstandig te worden...
Weeg je regelmatig? het gewicht is een goede indicatie van of je gaai goed eet... Meestal vallen ze rond het uitvliegen ietsje af... |
Maandag 26 Juli 2010 12:13 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Denk niet dat je je zorgen moet maken hoor, het klinkt echt als zelfstandig worden.
Helemaal eens met Laura over het wegen, is echt heel belangrijk op dit moment. Zo merk je of alles goed gaat. |
Maandag 26 Juli 2010 2:07 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:16 pm
|
|
|
|
|
|