ideeen gevraagd

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Poicephalus forum (bonte boer, meijer papegaai en Jardine)

Auteur Onderwerp
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

hoi Renate, wat nel al zegt; gelukkig is ie bij jou in goede handen..
hou je ons op de hoogte!
ik hoop dat alles met je vogel goed komt!
een hele zorg zeg!
Bericht Woensdag 24 Augustus 2011 9:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Renate1979
Eitje

Reageer met quote  

Milo is gewoon een super lief en leuk beestje, dus daar ga je vanzelf veel voor geven en voor doen Very Happy
Morgen weer naar de vogelarts, ben benieuwd wat ze nu van d'r vind Smile
Ze zit nog steeds op 93/94 gram elke ochtend, dus aankomen doet ze nog steeds niet, maar afvallen gelukkig ook nog niet...
Bericht Donderdag 25 Augustus 2011 7:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

zo te horen doe je er van alles aan...begrijp dat je al helemaal verknocht aan dat vogeltje geraakt bent.
ik begrijp dan ook dat je je veel zorgen om hem maakt. blijft vreemd dat hij uit zichzelf niet echt aanstalte maakt om te bedelen, of zelf te gaan eten. gelukkig blijft Milo op gewicht. Ik ben ook benieuwd wat de vogelarts ervan vind.
Het is natuurlijk een klein vogeltje, in gewicht toenemen gaat denk ik ook niet zo snel. Smile moet je in grammen zien..
Bericht Donderdag 25 Augustus 2011 8:55 pm
Renate1979
Eitje

Reageer met quote  

Nou ff weer een update, vandaag zelf met Milo naar de dieren/vogelarts geweest (vorige x m'n man).
Echt een super lieve dierenarts hoor, ze neemt ook echt de tijd voor je en ze vroeg me ook goed hoe het met Milo ging etc.
Ze vond Milo er goed (beter dan vorige x zelfs) uitzien (ik vind ook dat ze vooruit gaat, op gewicht na dan). 2 x had ze gepoept (1 gewone 1 stress door de blaffende hond in de wachtruimte), die zijn nagekeken, op het eerste oog was dr poep zichtbaar verbeterd, ze kon de "megabacterie/schimmel nu niet vinden /zien. Maar ze zei wel dat ik maandag nog een x moet bellen want ze ging het nog verder onderzoeken met kleurtjes (?) enz, ben benieuwd. Verder moeten we toch gaan proberen de pap te verminderen, Milo moet zich gaan aanpassen aan normaal gedrag qua voeding (en prompt ze ging wat eten (zelf) daar ...... Aaaahghhh...maar ben wel blij dat ze het deed. Nu ga ik de middag pap eraf proberen te halen en met een bakje met pellets proberen te activeren...
Ben benieuwd , maar ik hou wel dr gewicht in de gaten anders zet ik dr zo weer aan de pap hahaha
Nu mag ze meer in de kooi, want ook daar moet ze meer aan wennen en ziet ze meer, want het kan ook stress zijn om erbij te willen zijn waardoor ze maar niet aan komt ...
Ze zit nu in haar kooi naast me van een stokje met zaden /fruit te eten hahaha ja ze is me er 1...
Verder weegt ze nu nog steeds 94 gram (soms 92gr)
Verder in haar gedrAg nog steeds super leuk /lief :d
Bericht Vrijdag 26 Augustus 2011 3:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Renate1979
Eitje

Reageer met quote  

update Milo,
Ze weegt tussen de 90 en 95 gram, wisselt per dagdeel. We zijn overgestapt naar 2 x daags 10 cc pap van harrison.
Savonds weegt ze daarom ook nog maar 89/90 gram want echt eten tussendoor doet ze niet echt. Wel lijkt ze te willen slopen, dus het stengeltje met zaad daar bijt ze soms op. We hebben nu zaad/fruit bolletjes gekocht waar 30% pellets in verwerkt zijn en die molt ze ook graag (zie fotoboek). Alleen jammer dat ze er zo weinig nog van binnen krijgt. Maar ik heb goede hoop....
Want als ze molt is ze met eten en haar snavel bezig, nu nog de juiste manier door krijgen om het echt op te eten Very Happy
Verder zit ze meer in haar grote kooi, ze is tenslotte al 11 weken, en hoewel we het eng vinden dat ze meer zou afvallen hebben we het toch maar doorgezet. Ze gaat zo'n 3 x 2 a 4 uurtjes op de dag in de grote kooi en de rest of bij ons of in haar bak zodat ze kan slapen.
Voor de rest doet ze het nog wel goed Very Happy gelukkig
Bericht Zondag 28 Augustus 2011 11:55 am
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

Hoi Renate,
ik lees dat het beter gaat met Milo. Begrijp dat je door alles heel voorzichtig bent geworden. Je beschrijft dat hij maar weinig van de pellets binnen krijgt. Misschien een idee om hem zaden aan te bieden. Dan komt de natuur misschien wat meer bij Milo naar boven. Gaat hij in ieder geval zaden eten. De pellet voeding kun je er gewoon bij geven. maar ik dacht wanneer hij nu maar gewoon gaat eten, dan heb je dat weer gewonnen.
en pellets gaat hij heus met de tijd wel eten hoor!
Ik hoop voor jullie dat alles goed blijft gaan! Yeah!
Bericht Zondag 28 Augustus 2011 3:17 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:16 pm
  Berichten van afgelopen: