Joepie, een baby jardine!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Poicephalus forum (bonte boer, meijer papegaai en Jardine)

Auteur Onderwerp
mel
Beginnende vlieger

Joepie, een baby jardine!  Reageer met quote  

Hoi hoi,
Ik ben helemaal super happy Very Happy, vandaag hebben we een baby jardine gereserveerd!
We hadden eerst een ara nobilis gereserveerd, maar het bleek zo'n raar zaakje te zijn dat we besloten hadden om hier niet meer mee in zee te gaan. ( 4- animals Stom! Stom!, stom maar daar kwamen zijn we te laat achter gekomen Shocked en we hebben nu gelukkig een juiste beslissing gemaakt, al hebben we wel al aanbetaald maargoed... )
Maar omdat we dan toch wel graag een ara nobilis wilden zijn we naar een goede en betrouwbare kweker bij ons in de buurt geweest om te vragen of hij geen kweker voor ons wist. Hij raadde ons de ara nobilis af, we hadden hem ook vertelt over Ice ( onze halsband die is weggevlogen) en dat hij zo verschrikkelijk kon gillen, dus vandaar dat hij de ara afraadde...
Hij heeft laten zien wat hij momentueel had zitten, en daar hebben we een baby gulielmi jardine uit gekozen.
Maar de baby jardine's ( en alle andere baby vogels die ze hebben ) zijn echt de ''kindjes'' van de kwekers, gelukkig maar, dus we mogen hem of haar over 3 a 4 weken ophalen. We mogen wel altijd komen kijken en de laatste voeding mogen we zelf doen, maar ze willen dan wel dat hun het eerst voor doen en dat we een paar keer komen oefenen Smile

Dus dat wordt weer afwachten... Laughing

Groetjes Mel
Bericht Woensdag 10 Juni 2009 5:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Phini
Fladderaar

Reageer met quote  

GEFELICITEERDDDD Feestje
Spannend, als je hem gaat ophalennn,,
Wat vervelend trouwens over die andere kweker,, toch maar g0ed dat je er niet mee in zee bent gegaan
Bericht Woensdag 10 Juni 2009 5:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gefeliciteerd zeg! Yeah!

Heb je ook foto's van je baby jardine? Heb je al namen bedacht?
Bericht Woensdag 10 Juni 2009 5:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Phini
Fladderaar

Reageer met quote  

Wat dacht je van Jara? Als het een meisje is,, of Joro als het een jongetje is? Embarassed
Beetje chliché,, maar ik probeer te helpen Very Happy
Bericht Woensdag 10 Juni 2009 6:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik vind je namen best wel erg leuk Phini! Zal eens aan mijn vriend vragen wat hij er van vind Very Happy.
En ik heb 1 foto van 1tje, maar er zitten 3 baby'tjes, dus we moeten nog kiezen Rolling Eyes ...
Maar volgende week gaan ze het geslacht onderzoeken en onze voorkeur gaat uit naar een mannetje omdat we bijna zeker weten dat Jane een vrouwtje is, maar binnenkort zullen we ook zeker weten of Jane een vrouwtje is, want we dezelfde kwekers gaan dit onderzoeken.
Bericht Woensdag 10 Juni 2009 6:57 pm
Phini
Fladderaar

Reageer met quote  

Ben benieuwd !! Mr. Green
Zou je die foto in je album kunnen plaatsen? Engeltje
Bericht Woensdag 10 Juni 2009 7:01 pm
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hihi, ik ga het morgen in mijn foto album zetten... Laughing
Bericht Woensdag 10 Juni 2009 8:02 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Als eerste van harte...echt ontzettend leuk!!! Yeah! Feestje Proost!

Even nieuwsgierig: waarom heb je liever een mannetje als je grijsje een vrouwtje is?
Bericht Woensdag 10 Juni 2009 9:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Van harte gefeliciteerd met jullie goede keuze, qua kweker, qua gaaitje. Jardines zijn zoooooooooo leuk en staan OOK op mijn verlanglijstje.

Ga je volgens mij echt veel plezier aan hebben. Veertje
Bericht Donderdag 11 Juni 2009 7:32 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

gefeliciteerd Proost!
Bericht Donderdag 11 Juni 2009 7:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Zo, de foto staat in mijn album, het kleintje dat ik op de foto heb gezet kwam naar ons toegerend, naast het kleintje staat een jonge edelpapegaai, die al wat ouder is. De andere 2 kleintjes kan je vaag op de achtergrond zien, zucht, zo schattig Hartje

Over de naam, helaas Phini, maar mijn vriend vond de namen niet echt leuk, maar hij heeft de naam Iago verzonnen ( pagegaai van alladin ), maar ik weet het nog niet...

En tja, waarom een mannetje, ik weet eigenlijk niet 1 2 3 een reden te bedenken, tis een gevoel denk ik.
Jane is echt de papegaai van mijn vriend, naja, eigenlijk van mij, maar ze moet niet zoveel van me weten. Dus misschien dat we hopen dat als het kleintje een mannetje is dat hij dan naar mij toe trekt, maar die garantie heb je natuurlijk nooit...
Ik had trouwens een verhaal gelezen dat de Jardine niet zo heel erg eenkennig is, maarja, iedere papegaai is anders natuurlijk Very Happy
Bericht Donderdag 11 Juni 2009 9:27 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wat een snoepje Hartje
Bericht Donderdag 11 Juni 2009 9:35 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Phini
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by mel
Zo, de foto staat in mijn album, het kleintje dat ik op de foto heb gezet kwam naar ons toegerend, naast het kleintje staat een jonge edelpapegaai, die al wat ouder is. De andere 2 kleintjes kan je vaag op de achtergrond zien, zucht, zo schattig Hartje

Over de naam, helaas Phini, maar mijn vriend vond de namen niet echt leuk, maar hij heeft de naam Iago verzonnen ( pagegaai van alladin ), maar ik weet het nog niet...

En tja, waarom een mannetje, ik weet eigenlijk niet 1 2 3 een reden te bedenken, tis een gevoel denk ik.
Jane is echt de papegaai van mijn vriend, naja, eigenlijk van mij, maar ze moet niet zoveel van me weten. Dus misschien dat we hopen dat als het kleintje een mannetje is dat hij dan naar mij toe trekt, maar die garantie heb je natuurlijk nooit...
Ik had trouwens een verhaal gelezen dat de Jardine niet zo heel erg eenkennig is, maarja, iedere papegaai is anders natuurlijk Very Happy

AWWW WAT EEN POEPIEEE..
Nou het is toch ook de bedoeling dat jullie een naam geven die jullie allebei leuk vinden,,
Echt een sjn0eperd is het j0h !!
Ben blij voor je Very Happy
Bericht Donderdag 11 Juni 2009 12:02 pm
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Zo, ik heb net op de vroege ochtend wat namen bedacht Very Happy .
Eerst wilden we onze nieuwe aanwinst Tarzan noemen, omdat onze grijze roodstaart Jane heet, maar ergens vind ik dat ook weer wat afgezaagd.
Dus nu heb ik 3 namen bedacht: Balou, Bobo en Dj...

We waren vrijdag nog even bij de kleintjes wezen kijken en toevallig zaten ze net een kwartiertje in de kooi Very Happy
Ook hebben we een kooi uit gekozen, het is een mooie kooi met zo'n speelplaatje op de bovenkant en staat wat lager op de grond, das wat handiger voor mij omdat ik wat aan de kleine kant ben, dus ik moet altijd moeilijk lopen doen hihi. Het wordt krap hier in ons woonkamertje Wink
Bericht Zondag 14 Juni 2009 9:17 am
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Het begint al op te schieten Very Happy !
Zaterdag zijn we langs geweest en er zijn 2 mannetjes en 1 vrouwtje.
Het vrouwtje is heel wat rustiger dan de mannetjes, maar zijn zijn alle 3 fantastisch!
Hoewel 1 van de mannetjes al hard kon bijten...
Vanavond mogen we langs om te oefenen met pap te geven en gaan we onze beslissing maken welke het wordt...
En dan zal het nog een weekje duren ongeveer Very Happy
Bericht Maandag 22 Juni 2009 8:31 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:19 pm
  Berichten van afgelopen: