|
|
|
boundy
Net uit het ei
kan ik aan jullie een vraag stellen! kan er iemand mij raad geven van een jardine papegaai alsook de voor en de nadelen aub . wat voor vogels zijn het en kunnen ze ook praten .
groetjes boundy |
Dinsdag 12 Mei 2009 6:30 pm |
|
|
esjo
Moderator

Ik heb je vraag even afgesplits zodat meer mensen deze vraag zien  |
Dinsdag 12 Mei 2009 6:38 pm |
|
|
boundy
Net uit het ei
dank U want ik weet niet goed hoe het allemaal in elkaar steekt , soms kan ik er nog niet aan uit. boundy |
Dinsdag 12 Mei 2009 6:43 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Graag gedaan hoor, en dan wegwijs dat komt vanzelf wanneer je hier wat langer bent  |
Dinsdag 12 Mei 2009 6:53 pm |
|
|
floranne
Beginnende vlieger
|
|
|
ik kan niet over alle jardines spreken.Maar wel over onze Picou!
Hij is zeer lief,gemakkelijk,echt intelligent , sociaal en aanhankelijk kan dus niet veel en lang zonder ons,eet zelf niet als we weg zijn.Hij treurt zonder ons,met al het speelgoed dat hij in zijn kooi heeft!
Hij heeft wel laten wachten om woordjes te zeggen,maar hij weet zeer goed wie Papa,Mama,Anne,Miauw (kat),enz.is.Hij probeert zelfs met zelfgemaakte zinnetjes ons iets duidelijk te maken bv.Kom,Mama,miauw kom,kom,Picou en dit zegt hij telkens als er een kat voor onze raam-deur staat ...dus Picou roept ons in geval van angst en probeert ons met enkele woordjes hulp te roepen.
Hij is ook een knuffeldiertje dat ieder gezinslid graag kusjes geeft.Hij heeft ook een grote regelmaat van nature;ontwaken 7u ,praatuurtje 10 uur,Pipo Clownmanieren vleermuishouding en ons doen lachen rond 15u ,knarsenbekken elke avond en dan rond 20u slapen met "slaap wel."..
Bij elke was ook een zakdoekje (zijn doekje) willen ...enz.Hij hoort bij ons ,en laat dat ook voortdurend merken.
Wij denken hier echt dat Picou een volwaardig gezinslid is zie foto's uitstapjes.(en dat konden we ons vroeger niet voorstellen dat een zo'n klein diertje zo belangrijk voor ons elk , gewoorden is...) |
Dinsdag 12 Mei 2009 7:34 pm |
|
|
boundy
Net uit het ei
hoeveel is de prijs ongeveer voor een jardine papegaai.
en waar vand ik iemand voor zo een diertje? gr boundy |
Dinsdag 12 Mei 2009 8:03 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Boundy.. Ik meen dat je in contact was gekomen met Kea, klopt dat niet?
Hij heeft ook Jardines. Je kan het aan hem vragen.  |
Woensdag 13 Mei 2009 6:55 am |
|
|
boundy
Net uit het ei
ja ik ga het kopen bij kea maar ik wil ook meer over het karakter weten van andere personen , kea weet dat , ik mag aan jullie ook vragen stellen heeft hij gezegt. de voor en de nadelen |
Woensdag 13 Mei 2009 7:35 am |
|
|
floranne
Beginnende vlieger
ik denk dat een jardine ongeveer 750 euro kost,maar ik weet het echt niet meer.(misschien ook meer of minder )
Kea is héél eerlijk en geeft zeer degelijke uitleg.Voor ons was Picou de enige (en eerste papegaai) die we hebben ,dus de raad die we van hem kregen was héél belangrijk.Hij helpt ons nog steeds als we vragen hebben rond zijn eetgedrag (Picou durft wel eens alleen het lekkerste te nemen en niets eten van de pellets en ook daar krijgen we begeleiding.Het zelfde met kortwieken .Hij helpt ons steeds.Echt een doodeerlijke,intelligente kweker , die altijd de waarheid zegt!)Maar veel jardines,denk ik niet dat er jaarlijks ter beschikking zijn!Een broertje en of zusje van Picou zou echt fantastisch zijn ,want de onze is echt een lief,slim,aanhankelijk wezentje!!!
Veel geluk ermee!En de groetjes aan Kea! |
Woensdag 13 Mei 2009 12:33 pm |
|
|
|
|
boundy
Net uit het ei
dat zal ik zeker doen. binnen een 4 tal weken hebben wij onze goffini en dan is onze jardini aan de beurt. gr van boundy |
Woensdag 13 Mei 2009 12:47 pm |
|
|
floranne
Beginnende vlieger
Ga je een kaketoe met een kleine Jardine zetten?
Kunnen deze wel samen , zonder problemen?Onze Picou staat wel graag op de allereerste plaats,heb ik de indruk.Hij zingt luider dan de kinderen , om toch maar op numertje 1 te staan!Met een andere papegaai erbij ,denk ik wel dat hij extra veel zou uithalen,zoals de klokjes luiden,fluiten,zingen,vleermuishangen,nabootsen van de voordeur ,bel,telefoon,verslikken,om toch maar het meeste aandacht en liefde te krijgen!
Vraag toch maar aan alle andere baasjes van Jardines hun ervaring,want ik zou nooit hier een andere gaai in huis nemen. |
Woensdag 13 Mei 2009 1:39 pm |
|
|
boundy
Net uit het ei
kan dat hier op deze site gaan . want ik wil wel een goffini en kea zegt dat het geen problemen geeft |
Woensdag 13 Mei 2009 1:43 pm |
|
|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by boundy
dat zal ik zeker doen. binnen een 4 tal weken hebben wij onze goffini en dan is onze jardini aan de beurt. gr van boundy
Ik zou eigenlijk eerst kijken hoe het met je goffini gaat
voor
je beslist of je er een tweede vogel bij neemt. |
Woensdag 13 Mei 2009 1:51 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik denk wel dat dat zal gaan. niet samen in een kooi maar wel in 1 huiskamer. moet zeker kunnen. waarom niet. dan kunnen ze elkaar roepen en imiteren. gaat best hoor. wel ieder zijn eigen kooi. een goffini is een leuke kaketoe waar je heel veel plezier mee zal hebben |
Woensdag 13 Mei 2009 1:55 pm |
|
|
boundy
Net uit het ei
en welk karakter heeft een jardini allemaal ? |
Woensdag 13 Mei 2009 1:59 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende