ik krijg deze week een bonte boer

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Poicephalus forum (bonte boer, meijer papegaai en Jardine)

Auteur Onderwerp
jahleesa
Net uit het ei

ik krijg deze week een bonte boer  Reageer met quote  

Laughing hij is van april dit jaar en heet herman ihihihhii leuke naam die hou ik er in! hij gaat hier wonen bij plato en pacino m,n grijsjes die voor mij lief zijn maar niet voor m,n kleindochter van 2 Confused en aan gezien zij zo graag die 2 wil aaien en bij haar wil laten zitten heb ik besloten om een bonte boertje er bij tenemen en haar met hem vertrouwd te laten worden geleidelijk aan .ik durf het met die twee grijsje het echt niet aan pacino echt helemaal niet met plato had ik het idee dat hij kinderen wel leuk vond daar heb ik het een paar keer mee geprobeerd heel rustig haar er bij laten staan de eerste keren op de tafel gezet kijken wat hij deed ging best redelijkmaar toen ze hem wou krauwen kreeg ze toch een waarschuwing van hem niet echt hard maar toch. Neee ik doe het maar niet meer.zij is totaal niet bang voor papegaaien van de zomer was er op de camping bij ons een man met verschillende papegaaien die gaf een soort van show zij was de jongste waar hij de vogels kon bij zetten twee tegelijk op haar arm het waren edels je had dat gezicht je moeten zien ze genoot er van ... Hartje ja toen was het hek van de dam m,n meissie wilde mijn cocos zo noemt zij de gaaien ook op haar arm en krauwen ze staaat iedere keer weer zo verlangend bij de vogels op de boom van een redelijke afstand en ik maar uitleggen dat het niet gaat pfff lang verhaal geworden zeg Embarassed
Bericht Maandag 2 November 2009 10:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ha Jaleesha en Pacino en Plato,

Ik weet niet zo goed hier op te reageren jaleesha.... Je bent een gaaienmams en houdt van je grijsjes, da's duidelijk.... je bent een oma en houdt van je kleindochter, da's óók duidelijk.... maar een kind van 2 (hoeveel ze ook van papegaaien houdt) en een 'nieuwe' papegaai betekent niet gelijk succes!!

Een Bonte Boertje kán heel lief zijn, maar ook heel eigenzinnig!!
Geldt trouwens voor álle papegaaien!!
Pas na heel veel training raken ze gewend aan ánderen dan de vertrouwde " etensbakvuller" om even kort door de bocht te gaan!!

Een kind van 2 is voor een gaaitje "onbekend" terrein... die handen, het impulsieve.... brrrrrrrrrrr, daar moeten ze niets van hebben!!
Ook een nieuw gaaitje niet!!

Als het met je grijsjes al niet lukt...

Maar goed, da's jouw keuze!

Ik wens je heel veel plezier met Herman en dat hij maar een aanwinst in je gezin mag zijn!!
Bericht Dinsdag 3 November 2009 12:02 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
jahleesa
Net uit het ei

Reageer met quote  

hoi ja ik begrijp dat het niet gelijk succes heeft maar hij schijnt erg tam tezijn. weet je die grijsjes had ik al voor m,n kleindochter geboren werd dus ja die zien haar denk ik meer als indringer of miss heb ik het niet goed aan gepakt maar ze zijn nu eenmaal selectief bij wie ze op stappem of wie ze te grazen willen nemen.mijn hier idee hier achter is zo,n bbtje komt hier nieuw dus alles is nieuw ook m,n klein dochter en van daar uit wil ik verder werken ik heb gelezen dat ze zeker eigen zinnig kunnen zijn.ik kijk gewoon hoe ik het aan ga pakken als ik de vogel wat beter in kan schatten hoe hij reageert op bepaalde dingen ik neem geen onnodige risico,s Neee lukt het niet nou dan niet ,maar daar ga ik voor als nog niet van uit hoor .ik wil zo graag mijn liefde voor de vogels op haar over brengen ,wat al een beetje gelukt is ik zie hoe met speelgoed papegaaien bezig is dat zijn haar voorkeur knuffels en hoe ze op de vogels zelf reageert. lukt het niet in de nabije toekomst dan wel als zij wat ouder is we hebben alle tijd hoop ik Confused en een bbtje spreekt me wel aan na alles wat ik er over gelezen heb.hoe meer hoe liever eerlijk gezegd Hartje kan zo genieten van die gaaies heerlijk en als ik dat gene samen kan brengen met het aller belangrijkste in m,n leven m,n meissie is helemaal geweldig dat trainen is trouwens idd een idee ben van plan om een curssus te gaan volgen binnen kort heb daar het ea over gelezen ging ook over hoe je ze aan kinderen kon laten wennen
Bericht Dinsdag 3 November 2009 12:26 am
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Je liefde straalt ervan af jahleesa!!
Ik gun jullie allebei, je kleindochter én jou, dat je al je liefde kan overbrengen... en dat gaat je lukken ook !! Daar ben ik van overtuigd!
En toch.... een kind van 2 is voor papegaaien iets onbegrijpelijks (voor ons mensen ook zelfs af en toe Very Happy )
Ook voor een nieuwkomertje in huis, zoals Herman, zullen die grijpgrage vingertjes een onbekend fenomeen zijn!! Hij zal er wel aan wennen òf niet...
Gelukkig zie je zelf al in dat het kàn lukken.... of niet! Persoonlijk zou ik wachten tot je meisje iets ouder is..... maar da's mijn mening, andere forum leden kunnen je vast verder helpen!!

Geef Herman zijn eigen plekje, laat hem wennen aan jou, de grijsjes én je kleindochter!! Maar het is géén speelgoedpapegaai maar een levend wezentje met nog steeds die eigen wil!!

Ik wil je niet ontmoedigen, integendeel!! Zelfs aanmoedigen, maar wees realistisch!!

Veel succes én geluk!
Bericht Dinsdag 3 November 2009 1:23 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Vind het prachtig hoe je dat wil doen, echt waar. Daarom ben ik helemaal met Jamy's reactie eens (zeker niet slecht bedoeld van mij of van Jamy)
Ook wij hebben een BB die supergraag kroelt maar zelfs deze morgen nog kreeg ik een flinke beet van hem waar mijn vinger van ging bloeden dus het blijft echt wel goed uitkijken en voorzichtig zijn hoor. Hoop dat het lukt want het zou uiteraard prachtig zijn en super voor haar. Veertje
Bericht Dinsdag 3 November 2009 9:18 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
jahleesa
Net uit het ei

Reageer met quote  

ja idd maar zoals ik al zei er is mij verteld dat hij erg tam is ........maar ik krijg toch m,n twijfels nu miss beter tewachten tot ze ouder is. ik zelf vind het helemaal gezellig nog een papegaai erbij hoe meer hoe liever ..maar dat gaat nu eenmaal niet. daarom is dit forum toch wel goed je krijgt hier dan toch een andere mening tehoren wat goed is en mensen met ervaring wat betrefd een bb dus met een heel andere kijk erop.voor mezelf zie ik geen probleem en ik ga daar voor maar zo,n bbtje heeft ook zijn eigen karaktertje wat je moet respecteren wat ik ook helemaal leuk vind dat ze toch d,r eigen ding hebben die twee van mij hebben dat ook totaal verschillend en allebei zijn ze me even lief. dus ja stel dat het ondanks alles niet zou lukken ......dan moet ik er drie in de gaten houden als die kleintjes hier rond lopen want ik wil ze zo min mogelijk beperken in hun vrijheid die ze gewent zijn en die kleintjes leren om ze met rust telaten en zorgen dat het gaaies er niet bij kan !schomels hoger hangen ed. dus ja je hebt ogen in je achter hoofd nodig,is best wel intensief...dus ja ik denk dat het beter is tewachten is veiliger voor hun en de vogels .bedankt voor jullie meining en inzicht wat dat betrefd je bent gauw geneigd ik althans om die stap te zetten ..omdat ik nu eenmaal gek ben op die kromsnavels dus die keuze laat ik blijkt naweken denken en info winnen toch om die stap tezetten en door jullie mening ben ik toch anders gaan denken... eerlijk gezegd heb ik er hoofd pijn van gekregen Sad maar beter van niet ik ga die mensen een mailtje sturen en eerst verder proberen tekomen met m,n eigen vogels .(cursus) te volgen bedankt tot zo ver
Bericht Dinsdag 3 November 2009 11:14 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

O wat hoop ik toch zo dat we jullie nu niet TE erg ontgoocheld hebben Troosten maar het is inderdaad goed om na te denken. Het blijven gaaitjes en kunnen een slechte dag hebben of een slecht moment. Zolang je dat weet en goed vindt kan het maar zoals je zegt, hoe meer, hoe meer je alles in de gaten moet houden. Ik zou zelf ook doodgraag nog gaaitjes bij hebben en kan soms moeilijk weigeren als ik eentje aangeboden zie staan maar ik weet dat ik het niet aankan omdat ik al 2 gaaitjes, 2 honden en nog mijn werk heb, vandaar dat ik mijn verstand boven mijn gevoel laat beslissen maar soms wou ik ook dat het anders was. Vind het best sneu voor het BB'tje maar het moet haalbaar blijven natuurlijk ook voor jou.
Bericht Dinsdag 3 November 2009 12:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

je zou nog altijd dat bonte boertje kunnen kopen maar er gewoon mee wachten om hem met haar kennis te laten maken tot ze ouder is.
maar ik zou inderdaad niet proberen op dit moment. een bont boertje kan heel lief zijn en heel tam (zoals de mijne maar hij moet niets hebben van anderen en zal zeer agressief reageren tegen anderen terwijl hij daarna bij mij komt zitten en mij kusjes geeft en zich laat kroelen maar toch krijg ik ook regelmatig een beet)
Bericht Dinsdag 3 November 2009 12:44 pm
jahleesa
Net uit het ei

Reageer met quote  

hoi nou ik de eigenaars van het bbtje een email gestuurd en de zaak uit gelegd ,ze begreep het volkomen hij bleef gewoon bij hun tot ze zeker weet dat ze iemand vind waar hij het beter bij heeft als bij haar .ze zitten met een jack russel die er op loert en hij mag er niet zo vaak uit staat op een kamer met 2 valkjes. hij staat ook niet op mp maar bij een ander forum dus die komt denk ik wel aan een goed huisje.en ik ben eigenlijk wel blij met jullie advies en mening hoor scheelt mij miss toch een hoop werk om dat zo ver tekrijgen ,want idd pacino die neemt mij ook weleens tegrazen is af en toe net een pitbul Twisted Evil ,maar goed ik kan het hebben en moet er in mijn hart stiekum om lachen want als ik dan na gaat waarom hij/zij het doet denk ik ja hoe moet hij het anders duidlijk maken he.hij mag al niet meer op m,n schouder want als er ook maar iets gebeurt wat hem!!! niet bevalt moet ik het ontgelden hahaahah errug he het is er een hoor....maar ja ik hou zoveel van die eigen heimers :love2:groetjes sylvia
Bericht Dinsdag 3 November 2009 3:49 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Je bent een waanzinnig lief én waanzinnig impulsief mens Syliva!! Allebei als dik compliment bedoelt hoor!! Very Happy
Ik hoop alleen maar dat ik je tot denken heb aangezet en je geen spijt gaat krijgen van je beslissing!!
Ook ik heb 2 bb-tjes, je hebt ze gezien.... het éne moment kroelkonten tot je er zat van wordt, het volgende moment pitbulls in zakformaat!
Ik zag die kleine vingertjes van je kleindochter al gevaar lopen, die kleintjes zijn zo impulsief (zoals sommige oma's Laughing ) en zien geen gevaar!!
Wens je heel veel liefde en succes!
Bericht Dinsdag 3 November 2009 5:57 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Voor mij heb je echt supergoed nagedacht en verdien je ook een dikke pluim. Geen makkelijke beslissing maar zou zo zonde zijn als het niet uitdraaide zoals je hoopte. Maar, eens de kleine meid ietsje ouder dan kan het volgens mij prima hoor, dan kan ze gewoon helpen met de verzorging, erin groeien en dan is volgens mij de tijd rijp. Veertje
Bericht Dinsdag 3 November 2009 6:37 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:17 pm
  Berichten van afgelopen: